Fan också! Nån från Zatzy har flyttat in..

Om du sätter någon lapp eller att det i största allmänhet inte kommer fram att du driver med han kommer det snart en tråd upp på zatzy i stil med:
"Nån blattejävel är avundsjuk på min bil!

- Alltså det är någon idiot som håller på kolla in mig bil. Fan att ingen kan se skillnad på mitt och ditt. Funderar på att sitta upp hela natten med ett BASEBOLL trä."

Sen kommer 20 pers sitta och skrika högst om vem som ska spöa idioten mest och ett annat gäng lägga upp bilder på alla balla vapen man kan köpa hem. För denna eventulla skummis ska ha krossade knäskålar, nackskott, spö så han inte kan gå och allt annat ni här brukar tjata om.
Till exempel IKEAs största mördarpinnar.

Menar alla fälgvikter som sitter på bilen.
Samla alla du kan hitta och sätt på vänster/höger fram.

Är du riktigt kall, så dra en kabel från bromsljuset till tutan. :banana

Jo. Jag förstod det. Men man kan ju faktiskt köpa ett gäng balanseringsvikter på biltema och klistra dit. Några hekto bly väl samlat på en punkt på ett framhjul lär bli ganska mycket obalans.

Jag vet själv när jag köpte nya däck för ett tag sedan och det var något fabrikationsfel i stommen så dom fick hänga på ganska mycket vikter. Av någon anledning kantvikter också trots alufälgar. Första 70-sträckan hördes en djävla smäll från ett av framhjulen och bilen började skaka som sjutton. Det visade sig att 50 gram bly stuckit iväg.

Bromsljuset till tutan lät sanslöst skoj.

Jo. Jag förstod det. Men man kan ju faktiskt köpa ett gäng balanseringsvikter på biltema och klistra dit. Några hekto bly väl samlat på en punkt på ett framhjul lär bli ganska mycket obalans.

Jag vet själv när jag köpte nya däck för ett tag sedan och det var något fabrikationsfel i stommen så dom fick hänga på ganska mycket vikter. Av någon anledning kantvikter också trots alufälgar. Första 70-sträckan hördes en djävla smäll från ett av framhjulen och bilen började skaka som sjutton. Det visade sig att 50 gram bly stuckit iväg.

Fyller man på en deciliter vatten i varje däck så blir det svårbalanserat.

Polare gjorde det när jag lånade hans från färjelägret till hans landställe tyvärr märkte jag inte det förens jag va framme på gården :hihi

Men i stadstrafik måste det vara otroligt roande!

Vilka lustiga avslut ni har på stuprören i ert område. Men ett tycks ha lossnat!

Det är ditt ansvar som en god boende att omgående skaffa fram några längder stuprör och skarva fast avslutet igen. Du kan se var det knäckt loss, det är till höger i den bild du tagit.

Gör det någon gång när det öser ner så du verkligen kan se att du fått det tätt.

Det har tyvärr varit ovanligt lugnt nu de sista dagarna. Bilen har inte ens synts till, än mindre hörts. I mina ögon är det här lite av en förlust :gråta

Varför då frågar ni er? Jo, för jag har en burk med vattenfärg och en roller står redo nere i garaget! Rosa "Dodge Viper-ränder" kommer sitta som en smäck :tummenupp

Första tanken var att rolla hela passagerarsidan i rosa. Har man tur tar det ju flera dagar innan han upptäcker det :lol Dock har jag efter en noggrann arbetsberedning kommit fram till att det kommer ta för lång tid. Har givetvis förberett mig med kläder i Reclaim The Streets anda för att slippa problem med rättvisan. Men beräknad tidsåtgång för att rolla en hel sida gör att risken tyvärr blir för stor att bli påkommen.

Bifogat

• bilen.JPG
    bilen.JPG
    53.8 KB · Visningar: 122
Last edited:
Det råkar inte va som så att B&B tanten är din mor?....kan känna lite av samma avighet till motorburen ungdom. :rofl

..kan känna lite av samma avighet till motorburen ungdom.

Du gör skäl för ditt nickname. Du är för gammal för att förstå skämt på Internet och har dessutom dålig humor. Gör om gör rätt som dom sa i lumpen, efter andra världskriget.. :rolleyes:

Ja, jag skojjar med dig också. Om det inte framgår tillräckligt tydligt alltså..

Varför då frågar ni er? Jo, för jag har en burk med vattenfärg och en roller står redo nere i garaget! Rosa "Dodge Viper-ränder" kommer sitta som en smäck :tummenupp

Dont do it!

Vi målade våran gamla lärares vita gamla Opel med vattenfärg...
Problemet var att lacken var så porös att det drog in pigment som inte gick att tvätta bort sedan...

