Ferrari 458 Italia vs Ducati 1198S

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Titta, lyssna och njut. Gör det inte till en bil vs hoj tråd

[YOUTUBE-ID]VPNs3v4m7TA[/YOUTUBE-ID]

Last edited by a moderator:
Riktigt snygga o snabba maskiner.
Konstigt att många sportbilar byggs utan vinge idag :p verkar vara modernt, dock inte så bra när man ska sätta varvtider :) men dom som äger en ferrari har nog oftast mer pengar än kör skicklighet :P så de e skitt samma

Shit vad underbara maskiner, snacka om högklassig design. Synd att Ducatin låter riktigt illa dock =(

Japanska maskiner är ju lite akterseglade nu. Bättre med en BMW 1000RR då.

BMWn körde man ju mot Ferrari Enzo (V12 &600+hkr). BMWn piskade den rejält, då den är över en sekund snabbare på 1/4milen än duccen, för att inte tala om i fart, då kör den åttor runt Duccen.

Men ren bankörning vete tusan om skillnaden är så stor trots BMWs övertag i hkr, Duccen är grymt välbalanserad:tungan

Riktigt snygga o snabba maskiner.
Konstigt att många sportbilar byggs utan vinge idag :p verkar vara modernt, dock inte så bra när man ska sätta varvtider :) men dom som äger en ferrari har nog oftast mer pengar än kör skicklighet :P så de e skitt samma

Så en bil måste ha vingar för att vara snabb:D

458 Italia är en rätt så avancerad bil och behöver inga dräparvingar för att köras fort med. Ska man rejsa så är det ju kanske alltid fördel med vingar, men nu är denna versionen tänkt för gata.

Märkligt resonemang i övrigt. Så fort någon har pengar för en Ferrari så är de kassa bilförare..

Nu blev det ändå lite bil vs mc tråd :D

Så en bil måste ha vingar för att vara snabb:D

Jag vet en bil som behövde det iallafall. Koenigsegg på Top Gears bana :crash Snurrade utan, men de kanske ändrade på chassit samtidigt som de monterade vingen. Vetefan. Men långt ifrån alla behöver det. Countachen tappade väl 30 km/h i toppfart med vingen på :D

Märkligt resonemang i övrigt. Så fort någon har pengar för en Ferrari så är de kassa bilförare..

Håller med lite där, men på ett sätt är det kanske rätt. Beror på hur det tolkas:
"dom som äger en ferrari har nog oftast mer pengar än kör skicklighet", dvs. körskicklighet per ägd krona.
Om jag sätter körskickligheten på en skala från 0-100% (så tror alla 18-åringar att de är på 100% nu när snön är här, men det hör inte hit just nu) så hamnar kanske en normalförare på 50%.
Jag, som kanske är en medioker bilförare på ovan nämnda 50%, har inga pengar överhuvudtaget. Eller kanske en tusenlapp över dagen innan lönen kommer in. Så 50/1000=0,05 i förhållande mellan körskicklighet och pengar.
Dvs. så min körkompetens är 0,05 per ägd krona.
Men om jag nu helt plötsligt vinna en massa pengar och ha 10 miljoner kr dagen innan löning så blir jag inte bättre bakom ratten för det, och då är förhållandet 50/10000000=0,000005, och då blev jag helt plötsligt en mycket sämre bilförare per ägd krona. Bara 0,000005 delar körkompetens per ägd krona. Då har jag helt plötsligt mer pengar än körskicklighet än jag hade innan innan.

Så tror jag han menar :D

Vinge lär nog inte behövas. Bilen har någon variant av diffusor under bilen som suger den mot marken. Den skall enligt uppgift producera 140kg downforce i 200km/h och så mycket som 360kg i topphastighet.

Jag som går i tankar om att sälja bmw och köpa en ducce 1198 vit det blev inte bättre nu haha:D vill ha en twin!!!:yoparty

Mumma! Jevlar va gott ferrarin lät nä han varva upp den för dragracet...
Hade varit en "lagom" samling att ha i garaget... fisatan...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8