Fan också! Nån från Zatzy har flyttat in..

Jag saknar min oemblemerade MB 280E. Och Pontiacen.
Båda gick att köra fortare än man tror är möjligt när man ser dem.
Dark horse.

Inte lika stor fjortisstämpel på dom som en s13 :(
Sams%20200SX%20S13%20SR20DET%2001.jpg

Kjolpaket heter det.

Enligt mig så kommer dom snednötta däck från CAMBERINSTÄLLNINGEN. har man en lite sned camberinställning svänger bilen så jävla mycket bättre. bättre väghållning med andra ord.

Jag skulle inte kalla Rays engineering eller liknande för blingfälgar. det är lättviktsfälgar från japan. som är fint skit :)

och när vi ändå tar krypkörningen. skulle du vilja att ditt pissdyra avgassystem från t.e.x hks eller greddy skrapade sönder mot asfalten ?

Fan ni som bara gillar hojar lär ju ta och inse att det finns folk med andra intressen också, eller att det finns folk som gillar båda.

Kjolpaket i plast som inte fyller någon funktion då.

Feliställd camber för att orka vrida på ostarna?
Man sätter på bredare sulor för att få mer gummi i backen och därigenom bättre fäste, inte för att kantköra däcken, då kunde man ju lika gärna ha 165/15

Fast dom flesta köper ju sina fälgar från dom där som annonserar bakpå tidningen Bilsport, alven och ivarsson, och då är fälgarna varken lätta eller runda.

har man sänkt bilen och monterat så kasst avgasrör att det inte går att köra över en fartbula så har man förstört bilen, den går inte längre att använda som bil.

Jodå, jag har andra intressen än motorcyklar, men att förstöra bilar hör inte dit, däremot har jag byggt ett par rallybilar som går riktigt bra, vilken som helst av dom skulle köra ifrån vilkensomhelst fucko-tojota med likartad motor effekt på vanlig väg, helt utan att vara sänkt, med 100dB avgasljud, 2½" avgassystem och smalare däck.

Styling har inget med att förbättra bilarnas egenskaper att göra, det är pure utseende och försämrad användbarhet.

Bilsport visade väl det själva när dom byggde superstagebil av en Opel Kadett Gsi, det var inte dom största fälgarna med dom fetaste ostarna som gav bäst tid runt banan, inte heller den lägsta sänkningssatsen eller det fetaste avgasljudet.

Njae, beror på. Äre smakfullt är det väl ingen nackdel att ändra på bilens utseende imo, men vissa är ju helt galna!

T.ex:

Oct24th3.jpg

= :tummenupp

medans:

3217753070.jpg

= :zpy :3freak

Yepp, jag är bmw frälst, och ja, jag gråter blod när jag ser bild #2...

(ber om ursäkt om jag snott någons bild...)

Last edited:
En liten anekdot jag skrivit fler gånger men den är rolig ändå. Nere på MECA Raceway i Malmö får allmänheten till en liten summa köra dragracing på klistrad bana med julgran och tidkort varje onsdag. En onsdag för två eller tre år sen linar en silvrig Subaru Impreza med kjolpaket, lila, skitstora fälgar och svarta tribal-vinyler längs sidorna upp, bredvid denna linar en Fiat Uno, folkracebucklig, smutsgul och allmänt sunkig upp. Subarusnubben tittar lite snett och testar sin nya dumpventil.
Julgranen tänds och Subban gör en skitbra start men förlorar med över en sekund på 201-metersbanan mot Fiaten. Det var ett av de första racen den kvällen, Subban körde inte en repa till på hela året.

En liten anekdot jag skrivit fler gånger men den är rolig ändå. Nere på MECA Raceway i Malmö får allmänheten till en liten summa köra dragracing på klistrad bana med julgran och tidkort varje onsdag. En onsdag för två eller tre år sen linar en silvrig Subaru Impreza med kjolpaket, lila, skitstora fälgar och svarta tribal-vinyler längs sidorna upp, bredvid denna linar en Fiat Uno, folkracebucklig, smutsgul och allmänt sunkig upp. Subarusnubben tittar lite snett och testar sin nya dumpventil.
Julgranen tänds och Subban gör en skitbra start men förlorar med över en sekund på 201-metersbanan mot Fiaten. Det var ett av de första racen den kvällen, Subban körde inte en repa till på hela året.
Man skall även akta sig för gamla volvo och oplar.
När jag var ung gick det en hel del riktigt (för den tiden) snabba sådana på vägarna.
Tumregeln är:
Ju mer pengar det är lagt på utseendet, ju mindre på motorn/chassiet.

Betänk även att sänkt fjädring och lågprofildäck skvallrar om bristande körförmåga.

Öhumm, öhumm. Dessa bilarna är väl ändå inte original? Både sänkta och med lågprofildäck.

ae72304eee.jpg

/ Jens
När jag ser en liknande på gatan, så är jag säker på att kunna dra den.
Oavsett vad jag åker i.
Den falaffeldoftande slyngeln bakom ratten kommer med största säkerhet att bajsa i märkeskalsongerna när det börjar slamra i hjulupphängningarna.

Verkar som att TS är en såndär uppmärksamheTsh*ra :nicka

Hade det vart jag hade jag sprengt bilen för lenge sen! :fakta

Om du inte har balls å sprenga bilen....

NITA HÅNÅM :martialar :mad: :mad:

Last edited:
På tal om stylade bilar så såg jag den här idag när jag var ute och fotograferade lite...
ollvo.jpg

däremot har jag byggt ett par rallybilar som går riktigt bra, vilken som helst av dom skulle köra ifrån vilkensomhelst fucko-tojota med likartad motor effekt på vanlig väg, helt utan att vara sänkt, med 100dB avgasljud, 2½" avgassystem och smalare däck.

:tummenupp upvote för att du säger sanningen + att du har byggt rallybilar!!! :Bugar

Vart är skamvrån? En Zatzy'an i en EVO rädda flera stycken av oss från massa böter idag. Nästan så man skäms :tomten

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph