Tjena
För några veckor sedan körde jag soppatorsk. Knäpp som jag är så insåg jag inte att det var soppanivån som var felet då hojen började hacka. Därför körde jag vidare tills den stannade helt. Då jag hade gått och släpat på den i en halvtimme så insåg jag mitt misstag. Jag vred om till reserven och körde hem. Sedan dess har jag inbillat mig att hojen inte drar lika starkt som innan. Motorn går jämt och fint, men det känns som att 30% av de hästar som skall bo i motorn har sprungit bort.
(Och nu till själva frågan, efter denna något långrandiga bakgrundshistoria)
Kan något på hojen ta skada av att man kör soppatorsk? (Typ sotar den igen? Kan tändstiften bli sunkiga?) Eller är det troligare att jag är nojig och att jag har jag vant mig vid effekten så här i slutet på säsongen?
Någon som har en idé om vad jag bör göra (förutom att köpa en större hoj)? De hojåkare jag känner kör 1000-kubikare, så att be dem provköra tror jag inte ger något. De kommer garanterat att tycka att den är för slö (och jag kommer då tro att det är fel på hojen). Att ta med den till en verkstad och be dem skruva isär den i molekyler har jag heller ingen lust med.
För några veckor sedan körde jag soppatorsk. Knäpp som jag är så insåg jag inte att det var soppanivån som var felet då hojen började hacka. Därför körde jag vidare tills den stannade helt. Då jag hade gått och släpat på den i en halvtimme så insåg jag mitt misstag. Jag vred om till reserven och körde hem. Sedan dess har jag inbillat mig att hojen inte drar lika starkt som innan. Motorn går jämt och fint, men det känns som att 30% av de hästar som skall bo i motorn har sprungit bort.
(Och nu till själva frågan, efter denna något långrandiga bakgrundshistoria)
Kan något på hojen ta skada av att man kör soppatorsk? (Typ sotar den igen? Kan tändstiften bli sunkiga?) Eller är det troligare att jag är nojig och att jag har jag vant mig vid effekten så här i slutet på säsongen?
Någon som har en idé om vad jag bör göra (förutom att köpa en större hoj)? De hojåkare jag känner kör 1000-kubikare, så att be dem provköra tror jag inte ger något. De kommer garanterat att tycka att den är för slö (och jag kommer då tro att det är fel på hojen). Att ta med den till en verkstad och be dem skruva isär den i molekyler har jag heller ingen lust med.