Fighterblade evo 2

kände mig inte riktigt nöjd med bakramen så jag åkte till garaget i natt å kapade lite till :hihi höjde eländet lite till oxå nu när jag ändå var på g, haha.... kapade bort allt onödigt skit den här gången så nu är det bara det nödvändigaste kvar :tummenupp ska försöka få skiten svetsad i veckan så jag kan fortsätta med byggandet.... provmonterade orginalbakljuset från GSXR:en men det såg fördjävligt ut!!!! så jag får börja jaga en undertail på allvar! återkommer med mer byggbilder strax då jag ger mig på avgassystemet.... god natt allihopa /// mad :cdevil

Bifogat

• blade8.JPG
    blade8.JPG
    87.5 KB · Visningar: 332
  • blade9.JPG
    blade9.JPG
    97.5 KB · Visningar: 229
  • blade10.JPG
    blade10.JPG
    93.6 KB · Visningar: 210
Nu blev det rätt höjd på baken :tummenupp
Skapar mycket jobb det här med Fighter bygge :)

Jag bara väntar o väntar på min ram.... Sen blir det till att tokmecka...
Våren har ju kommit till oss här nere i Skåne :banana

Jag vill veta vad det är för rolig Amazon som står i bakgrunden? Är det en dräper eller?

Yäääh nu blev det kung MadMagnus! :tummenupp

SpoonMannen skrev:
Jag vill veta vad det är för rolig Amazon som står i bakgrunden? Är det en dräper eller?

den är lite småstygg å nyrenoverad till orginalskick (nästan) synd bara att dess ägare inte är så ivrig :hihi

grejat ihop en snikig undertray i dag som blev rätt hård :yoparty har även trixat med elsystemet i bakdelen lite....

provmonterade bakljuset igen för att få lite smakråd! personligen tycker jag att det är ohyggligt stort å fult :3freak om det var vitt glas kanske det hade sett bättre ut :va ska fortsätta leta ett lite mindre...

Bifogat

• blade12.JPG
    blade12.JPG
    118.4 KB · Visningar: 418
  • blade11.JPG
    blade11.JPG
    103.3 KB · Visningar: 252
Undertrayet är ju hårdrock! Håller med om lyset... ett litet diodlyse skulle sitta fint tror jag :tummenupp

Jag har letat o letat efter en lagom traschad hoj att få plocka lite med o göra om som man vill men de är inte lätt, när man väl hittar nån så är den såld inom en kvart eller ochså har ägaren fått storhetsvannsinne o tar ut ett rejält överpris.

Ingen som har nån sporthoj som ligger o skräpar ? :D
//D

haha... min var i fint skick när den köptes! trots att jag alldrig hade tänkt köra med kåpor :hihi hade samma problem som du att få tag i objekt för rätt peng! köpte den över telefon 35 mil bort!!! :tummenupp du får lusläsa annonssidorna 10ggr per dag å ringa så fort du hittar en hoj som du vill ha! lycka till

Ett tips är att fråga runt bland vänner bekanta och på forum/mc-klubbar om någon har det du söker, ofta står det kraschade hojar lite här och var där ägaren inte orkar lägga ut annons eller inte har bestämt sig hur han vill göra med hojen. Lätt att få bra pris då du är den enda köparen och säljaren måste anstränga sig med att lägga ut annons och sånt skit om han inte säljer till dig!
Så hittade jag min hoj iaf, och fick bra pris! :tummenupp
Samma sak som att söka jobb, söker man bara på arbetsförmedlingen så får man fan inge jobb, inget bra iaf.

Jabben skrev:
Ett tips är att fråga runt bland vänner bekanta och på forum/mc-klubbar om någon har det du söker, ofta står det kraschade hojar lite här och var där ägaren inte orkar lägga ut annons eller inte har bestämt sig hur han vill göra med hojen. Lätt att få bra pris då du är den enda köparen och säljaren måste anstränga sig med att lägga ut annons och sånt skit om han inte säljer till dig!
Så hittade jag min hoj iaf, och fick bra pris! :tummenupp
Samma sak som att söka jobb, söker man bara på arbetsförmedlingen så får man fan inge jobb, inget bra iaf.

Du har så rätt, ska kolla lite! :tummenupp
//D

kapade lite i ljuddämparen å avgassystemet :D då blev det så här! burken är 28/10 cm så den lär ju inte dämpa så jla mycket men det ser shysst ut :yoparty

Bifogat

• blade13.JPG
    blade13.JPG
    82.4 KB · Visningar: 425
Koolt!! Jag gillar korta stubbiga dämpare som inte dämpar så mycket!!
Snyggt bygge förresten!

SATAN vad mycket bättre det blev med ny bak Magnus.
Tycker den gamla inte var sådär skitsnygg. (No offence Wizeguy)
Cool med metallunderdel och allt. Lyset fonka ju, men om du hittar nått mindre skadar det kanske inte.
Får man se dig nått på vägarna i år då eller är du outlaw fortfarande?
Själv har man mycket plast nu så du kanske nonchalerar mig.

madmagnus skrev:
kapade lite i ljuddämparen å avgassystemet :D då blev det så här! burken är 28/10 cm så den lär ju inte dämpa så jla mycket men det ser shysst ut :yoparty

Fan va snyggt!

En sak bara. Du tänker väl inte ha den där fula överdraget till sitsen? Eller hmm, sitter föressten inget överdrag på den ju :tungan

Tänker du verkligen ha dämparen där? ser ut som den ska ta i backen vid nerlägg.

DJM skrev:
Fan va snyggt!

En sak bara. Du tänker väl inte ha den där fula överdraget till sitsen? Eller hmm, sitter föressten inget överdrag på den ju :tungan

Ecke skrev:
Tänker du verkligen ha dämparen där? ser ut som den ska ta i backen vid nerlägg.

den sitter långt in under hojen! det var därför den blev så kort... om dämparen ska ta i backen måste jag nog välta hojen :hihi

Bifogat

• blade14.JPG
    blade14.JPG
    90.5 KB · Visningar: 281
Mech skrev:
SATAN vad mycket bättre det blev med ny bak Magnus.
Tycker den gamla inte var sådär skitsnygg. (No offence Wizeguy)
Cool med metallunderdel och allt. Lyset fonka ju, men om du hittar nått mindre skadar det kanske inte.
Får man se dig nått på vägarna i år då eller är du outlaw fortfarande?
Själv har man mycket plast nu så du kanske nonchalerar mig.

i år ska det åkas fett med mycket överallt! helt lagligt (nästan) dessutom ;)

klart att jag inte nonschalerar en annan biker! kåpor eller ej :tungan vi får åka å busa lite i sommar mannen... till ö-vik kanske å hälsa på spoonmannen! jag orkar nog inte åka längre för tourande är fan inte min grej... :hihi

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...