Fett Twinljud

Jag försöker verkligen Jyrgen, men nej. Det låter så eländigt räppligt på tomgång, redan där går det fel...det där vassa, nästan lite luftkyld VW-knattret, det går så fetbort att jag saknar ord att beskriva det med. :fakta :D

Och fick du köra en 1098:a, skulle du förstå vad jag menar med rock'n'roll - det är känslan och brutaliteten jag syftar på, inte imagen...men det är klart, du är ju stockholmare, där är image allt. :hihi

En motor med samma cylindervinkel som ett bokstöd blir aldrig tuff.
Ducati är nog en massa bra saker, men vad gäller Rock'n Roll-scenen är nog inget märke så historiskt inarbetat som HD :fakta

Upp med lite ljud på bokstöden nu :D
Jag har ju faktsikt startat tråden med en Ducati-film för att visa på min stora frigjordhet och acceptans.

Last edited:
Men det där med Rock'n Roll har du fått om bakfoten:krama. Det finns bara ett motorljud som är Rock'n Roll :banana :fakta

[YOUTUBE-ID]OmUyEf-UBWc[/YOUTUBE-ID]

H-d, jackdaniels, stor kuk o liten hjärna är väldigt rock n' roll

Men det finns ett motorljud till...

[YOUTUBE-ID]gz-Hxh5jhX4[/YOUTUBE-ID]

Hörru, nu har du nog snortat t-röd igen Jyrgen. :hihi Jag pratar om helheten, ljudet är en del, men hur maskinen ser ut, går och beter sig är lika viktigt.

1098 - rock'n'roll. PunGt!!!1! :hihi Den går precis lika hårigt som den ser ut, och låter att göra...och den svänger raskt, bromsar något helt bisarrt - och den gillar soppa! :rofl

Ball maskin?-JA!
Rock n' roll? -NEJ!

Alldeles för mycket armani o gucci över den, vilket är otroligt orockigt..

Last edited:
En motor med samma cylindervinkel som ett bokstöd blir aldrig tuff.
Ducati är nog en massa bra saker, men vad gäller Rock'n Roll-scenen är nog inget märke så historiskt inarbetat som HD :fakta

Upp med lite ljud på bokstöden nu :D
Jag har ju faktsikt startat tråden med en Ducati-film för att visa på min stora frigjordhet och acceptans.

Jajäääädrar, jag var i stan i helgen (powermeet), och det var en hel del hd-åkare i kortegen...och rocknroll är nog det sista jag skulle använda att beskriva dem med. :hihi

Feta weekendwarriors (fysiskt feta grabbar, det verkar vara rocknroll som fan tydligen, alla är tjockisar), på högljudda lågeffektshinkar, gärna med någon frEsig motivlack och sådan jEttetuff bandithjälm.
Det är ju hårda killar det rör sig om. :rofl
Imagegrejen är ju spikad, tjock snubbe, banditkruka och gärna cammobrallor från lindstrands = rocknroll? :va

Bäst är det när de skulle visa vad mycket pulver de hade, rullar vreds, trumhinnor sprack, och inte ett skit hände. :hihi

Edit - var tvungen att surfa fram lite specs på en ny xr1200. :hihi 250 kg torr, 100 Nm och 90 kusar, på 1200 kubik - det är rocknroll det! :fakta :hihi
Man tyckte ducati är lite imagemoppe, men där finns det i alla fall prestanda att backa upp det med. :FU :D

[YOUTUBE-ID]UJ_acyEfM1M[/YOUTUBE-ID]

/lönntjock ducatist

Last edited:
Edit - var tvungen att surfa fram lite specs på en ny xr1200. :hihi 250 kg torr, 100 Nm och 90 kusar, på 1200 kubik - det är rocknroll det! :fakta :hihi
Man tyckte ducati är lite imagemoppe, men där finns det i alla fall prestanda att backa upp det med. :FU :D

[YOUTUBE-ID]UJ_acyEfM1M[/YOUTUBE-ID]

/lönntjock ducatist
Du har ju inte fattat ett pillemuck av vad Rock'n Roll är. Du är på bärtur. Jag tror det är det som är problemet :krama

Hojen på bilden lät rätt ok. Jag lite som Tomtoms rappa 996.
Det är väl mest tomgången på bokstöden som inte är så kul: "Pluppa-pluppa-pluppa" :D
De liksom stöter sig runt, inget svänghjul.

Men jag tycker att ducati låter rätt ok. Man hör ju på 3km att det är ngn sorts luftkyld monster som kommer råmande, trots att det oftast är en lätt hoj att brassa ifrån. :D

HD:s motorer bygger ju på mycket gammal teknik, även den nya sportermotorn stammar i mycket hela vägen tillbaks till 1957 års sportster. Utom V-rodden då. Men så är Harley Destroyer åas världens accsnabbaste köpehoj.

Men som sagt, rock'n roll tror jag att du har missuppfattat. En Ford 32 rod är mer rock'n roll än en porsche turbo, även om det sitter en 100 hk sidventils V8 i Forden. ;)

Jag har som sagt många ducatipolare, jag tycker det är tekniskt fina och även snygga hojar för det mesta. Även vanliga köpeducatis. Kanske inte 999 dock. Det verkar bängligt byggd jämfört med tex 996 och 1098.

Meen va ni träter,tjejer.
Faktum är att en standard lågkomps-Harley aldrig nånsin låter bra.
Den kräver flera övergripande modifieringar (hej Jörgen) för att överhuvudtaget få nån som helst form av välljudande maskineri.

Ducati må låta rätt okey i motorn, men hur låter den där torrkopplingen egentligen??? :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph