Fazer-tråden

Här var de måttligt dött. Precis införskaffat min förstahoj, blev en fazer 1000 -01. Grymt nöjd. Inte gått mer än 2900 mil. Exupen ballrar på riktigt låg tomgångsvarv, bara att spänna wire antar jag?
 
Fet förstahoj ta det lugnt.
Du kan ju prova om det hjälper att spänna wirarna. Högersidan under tanken.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Fet förstahoj ta det lugnt.
Du kan ju prova om det hjälper att spänna wirarna. Högersidan under tanken.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Jorå, övningskörde r1a i fjol men ville ha lite skönare körstil med liknande effekt och då är ju denna klippt och skuren. De händer ju inte mer än vad man vrider på rullen, och man får ju köra med huvet :D Åkt mycket 2 hjuligt innan, men skulle ju inte rekomendera något sånt här till nybörjaren som aldrig suttit på hoj innnan.

I boken stod de att nyckeln skulle va på tändning när man spänner wiren om jag inte fatta fel?
 
Jorå, övningskörde r1a i fjol men ville ha lite skönare körstil med liknande effekt och då är ju denna klippt och skuren. De händer ju inte mer än vad man vrider på rullen, och man får ju köra med huvet :D Åkt mycket 2 hjuligt innan, men skulle ju inte rekomendera något sånt här till nybörjaren som aldrig suttit på hoj innnan.

I boken stod de att nyckeln skulle va på tändning när man spänner wiren om jag inte fatta fel?

Underbar hoj för inspirerad körning!! Åkte på min i 11 år och stormtrivdes!! ?

Det stämmer att tändningen ska vara på när vajern justeras till Exupen.
 
Jorå, övningskörde r1a i fjol men ville ha lite skönare körstil med liknande effekt och då är ju denna klippt och skuren. De händer ju inte mer än vad man vrider på rullen, och man får ju köra med huvet :D Åkt mycket 2 hjuligt innan, men skulle ju inte rekomendera något sånt här till nybörjaren som aldrig suttit på hoj innnan.

I boken stod de att nyckeln skulle va på tändning när man spänner wiren om jag inte fatta fel?
Precis, det är en grymt fin kompromiss.

Det stämmer med tändningen på, fast det räcker att slå på och av så ställer den sig i rätt läge.
Det finns en kåpa till spjället på avgassystemet under motorn, du ser den från vänster sida.
Den kåpan ska bort om du ska kunna kalibrera in rätt läge. Det är ett hål som ska hamna i linje med en halvmåne.
Sen får man inte dra åt för hårt i spänningen, testa att servot orkar röra sig obehindrat.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Hepp!

Sugen på att bygga scrambler av en FZ6S från runt milleniet. Jag kanske är dum men varför listas FZ6S med 95hp överallt och de jag kikar på har endast 67hp enligt transportstyrelsen?
 
Jag minns inte riktigt vad det var. Men jag har för mig att jag läste om det för många år sedan. Antingen var det ett typo. Eller att de skrev in dem så för att reglera försäkringspremien. Något i den stilen var det.
 
Hade en FZ6N som var reggad på 78 hk. Rullen hade ett bleck extra nere vid motorn som gjorde att man inte kunde vrida på fullt ut. Gick att böja upp med tång. Och då fick man loss runt 20 hk till, vill jag minnas. Gjorde en jäkla skillnad iaf. Och tror också det handlade om att hålla nere försäkringspremien.
 
Någon som har foto alt ritning e dyl på fästena till belly pan Fazer1000 (01-05).
Kom över själva plasten men ingen fästen följde med... originaltillbehör
Hittar ingenstans att köpa heller :va
 
Någon som har foto alt ritning e dyl på fästena till belly pan Fazer1000 (01-05).
Kom över själva plasten men ingen fästen följde med... originaltillbehör
Hittar ingenstans att köpa heller :va
Bifogar bild fram.
I bakkant är det nog bara ett plattjärn runt ramen med en bult igenom.
ded411087288ca5ece0348a802afee20.jpg


Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
Hej artfränder :-)

Har nyligen köpt en FZS1000S, är det någon som vet vad som skiljer mot modellen utan sista S:et?
 
Hej artfränder :)

Har nyligen köpt en FZS1000S, är det någon som vet vad som skiljer mot modellen utan sista S:et?
Enl Wikipedia "The models were virtually unchanged over this period, except for colour options, the introduction of the FZS1000S which had a black engine"
 
Enl Wikipedia "The models were virtually unchanged over this period, except for colour options, the introduction of the FZS1000S which had a black engine"
Aha, tack. Har ju läst det där men uppmärksammade nog inte S:et då eftersom jag ännu inte hade upptäckt att det var en "S" :-)
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top