Fazer-tråden

Hej.

Kör en FZS1000 -02 och upplever att kåpan ger ett dåligt skydd vid längre resor ( i lite högre fart).
Finns det någon som testat något förhöjt glas?
De är ju inte så snygga så man vill ju inte montera ett om det inte hjälper.
Är 178 lång/kort.

Har ett förhöjt kåpglas! Är 184cm tycker att det blir en sanslös turbulens i högre farter mellan kåpan och överkroppen, jämfört med andra hojar jag kört!
Hur det är med fazers original kåpa är jag mer osäker på!
Det kanske någon annan har synpunkter på!?
 
För ett par sidor sen så berömde jag LeoVince-sliponet i kombination med KN-filter.
I onsdags kom jag på att insatsen fortfarande satt i. Två sekunder senare så var den borttagen, och jag drog en repa på 15 mil.

Vilken jädra skillnad! Mycket slöare vid acc på alla växlar och jag tyckte jag kunde ana en och annan förgasarknall när jag släppte gasen och motorbromsade.

Det är väl som alla säger, det är ombestyckning av förgasarna som gäller, men tills dess prioriterar jag en rappare motor än ett mullrande ljud.

Och på tal om mullrande ljud, nu ska jag svära lite i den här kyrkan. Jag provade en HD Night Rod, och det motorljudet var väldigt svårslaget. Så jäkla gott!
 
jag är ju bara ca 160cm
funderar på att pröva en ruta i orginal höjd blir nog pirat orginal kostar 1400kr
 
Någon som har ett bredare styre att rekomendera? Gärna där originalprylarna passar på rakt av.
 
Någon som har ett bredare styre att rekomendera? Gärna där originalprylarna passar på rakt av.

Originalgrejerna passar väl alla styren som inte är fatbar, då måste du byta risers. Mitt Lucasstyre är 80 brett och det är inga problem vad gäller längd på sladdar mm. Köper du ett helt rakt kan det däremot ta i kåpan vid fullt utslag, mitt är lite böjt och ligger någon mm ifrån med fulla utslag, men körställningen är avsevärt mycket bättre än med original. Bild finns ett par sidor tillbaka i tråden.
 
Ok får kolla om jag hittar något. Men du har bytt både raisers och styre? Måste man byta raisers med?
 
Ok får kolla om jag hittar något. Men du har bytt både raisers och styre? Måste man byta raisers med?

Nä, jag har bara bytt styre. Ett fatbar hade varit snyggare men inte så mycket att det var värt dubbla priset tyckte jag. Till vanliga styren passar original risers.
 
vad ligger service-intervallerna på en 600-01? är det var 600 mil eller 1000mil?
 
funderar på att sätta på ett slippon på min fzs600-03
vet inte vilken model jag skall ha. Tipps på något snyggt och vart man handlar något till rätt pris mottages gjärna

någon somm kollat skilnaden med och utan slippon
om det ger någon skillnad
någon som prövat bänka med och utan
 
Någon som har ett bredare styre att rekomendera? Gärna där originalprylarna passar på rakt av.

Kanske inte svaret du vill ha men:
Jag slängde på ett SuperDuke-styre, köpte nya styrfästen (raisers? det är väl något annat, minns inte vad bara) passande KTM LC4-nånting. Inte dyrt.

Finns bilder i fz1-tråden, kolla bland mina trådsvar.

Jag köpte hur som helst styrfästen, styre och styrändar till KTM. Vänster gummihandtag till SuperDuke och höger handtag till Yamaha.
Sätt INTE tillbaka originalstyrändarna för då blir styret nästan 4cm bredare ändå och då ska du nog heta Robert Persing Wadlow för att få det bekvämt.

Du får borra ett enda hål i styret och sätta igen det befintliga. Det tar inte i någonstans.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top