Fetingblåst på Blocket...vad skulle ni göra?

Okey då använder vi hjärnan här!!
Visst ni har rätt skulle inte ha hatt space där.

Men ni dumförklarar er själva.

Hur många innevånare har sverige? 8-9miljoner?
Hur i helvette skulle det då kunna skickas 126 miljoner 500tusen paket??!?!?!?!?!

Det betyder alltså att varje innevånare i hela sverige skulle behöva skicka ca: 140,5555555555555555555555555555556 paket!

Med all respekt.
Skriv inte 125 miljoner om du inte menar det..
Om du läser mitt inlägg igen så inser du nog att jag bara påpekade det absurda i ditt räknande och att jag var skeptisk.

vi kan lämna det med det.
 
Har själv jobbat på posten och det är det absolut sista transportsätt jag väljer, oavsett vad som ska skickas. Undermåligt motiverade anställda leder alltid till en tjänstekvalité som i slutändan också är undermålig.
Stämmer rätt bra med min senaste erfarenhet av posten. Skulle skicka lite prylar på jobbet, värda kanske 25k i ett paket. Tyvärr blev det stressigt, så det blev inte så mycket tid till embalering som man skulle ha önskat. Ny fin posten-kartong, men inte så väl förankrat inne i kartongen.

Jag frågade damen i paketinlämningen om hon hade några lappar man kunde klistra på för att signalera att paketet var ömtåligt. Jodå, visst hade hon det, vassego. :tummenupp

Lämnar sedan över paketet till henne och betalar, och när jag ska gå därifrån ser jag hur hon tar paketet och kastar det tre meter till korgvagnen borta vid väggen. Mitt framför ögonen på mig som kund.

Hade iofs räknat med att prylarna kunde gå sönder pga paketeringen, och i så fall hade jag inte bråkat om det, men när hon inte ens bryr sig om att låtsas att de är försiktiga så undrar man ju hur det är ställt. Hoppas hon inte är alltför representativ.

Sedan ska det väl iofs sägas att det är ingen garanti för framgång att man väljer något av de andra bolagen heller...
 
Hej jag jobbar själv på posten, visserligen som tekniker men har lite kontakter med kavlité och service som det heter och får se dagligen vad dom sysslar med och många paket är riktigt dåligt förpackat ibland så man skrattar lite för sej själv, men du erbjöd honom 1500kr för toppkåpan som var väldigt skysst.

Jag tycker du ska åka till honom och hämta tillbaka dina pengar.
Om han inte ger dej pengarna så finns det väldigt bra sätt att få han liv jävligt surt!



Förpacka skiten enligt posten anvisningar som finns på internet så är det ju lungt!
Då har du rätt till ersättning.

Annars kanske posten kan upplysa vedebörande när han lämnar ifrån sej paketen, att ska det här komma fram helt så "gör om gör rätt" Det gör dom flesta transportföretag som vill ha nöjda kunder..:va
 
Medela honom att han har 2 alt.

Godta ditt erbjudande och dina 1500 spänn eller stå sitt kast och se vad som händer!

Sök upp idioten och säg att du vill ha dina stålar, vägrar han så klår vi upp skiten!:tummenupp

Ja det är ju jävligt smart vad händer sen , jo han polisanmäler er för misshandel.

bussgods brukar funka ganska bra


Bussgods fungerar väldigt smidigt och bra dessutom billigare.

Om posten förstört kåpan / kåporna som du påstår så är det ditt ansvar att du pajjat säljarens delar och måste gå vidare med det genom postens reklamation , tror fan att han inte vill ta tillbaka grejorna speciellt inte om dom redan är sålda en gång till dig och måste fixa en annan köpare i sverige där allt mer eller mindre är mycket svårsålt.
 
Last edited:
Har inte läst hela tråden men slänger in mitt ord...

Jag jobbar själv på Poståkeriet, å ja vet att många kunder gnäller om att posten inte tar sitt avnsvar vid eventuell skada. Alltid skylls det på dålig emmbalering från avsändarens sida. Har som ex. en hi-fi -butik som skulle skicka ett par pianolackade, fina högtalare. Med en prislapp på runt 10 000. När godset anlänt till motagaren var det näst intill däckspår efter en truck i ena hörnet på kartongen. Högtalaren var helt mos.... Då ligt emmballage skyllde posten på och mottagaren fick inte ett öre. Så tänk på det om ni skickar dyrare grejor.
 
Åh gud vad man skulle vilja flejma Posten för deras otroliga inkompetens. Driver just nu ett ärende på jobbet där en chaufför lämnade av 9 paket som var våra och 1 som inte var vårt. Det som inte var vårt återlämnades dagen efter men vårt paket fick vi aldrig mer se. 15000 friska som Posten viftar bort. Reklamationen avslogs direkt med ett "Nääeee". Motivation? Icke.

Har varit kompletta idioter i varenda led jag pratat med, från kärringen på lokala Postcentret till tjejen på reklamationsavdelningen och hennes chef. Precis som någon skrev ovan; "Posten - Vi tar inte ansvar för nånting".

Kan ju dra den om när jag beställde grejer äääända borta från Kalifornien förstår ni, gissa var de försvann? På väg mellan Postcentret och mitt utlämningsställe. Japp och jajemän. Klåpare!

Har inte läst hela tråden men slänger in mitt ord...

