Stämmer rätt bra med min senaste erfarenhet av posten. Skulle skicka lite prylar på jobbet, värda kanske 25k i ett paket. Tyvärr blev det stressigt, så det blev inte så mycket tid till embalering som man skulle ha önskat. Ny fin posten-kartong, men inte så väl förankrat inne i kartongen.Har själv jobbat på posten och det är det absolut sista transportsätt jag väljer, oavsett vad som ska skickas. Undermåligt motiverade anställda leder alltid till en tjänstekvalité som i slutändan också är undermålig.
Jag frågade damen i paketinlämningen om hon hade några lappar man kunde klistra på för att signalera att paketet var ömtåligt. Jodå, visst hade hon det, vassego.
Lämnar sedan över paketet till henne och betalar, och när jag ska gå därifrån ser jag hur hon tar paketet och kastar det tre meter till korgvagnen borta vid väggen. Mitt framför ögonen på mig som kund.
Hade iofs räknat med att prylarna kunde gå sönder pga paketeringen, och i så fall hade jag inte bråkat om det, men när hon inte ens bryr sig om att låtsas att de är försiktiga så undrar man ju hur det är ställt. Hoppas hon inte är alltför representativ.
Sedan ska det väl iofs sägas att det är ingen garanti för framgång att man väljer något av de andra bolagen heller...