Fett Twinljud

Du är bara avundsjuk på sången :tungan
Det är förvisso dyrt (eller felbyggt som du plägar säga:mad:) men tonerna från en vass Harley är så sjukt fett :fakta

:hihi Inte värst avundsjuk nej, jag har drömknarren i garaget, och den är rocknroll rakt från fabriken - tänka sig... :hihi :FU

Väl på väg uppför strippen låter den kul den där "HD":n - men på tomgång är det mest 8:a med läckande grenrörspackning över det hela. :rofl

Spettorna låter gött de med...

[YOUTUBE-ID]I0iwzIYQnYY[/YOUTUBE-ID]

/J

:hihi Inte värst avundsjuk nej, jag har drömknarren i garaget, och den är rocknroll rakt från fabriken - tänka sig... :hihi :FU

Väl på väg uppför strippen låter den kul den där "HD":n - men på tomgång är det mest 8:a med läckande grenrörspackning över det hela. :rofl

Spettorna låter gött de med...

/J

Jajag gillar spettorna helt klart. Har flera hojkompisar sonm åker sådana. Riktigt fett ljud! :Bugar

Men det där med Rock'n Roll har du fått om bakfoten:krama. Det finns bara ett motorljud som är Rock'n Roll :banana :fakta

[YOUTUBE-ID]OmUyEf-UBWc[/YOUTUBE-ID]

Tävlingsklasser med cylinderantalsbegränsning är som handikappidrott...

Typ, 100m häck för enbenta eller nåt...

OT : 100m häck för enbenta , jo det är för riktiga hårdingar det ! och ja , jag är underbensamputerad och idrottar och kör Ducati:arsele

/Juha

Vad är bättre än en twin om inte en dubbeltwin ;)

En kamrat köpte en flong ny en Honda 750 VFR på 80-talet.
Fick köra hem den till Sthlm från Öland eftersom ägaren kraschat. Himla fin hoj. Den hade ett slipon och sjöng för jäkla fint! Själv åkta jag ju kawa 750 trepip på den tiden och vart impad av den lena kurvan. Jag var ju vad vid Heinz-puckel.
För att återgå till twin-temat. En gammal glassiker som kanske inte all har sett och hört, notera Borrani-fälgarna:

[YOUTUBE-ID]IOV5wtTgFB0&feature=PlayList&p=39E6F44272BE7792&index=0[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ja alltså, när man torrgasar en ordentlig V-twin ska det bara säga: Rupp!!:mad:

Sedan ska det vara tyst tills motorn ånyo återgår till sitt tomgångsvarvtal. Då ska den hicka igång med ett högkompat: ruppeti-ruppeti-ruppeti.
Det ska låta när man gasar OCH när man släpper av! :mad:

Så här ska det låta, punGt!! :D

[YOUTUBE-ID]yMr_ynT8paA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]vSYaL_VVyH0[/YOUTUBE-ID]

Dämpare är för mesar :arsele

BMW kan de också! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]NEJha-PHCC0[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]auQ_4_wBAE8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

BMW kan de också! :tummenupp

Nej...jag är ledsen, man vill verkligen tycka att de är coola - men så fort det börjar varva så låter det som en blandning av 142:a och bubbla. :(

/J

Men det där med Rock'n Roll har du fått om bakfoten:krama. Det finns bara ett motorljud som är Rock'n Roll :banana :fakta

Hörru, nu har du nog snortat t-röd igen Jyrgen. :hihi Jag pratar om helheten, ljudet är en del, men hur maskinen ser ut, går och beter sig är lika viktigt.

1098 - rock'n'roll. PunGt!!!1! :hihi Den går precis lika hårigt som den ser ut, och låter att göra...och den svänger raskt, bromsar något helt bisarrt - och den gillar soppa! :rofl

Last edited:
:tuttar:D:tuttar:D:tuttar:D:tuttar:D:tuttar:D:tuttar:D:tuttar:D:tuttar:D:tuttar:D:tuttar :tummenupp

och för er som begriper sig på ljud kolla o lyssna på detta:http://www.youtube.com/watch?v=i-_-vaCfh2I&layer_token=b8c8e064f66ec744
och för er som inte begriper så berättar jag att hojjen är byggd 1978.
:Bugar

Jo visst 1098 men dom e kul o se i backspegeln när man kör race

En 1098 är ett skällsord - vi brukar runda dom med små 600cc på bana.,

Dom enda som köper och kör 1098or är antagligen vindögda gaykillar som fått ett arv från sin mor som dog på hinseberg.
1098 är en riktig crackbaby hoj som måste servas var hundrade mil.