Jag jobbar själv på Poståkeriet, å ja vet att många kunder gnäller om att posten inte tar sitt avnsvar vid eventuell skada. Alltid skylls det på dålig emmbalering från avsändarens sida. Har som ex. en hi-fi -butik som skulle skicka ett par pianolackade, fina högtalare. Med en prislapp på runt 10 000. När godset anlänt till motagaren var det näst intill däckspår efter en truck i ena hörnet på kartongen. Högtalaren var helt mos.... Då ligt emmballage skyllde posten på och mottagaren fick inte ett öre. Så tänk på det om ni skickar dyrare grejor.

Hur emballerar man mot gaffeltrucksgaffel rakt i rutan på en plasma-TV? Kommer det 20 st TV är åtminstone 2 ikörda av ett truckpucko, om kartongen nu mot förmodan inte är helt tom, det är heller inte helt ovanligt...
 
Last edited:
De som förvånar mig messt är att follk fortfarande andvänder sig av posten när det finns t.ex. bussgods som är både billigare och mindre skadat gods (enligt min erfarenhet iaf.)
 
Det är ett mysterium hur dom tänker faktiskt... ja vet många potentiella(stava?) kunder vi går mista av med anledning av att dom inte vågar skicka med posten. Man framför detta och tillsvar får ma n typ: Hur kan det vara möjligt, vi som betalar ut så mycket i reklamation.

jag skulle vilja säga att flet ligger på högre nivå. De som kontrollerar. alla kollin som anmäls kontrolleras... sen vet man ju inte vilka krav de har på sig. Jag tror kraven kommer högre ifrån...

Åh gud vad man skulle vilja flejma Posten för deras otroliga inkompetens. Driver just nu ett ärende på jobbet där en chaufför lämnade av 9 paket som var våra och 1 som inte var vårt. Det som inte var vårt återlämnades dagen efter men vårt paket fick vi aldrig mer se. 15000 friska som Posten viftar bort. Reklamationen avslogs direkt med ett "Nääeee". Motivation? Icke.

Har varit kompletta idioter i varenda led jag pratat med, från kärringen på lokala Postcentret till tjejen på reklamationsavdelningen och hennes chef. Precis som någon skrev ovan; "Posten - Vi tar inte ansvar för nånting".

Kan ju dra den om när jag beställde grejer äääända borta från Kalifornien förstår ni, gissa var de försvann? På väg mellan Postcentret och mitt utlämningsställe. Japp och jajemän. Klåpare!



Hur emballerar man mot gaffeltrucksgaffel rakt i rutan på en plasma-TV? Kommer det 20 st TV är åtminstone 2 ikörda av ett truckpucko, om kartongen nu mot förmodan inte är helt tom, det är heller inte helt ovanligt...
 
Om man bortser från att kåporna inte motsvarade hans beskrivning (vilket i och för sig är mycket illa) så tycker jag att han har rätt. Han kan inte påverka hur de packats, men det kan du. Därför bör också risken ligga på dig. Man kan bara ta på sig risk för sånt som man själv har möjlighet att påverka. Att han skickade dem i samma kartonger hör inte riktigt hit. Ansvaret för att de kommer fram oskadda ligger fortfarande på dig.

Se det från hans sida; han skickar hela kåpor och får trasiga kåpor tillbaka.

7 000 för ett set begagnade kraschkåpor :confused:

:fakta

Håller med! Varför ska säljaren ta ansvar för returgodset?
 
"Köpte en uppsättning kraschkåpor av en privatperson för ett tag sedan"
Alltså, du byter ju hojar som en annan byter kallingar, så du har ju smet så det räcker i min värld! ;) Jag tycker att du som exstockholmare ska garva och glädjas över ditt glesbygdsbidrag! :tuttar
 
No offence ... men handlar jag privat, å tar risken å tjäna några lappar - så räknar jag med att det uppstår skador emellanåt. det är en risk man får ta? det är väl knappast hans fel att skadorna uppstått..? Utan det är väl snarare köparens ansvar att "ta risken att köpa beg" - har aldrig varit säljarens risktagande ifråga, oavsett vad det gäller.

Sen en repa vad fan, du dega 7 lax.. ok, men en repa? det är ju pettitesser, i-landsproblem. Tänk på barnen i sudan ist.

06 blev jag blåst på en mc där lådan va paj....det visa sig påvägen hem, att lådan va keff, jag insåg kort å tvärt - ok, jag har gått på en nit, fuck it, jag får fixa det. jag har även sålt grejjer, sålt bilar med trasiga katalysatorer mm, herregud - det är aldrig säljarens ansvar på beggade saker, eller som skickas med posten. Sålänge det inte är en firma.
 
No offence ... men handlar jag privat, å tar risken å tjäna några lappar - så räknar jag med att det uppstår skador emellanåt. det är en risk man får ta? det är väl knappast hans fel att skadorna uppstått..? Utan det är väl snarare köparens ansvar att "ta risken att köpa beg" - har aldrig varit säljarens risktagande ifråga, oavsett vad det gäller.

Sen en repa vad fan, du dega 7 lax.. ok, men en repa? det är ju pettitesser, i-landsproblem. Tänk på barnen i sudan ist.

06 blev jag blåst på en mc där lådan va paj....det visa sig påvägen hem, att lådan va keff, jag insåg kort å tvärt - ok, jag har gått på en nit, fuck it, jag får fixa det. jag har även sålt grejjer, sålt bilar med trasiga katalysatorer mm, herregud - det är aldrig säljarens ansvar på beggade saker, eller som skickas med posten. Sålänge det inte är en firma.

Så om du skulle köpa en R1 efter att sett en annons och får en dt125 så gillar du läget bara:va
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top