Håller helt med. Har skickat en hel del prylar i undermåliga emballage men har alltid sagt till köparen att händer det nåt så står jag för rep. Om man ska ha rätt till ersättning måste man följa uppsatta regler, svårare än så är det inte.
Tyvärr Fazerfun tror jag inte att Posten kommer ge nåt tillbaka. Han började packa i undermåligt emballage men tyvärr här så var det du som hade ansvaret för återresan och då gick det som det gick. Däremot tycker jag det är jävligt dåligt av säljaren i fråga - på båda frågorna. Ring - maila inte. Om nu han vägrar vara medgörlig så ring hans chef och förklara läget. Inte hota på något sätt utan förklara läget.
Efter det är det nog läge för uthäng.QUOTE]
Ja en sak har jag ju iaf lärt mig: att inte lita på Posten.
Men reklamationsärendet är mellan honom och Posten. vilket han också accepterat. Liksom han accepterade att jag fick häva köpet och lämna tillbaka grejorna. Men det är en sak vem som rent juridiskt har rätt och vad som är det rätta att göra mellan två vuxna människor.
Jag köper inget för 7000 som inte stämmer med säljarens beskrivning. Jag har erbjudit mig att stå för reparationen men hans "du får inte en spänn av mig innan jag får pengar av Posten"-attityd är jävligt irriterande -och ohederlig.
Och jag gillar inte att bli blåst...
Vad gäller köpeskillingen...kåpsetet (inkl tank+ soppapump) var enligt beskrivningen bara provmonterade (med stämjärn visade det sig....

) och tillverkas inte längre (en halvsanning visade det sig...)...jag tyckte det var värt 7000 då men idag önskar jag att jag aldrig sett skiten....
Skulle jag själv råka ut för en sån sak skulle jag utan problem lämna över ärendet till folk som fixar mina cash tillbax och även om ja skulle få lägga till lite så är det fan värt att en sån jäkel får smaka på riktiga tider. För att håller man på och blåser folk får man fan skylla sig själv asså...
Låter som du snackar torpeder....är inte sånt olagligt...
Be killen skicka kåperna till dig dom är ju dina!
Fixa till dom själv o sälj dom så slipper du tjafsa.
Visst det hade jag kunnat göra. Men jag vill inte ha dom längre eftersom de inte såg som beskrivet. Och lägger jag 7000 så ska det vara rätt!
Och han accepterade att jag hävde köpet, utan gnäll. Så han tog väl en chansning...