Nämn inte 1098 i en tråd som handlar om motorcyklar - möjligvis kan du drutta frågor om sådana vrak på moppeforumet.

Last edited:
Så här låter en ordinär orginal-HD
[YOUTUBE-ID]NR_jE_tT44U&feature=channel_page[/YOUTUBE-ID]

GRATTIS till ett lycko exemplar !!! :tummenupp
Från filmen att dömma verkar det som just ditt exemplar levererades med spännremmar i stället för traditionella läder fransar (se jämförelse nedan), är det de som gör skillnaden... jag tänkte, så alla "wannabe´s" vet vad de skall leta efter när de nu vill hitta en HD som går lika bra...???
Hoppas man får se och höra henne i verkligheten åsså - säkert en riktig fröjd !!! :kär

De flesta US-twinnar man ser (och hör) verkar annars va felbyggda och upplevs hämta insugsluften från vevhuset - men det är kanske för att man vill återvinna alla delar som förväntas skramla loss...:hihi

Själv sitter jag nöjd på en italienska med helsystem från Slovenien, har tyvärr ingen idolrulle på U-tube att bräcka med...:huvet
Hare gött !!!:fyllisar

PS.
Jocke, det är väl ingen prestation att det var ett fränt ljud, det är ju 3st V-twinnar på en gång... klart att TRE blir mer än EN !!!:Bugar:glömdet

Last edited:
Nej...jag är ledsen, man vill verkligen tycka att de är coola - men så fort det börjar varva så låter det som en blandning av 142:a och bubbla. :(

/J

Hörru, nu har du nog snortat t-röd igen Jyrgen. :hihi Jag pratar om helheten, ljudet är en del, men hur maskinen ser ut, går och beter sig är lika viktigt.

1098 - rock'n'roll. PunGt!!!1! :hihi Den går precis lika hårigt som den ser ut, och låter att göra...och den svänger raskt, bromsar något helt bisarrt - och den gillar soppa! :rofl

Äh, Ducati är måhända eurodisco, parfym, Ramazotti och . Och det kan ju vara ballt för många .tungan Men Ducati är inte Rock'n Roll. Rock'n Roll är engelska och amerikanska hojar. Det bara är så. De är rockhistoria helt enkelt. :fakta
Du får leta efter ngt annat epitet helt enkelt :D Ducati är ju fina maskiner, men ingen rockerhoj, det är ju klart som nybytt motorolja :fakta

Lemmy på Sporre

[YOUTUBE-ID]gV6noHEd6XE[/YOUTUBE-ID]

Born to Be wild

[YOUTUBE-ID]4gVPxPdNLwA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Här är Stefan Graf snabba sportster. Stefan Graaf var ju en av killarna bakom nu insomnade Buell-tillbehörsfirman Hillbilly-Motors har jag för mig.

[YOUTUBE-ID]naPgJvWTIY4[/YOUTUBE-ID]

Laverda har hittils inte byggt några V-tvinnar bara rad-treor o paralelltwinnar,och denna V-6:a som var med,, tyvärr drunknade ljudet från den i mycket andra ljud men på slutet hörs det riktigt bra hur den låter,,tål att höras många ggr. :tummenupp

PS.
Jocke, det är väl ingen prestation att det var ett fränt ljud, det är ju 3st V-twinnar på en gång... klart att TRE blir mer än EN !!!:Bugar:glömdet

Vass HD sportster med Velocity Stack, eller tratt som vi plägar säga på svenska :D
Fett twin-vrål iaf, det är ju det här gangster-ljudet man vill ha på avslag :drool

[YOUTUBE-ID]tisZdCw7vd4[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Vass HD sportster med Velocity Stack, eller tratt som vi plägar säga på svenska :D
Fett twin-vrål iaf, det är ju det här gangster-ljudet man vill ha på avslag :drool

[YOUTUBE-ID]tisZdCw7vd4[/YOUTUBE-ID]

Jag försöker verkligen Jyrgen, men nej. Det låter så eländigt räppligt på tomgång, redan där går det fel...det där vassa, nästan lite luftkyld VW-knattret, det går så fetbort att jag saknar ord att beskriva det med. :fakta :D

Och fick du köra en 1098:a, skulle du förstå vad jag menar med rock'n'roll - det är känslan och brutaliteten jag syftar på, inte imagen...men det är klart, du är ju stockholmare, där är image allt. :hihi

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra