Fazer-tråden

Idag blev det årets första längre dagsetapp (räknar inte uppvärmningen på 17 mil). Körde 42 mil tillsammans med en polare i framför allt Halland och delar av Småland. Riktigt härligt trots några regnstänk. Kan varmt rekomendera en tur ut till Bolmsö och inte minst väg 150 mot Falkenberg. Både kurvig och med härliga rakor till avslut.

Polarn har slip-on på sin cykel och jag börjar bli riktigt sugen på att fixa det till min Fazer nu också. Orginal låter den verkligen inte kul! :(

Så, Vad rekomenderar folk här inne för slip-on? Kostnad? Måste jag svetsa om nåt på röret? Nytt luftfilter?
 
Nyfiken att höra hur den kändes med tändförställare och större(?) bakdrev och om kn-filter gör någon skillnad. Du får återkomma med en rapport efter test!

Äntligen!!!

Nu har jag fått testa Fazer 1000 05 med KN-Filter, 3 kugg mer på bakdrev och tändförställare på 4 grader. Sedan tidigare sitter ett BSM slipon.
Det blev nu i helgen på Kinnekulle.
Jisses vad den går nu. Rödmarkering på 1, 2 och 3 växel sedan 4 och broms.
Och allt händer mellan 8-12.000. Den flyger iväg. Väldigt bra gaskontroll i kurvorna blev det. Vill resa på sig vid höga varv. Kan verkligen rekomendera detta.

Tjing
Kn Nemo
 
visabild.php


En bild framifrån med speglarna från tusen kubikaren.
 
Jag kan varmt rekomendera LeoVince aluminium oval med uttagbar Db killer, det ger ett gått mullrande ljud och då har men även möjligheten att proppa igen för besiktning eller bana med ljudkrav.

Jag har även en bak öhlinsdämpare liggande med hydralisk förspänning och den dämparen gör en fantastisk skillnad på både hanterbarhet och spår.
Har även en extra fjäder till den.
Ett år gammal och i mycket bra skick.

Hör av er om det är intressant, den är till salu.
 
Några 100 kan jag inte tänka mig att 600:an gör på ettan, har i och för sig inte testat, men jag är väldigt tveksam till det.
 
Ja! Grattis! Simma lugnt i början bara! :tummenupp

Tack EQ och Jimmie! :tummenupp

Första turen med hojen till jobbet idag. Grymt skönt, tog inte emot något överhuvudtaget att gå upp i morse =)
Hade svårt att inte köra på maxflex dock, men kom på bättre tankar i morgondimman, kan ju köra mer i eftermiddag då :yoparty
 
Bak dempare !

Jag kan varmt rekomendera LeoVince aluminium oval med uttagbar Db killer, det ger ett gått mullrande ljud och då har men även möjligheten att proppa igen för besiktning eller bana med ljudkrav.

Jag har även en bak öhlinsdämpare liggande med hydralisk förspänning och den dämparen gör en fantastisk skillnad på både hanterbarhet och spår.
Har även en extra fjäder till den.
Ett år gammal och i mycket bra skick.

Hör av er om det är intressant, den är till salu.

Tja ! Kunde inte motstå å läsa tråden ! Jag har en FZ6-s svart som jag har lagt ner mycke pengar på ! Nytt system "Leo Vice Alu med ersättningsrör för Caten och PoweCommander USBIII Bänkad på Honda Citty förra Hösten Fy fan var häftigt! Den har ju 78hk från början nu har jag 106 Hk på bakhjulet o jag lovar att man kör ifrån större hojar utan problem...Sjukt nöjd ! Skaffa !!

Skall varvas ur på Brakarby i kväll 1800 !:yoparty :D :tummenupp :arsele
 
Tja ! Kunde inte motstå å läsa tråden ! Jag har en FZ6-s svart som jag har lagt ner mycke pengar på ! Nytt system "Leo Vice Alu med ersättningsrör för Caten och PoweCommander USBIII Bänkad på Honda Citty förra Hösten Fy fan var häftigt! Den har ju 78hk från början nu har jag 106 Hk på bakhjulet o jag lovar att man kör ifrån större hojar utan problem...Sjukt nöjd ! Skaffa !!

Skall varvas ur på Brakarby i kväll 1800 !:yoparty :D :tummenupp :arsele

Kan då inte låta bli att replikera och säga att vi som kör "originalhojen" :hihi
FZS 600 1998-2003 har 95hk som standard!

Undrar vad vi skulle komma upp i om vi hottar upp våra hojar ytterliggare! :D
 
Kan då inte låta bli att replikera och säga att vi som kör "originalhojen" :hihi
FZS 600 1998-2003 har 95hk som standard!

Undrar vad vi skulle komma upp i om vi hottar upp våra hojar ytterliggare! :D

Jamen de lär väl inte vara några problem ! De är väl bara å hotta upp Järnspisen då :tummenupp :D
 
Tjoooo!
Jag undrar en sak, jag köpte min fazer för ett par dagar sen, en 02a, 600..
I pappert står det att de är 49kw vilket ja har för mig blir runt 70 hästar. Men jag har en kompis som är ganska insatt i det och han sa att det inte finns en chans att de är 70 hästar utan snarare 95 som ni säger att ni har i era hojar för den går bra, jag är inte missnöjd, tvärtom, jag älskar den som fan..

men min fråga är varför det står 49kw, hade varit kul om någon hade kunnat förklara för mig =)

/jimmie
 
Modellen är inreggad av Yamaha när den kom till Sverige på 49kw. Dock är det 95Hk på hojjen så det är bara att tacka och ta emot. Billigare försäkring är ju inte helt fel.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top