Fighterblade evo 2

planen är att låna lite ideer från Boost:s gamla hoj! riktigt shysst bygge :yoparty

Bifogat

• bladeturbo28lp.jpg
    bladeturbo28lp.jpg
    56.2 KB · Visningar: 371
så här ser hojen ut efter några öl i garaget en lördagskväll :hihi i morrn ska jag tvätta upp allt och börja med grenröret.....

Bifogat

• blade20.JPG
    blade20.JPG
    86.2 KB · Visningar: 278
  • blade21.JPG
    blade21.JPG
    96.9 KB · Visningar: 310
ett litete tipps ...gör en rejäl motortvätt och putsa upp den

madmagnus skrev:
så här ser hojen ut efter några öl i garaget en lördagskväll :hihi i morrn ska jag tvätta upp allt och börja med grenröret.....

Dumt att bygga på Amman med intercoolern i bakgrunden da! Lär ju bli utfett den! Men iof så håller ditt bygge på att lika något nu med. Men du jobbar åt fel håll bubben. Det är ju dags att åka snart! :D

Biker_boy skrev:
ett litete tipps ...gör en rejäl motortvätt och putsa upp den

tycker du att motorn är skitig :hihi :hihi :hihi det blir så när hojen rullat med kåpor och ägaren inte orkar montera bort dom för att rengöra i bland! huvudsaken är att allt är rent när jag sätter ihop allting igen :tummenupp

jo jag fatta att det blir rent o snyggt i slutändan men jag skuylle bara pika dig lite vänskapligt :tungan

fyfan! har bott i garaget i en vecka känns det som :3freak brist på leverans av beställda grejor drar ner farten ordentligt.... tänkte iaf lämna en lägesrapport.

ramen och fälgarna ligger i bilen och väntar på morgondagens blästring.
hämtade turbon i dag.
har börjat bygga grenröret. (får flänsplattorna till turbon i morrn)
insugsrör är svarvade i dag.
bakramen är svetsad.

kommer lite byggbilder i morrn kväll förhoppningsvis om inget strular :rolleyes:

nu är ramen hos pulver lackeraren! får förhoppningsvis tillbaka den i mitten på nästa vecka.... tillsvidare håller jag på med detta :yoparty

Bifogat

• blade22.JPG
    blade22.JPG
    86.2 KB · Visningar: 316
Tycker också att din höjd räcker nu :tummenupp
För högt är inte snyggt och praktiskt för fem öre....

Jag når precis ner till marken på min och då är jag ändå 182 :D

nu har det äntligen börjat röra på sig igen :tummenupp hämtade ramen från lackeraren i dag... tyvärr så fick jag vita färgstänk på fälgarna så dom fick lackas igen, hämtar dom på måndag! saknar dessutom ett nållager och några packboxar till svingen som kommer senare under veckan... jag har iaf lyckats konstatera att jag måste vrida aggregatet lite mer innåt för att få tillräcklig frigång mot hjulet. dessutom passar inte orginalkylaren längre :( men det känns som småproblem! så om allt går som det ska så sitter det mesta ihop till nästa helg. kommer nya bilder då /// mad

Bifogat

• blade25.JPG
    blade25.JPG
    100.2 KB · Visningar: 205
  • blade26.JPG
    blade26.JPG
    89 KB · Visningar: 197
  • blade27.JPG
    blade27.JPG
    98.3 KB · Visningar: 187
Nyheter
En vecka kvar!