Man kunde ju tro att man hade lärt sig något av det, men nejdå... :huvet

Lagom till MUCK målade vi F21's alla SK60, hajmun på fotoversionen och MU CK under vingarna på dom andra....

Då vårat befäl hade humor fick det vara kvar (han bad även piloterna att göra en överflygning över alla 3 kompaniers hangarer) men sedan när vi skulle tvätta bort det satt det som berget...
Det var det fan värt!

Haha inte zatzy.com

ZANDLÅDA.com :)

Vad är det egentligen fel på trimmade bilar ?

Jag håller på med både hojar och bilar. och JA jag kör en japanare.

sluta vara så puckade nu. vi har ju iaf motorintresset gemensamt ELLER ??!!

Haha inte zatzy.com

ZANDLÅDA.com :)

Vad är det egentligen fel på trimmade bilar ?

Jag håller på med både hojar och bilar. och JA jag kör en japanare.

sluta vara så puckade nu. vi har ju iaf motorintresset gemensamt ELLER ??!!

Det är inget fel på trimmade bilar.

Det är STYLADE bilar jag inte tål. (och deras muppiga ägare)

Orginalavgas t.o.m katalysatorn, och en kromad slutburk med 7" hål :hihi
Plast "spoilers" som är vad dom heter, ingen funktion annat än att förstöra utseendet.
Sen kan dom inte köra rakt över ett farthinder utan måste stoppa upp all annan trafik när dom krypkör på snedden över en liten bula.
Blingfälgar med obligatoriskt snednötta däck för att hjulvinklarna är åt helvete...

Näe, sånt bilfolk har jag inte mycket till övers för

Det är inget fel på trimmade bilar.

Det är STYLADE bilar jag inte tål. (och deras muppiga ägare)

Orginalavgas t.o.m katalysatorn, och en kromad slutburk med 7" hål :hihi
Plast "spoilers" som är vad dom heter, ingen funktion annat än att förstöra utseendet.
Sen kan dom inte köra rakt över ett farthinder utan måste stoppa upp all annan trafik när dom krypkör på snedden över en liten bula.
Blingfälgar med obligatoriskt snednötta däck för att hjulvinklarna är åt helvete...

Näe, sånt bilfolk har jag inte mycket till övers för

Kjolpaket heter det.

Enligt mig så kommer dom snednötta däck från CAMBERINSTÄLLNINGEN. har man en lite sned camberinställning svänger bilen så jävla mycket bättre. bättre väghållning med andra ord.

Jag skulle inte kalla Rays engineering eller liknande för blingfälgar. det är lättviktsfälgar från japan. som är fint skit :)

och när vi ändå tar krypkörningen. skulle du vilja att ditt pissdyra avgassystem från t.e.x hks eller greddy skrapade sönder mot asfalten ?

Fan ni som bara gillar hojar lär ju ta och inse att det finns folk med andra intressen också, eller att det finns folk som gillar båda.

Kjolpaket heter det.

Enligt mig så kommer dom snednötta däck från CAMBERINSTÄLLNINGEN. har man en lite sned camberinställning svänger bilen så jävla mycket bättre. bättre väghållning med andra ord.

Jag skulle inte kalla Rays engineering eller liknande för blingfälgar. det är lättviktsfälgar från japan. som är fint skit :)

och när vi ändå tar krypkörningen. skulle du vilja att ditt pissdyra avgassystem från t.e.x hks eller greddy skrapade sönder mot asfalten ?

Fan ni som bara gillar hojar lär ju ta och inse att det finns folk med andra intressen också, eller att det finns folk som gillar båda.

Du behöver faktist inte bli arg.

Kjolpaket heter det.

Enligt mig så kommer dom snednötta däck från CAMBERINSTÄLLNINGEN. har man en lite sned camberinställning svänger bilen så jävla mycket bättre. bättre väghållning med andra ord.....

Du är ju säkert medlem på Zatzy :skrämd

Blir jag nackskottad i den här tråden om jag säger att jag saknar min gammla 200:a? :D
Sån vill jag ha igen fast med full bur, kåjlåvers, diffspärr och polyurethanbussningar. :banana

Sen får man sladda runt i skidmask så ingen känner igen en :ärinte18längre :/

Blir jag nackskottad i den här tråden om jag säger att jag saknar min gammla 200:a? :D
Sån vill jag ha igen fast med full bur, kåjlåvers, diffspärr och polyurethanbussningar. :banana

Sen får man sladda runt i skidmask så ingen känner igen en :ärinte18längre :/
Jag saknar min oemblemerade MB 280E.
000_0997_116_L.jpg

Och Pontiacen.
1366729_600.jpg

Båda gick att köra fortare än man tror är möjligt när man ser dem.
Dark horse.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...