Fighterblade evo 2

madmagnus skrev:
den ska besiktas med turbo nästa år! fast dock med orginal effekt... sen försäkras den som vanligt! just nu är den halvförsäkrad hos folksam! :tummenupp

Går det o göra så, alltså att besiktiga med turbo fast fortfarande med orginal effekten på pappret ?

Det fins att köpa dimljus till bilar som är e-märkta och har rätt ljusbild.
Har 2st sånna på min BMW. Tar inte stor plats så två sånna skulle jag tro skulle vara kanon på en hoj.

madmagnus skrev:
eventuellt kanske det går att fälla in ett sånt där projektorljus i kåpan jag har nu! det finns väl e-märkta såna?

Slappa skrev:
Går det o göra så, alltså att besiktiga med turbo fast fortfarande med orginal effekten på pappret ?

självklart! men det krävs effektintyg förståss! sen av vilken anledning jag monterat turbon har dom inget med att göra... går dock inte på helfordons godkända mc:s! självklart så kan en riktigt grinig besiktningsman sätta käppar i hjulen om dom har lust.

nu var det en stund sen jag postade några bilder så jag lägger väl upp 2 st från i kväll! jag har mest jobbat med motorjäveln en stund! efter lite strul med en avdragen topplocksbult så sitter den ihop igen (stort tack till Marklund som skickade en ny med brev) :tummenupp i samma veva så festade jag av ett revben mitt i en shysst Jackass stunt, så jag har inte varit i bästa mekarform :hihi jaja... motor å koppling är fixat. bränsle systemet ska fixas och olja till/från turbon. trist bara att det börjar sina i kassan! behöver nog en lön till innan jag kan bli klar... //// mad

Bifogat

• turbo2.JPG
    turbo2.JPG
    103.1 KB · Visningar: 210
  • turbo3.JPG
    turbo3.JPG
    111.2 KB · Visningar: 287
snyggt bygge...

vilken årsmodell e det på hojen? Och har du medveten struntat i IC lr sitter det nåti plennumet?´

Alex 6R skrev:
snyggt bygge...

vilken årsmodell e det på hojen? Och har du medveten struntat i IC lr sitter det nåti plennumet?´

det är en 93:a

tänkte köra hojen på E85 det är därför det inte sitter nån ic på den... finns inte tillräckligt med plats för att få till det bra med ic... jag blir ändå tvungen att bygga en ny vätskekylare för att få tillräcklig frigång mot framhjulet. dessutom blir den lättare :tummenupp

ok har du flyttat oljefilteret och ska du bygga olljekýl också??

Alex 6R skrev:
ok har du flyttat oljefilteret och ska du bygga olljekýl också??

filtret och orginal oljrkylaren är flyttad! plattan på blocket ser du på bilden ovan! den andra delen ser du här! har dragit 12mm rör mellan plattorna. det innebär att jag måste bygga ett nytt expansionskärl men det känns vettigare än att ha filter/kylare hängande utanför ramen.

Bifogat

• turbo5.JPG
    turbo5.JPG
    101.3 KB · Visningar: 211
Får man komma och kika på ditt bygge?
Själv har jag rivit hojen för att byta topp och kammar....

Mell skrev:
Får man komma och kika på ditt bygge?
Själv har jag rivit hojen för att byta topp och kammar....

absolut! bara att komma förbi! ring först bara så du vet att jag är i garaget, är jag inte där så kan jag alltid åka dit! jag pm:ar mitt telnr om du inte har det!

brist på pengar å låååååååååååång leveranstid på alla grejor jag beställer har förlängt byggtiden så in i helvete :mad: just nu håller jag iaf på med elsystemet och spackling/slipning av tank och bakdel... efter en jla massa funderande beslutade jag mig för att använda gixxer bakljuset i år!

hojen har fått ett nytt ansikte oxå! bifogar DÅLIGA bilder!! :hihi den lilla vindavvisaren ska givetvis lackas sen :tummenupp

Bifogat

• fuck2.JPG
    fuck2.JPG
    68.8 KB · Visningar: 141
  • fuck1.JPG
    fuck1.JPG
    72.2 KB · Visningar: 194
ska försöka lägga upp en bra bild for photoshop i morrn så jag hoppas att OZEO är beredd!!! behöver lite hjälp att välja färg!

liten update!

tog ytterligare ett par dåliga bilder i dag!!! solen lyser inte i umeå och min kamera är skit :( bakdel och tanken är iaf sprutspacklade nu, nu återstår bara att välja färg. funderar på att lacka tanken och bakdelen matt-vit. kom gärna med förslag eller lek lite i photoshop om det går med dom dåliga bilderna?

Bifogat

• fuck1.JPG
    fuck1.JPG
    67.2 KB · Visningar: 142
  • fuck2.JPG
    fuck2.JPG
    63 KB · Visningar: 108
  • fuck3.JPG
    fuck3.JPG
    68.3 KB · Visningar: 131
  • fuck4.JPG
    fuck4.JPG
    63.8 KB · Visningar: 101
  • fuck5.JPG
    fuck5.JPG
    70.3 KB · Visningar: 134
i dag kom skatteåterbäringen så nu kanske jag har råd med det sista till hojen :banana beställde ett nytt framdäck! metzeler M1... svindyrt med 16" framhjul :mad: sen åkte jag och pressade lite slangar, stålomspunnet till bakbromsen och 2 st grova oljeslangar till filterflyttaren, 1000 spänn slutade den notan på... ska meka som satan i helgen så att jag kanske hinner provstarta den innan måndag :tummenupp

Så nu är det bara kortet som saknas då Madmagnus? Nä men allvar, snyggt jobbat! Kommer upp med min hoj så du jobba lite med den också :rofl :rofl :rofl

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...