Ferrari 458 Italia vs Ducati 1198S

Grymt imponerad av filmen - att den är så snyggt gjord, bildkomposition, skärpedjupttrixen, färgerna, klippningen. Oerhört proffsigt.

Utan att det blir töntigt.

Tackar för att någon la upp godbiten här - hade aldrig hittat den själv.

/m

Ok jag ska till ringen i sommar så det är bra att veta även om man kommer att köra lungt som tusan:D men det jag tycker är konstigt är rekordtiden!jag menar ett 20 -25 år gammalt rekord kan ju inte vara omöjligt att slå med en nyare hoj och en riktigt bra förare:)

Det är det inte heller, rekordet är i vart fall matchat sedan länge. Har en film på en som kör runt på 7.32 tex. Men det är väl inofficiella rekord.

Men mer effekt kapar inte så mycket tid, det är inte många sekunder du kan utnyttja mer än 150 hk ens på ringen. En gammal RC30 är bra mycket snabbare än de flesta tror dessutom.

Om du ska ta det lugnt, så passa dig för vissa vardagar för då kommer "ringrävarna" fram. De kör fort och galet. Ibland för galet, rekordet som jag såg när jag var där var 3 st krascher på 3 timmar.
Lycka till, kanske åker jag också ner igen nästa år.

Handen på hjärtat, vem hade inte valt ferrarin före ändå?

Som någon sa innan i tråden, det är något speciellt med en riktigt snabb bil och det är något speciellt med en ferrari... kan aldrig få den känslan även om man nu hade kört en Ducati, MV Agusta osv... att äga en Ferrari måste slå allt :)

Handen på hjärtat, vem hade inte valt ferrarin före ändå?

Som någon sa innan i tråden, det är något speciellt med en riktigt snabb bil och det är något speciellt med en ferrari... kan aldrig få den känslan även om man nu hade kört en Ducati, MV Agusta osv... att äga en Ferrari måste slå allt :)

Den har ju förvisso ett högre försäljningsvärde, men det är ju ändå ett trassel. Det är ju ingen bil jag skulle vilja bli sedd i. Och ska jag sälja den direkt måste det lösas via ombud som kan knäppa läpp osv.

En bättre jämförelse hade det blivit om man kört en andra etapp. Motorjournalisten på Duccen och Motorcykelracing föraren i Ferrarin. Men TV är TV. Det hade inte blivit bra TV. Jag misstänker att med några hundra mil i jobbet varje månad i en VW och några hundra mil om året på Suzukin. Så hade det gått fortast på banan för mig i Ferrarin. Vad tror ni andra här på sporthoj? Vilken hade ni kört fortast med på banan, Duccen eller Ferrarin?

Iom att jag har kört en hel del på bana med både bil och hoj tror jag att jag först varit snabbare med bilen. Men efter lite "inpejling" och övning tror jag att jag blivit snabbare med hojen.

Mest för att jag tror att hojen är ett mer "seriöst" banverktyg original.

Men skulle jag få "modda" både bil och hoj skulle nog bilen bli snabbare.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8