Skalman skrev:
Att dödsstatistiken toppas av 25-35-åringar var ingen sensation precis. Mer anmärkningsvärt tyckte jag då det faktum är att "tvåa" på listan är 45+-några år. ...
Jag är i Grupp "tvåa" - och även jag tycker om att gassa, bra och mycket
Personligen, är det ägen upplevelse - att kan jag gassa av mig under kontrollerade former en gång i veckan, på ex. vis SMCs arrangement på Ring Rörken - då är jag mycket lungnera och tar inte chancer på vanlig väg.
Sålunda, minskas min döds-risk markant.
Jag tycker att vi som MC samhälle måste jobba aktivt för att få nerr dödssiffror och dom tradegier som uppstår. Vi ska köra ordentligt i trafikken - och göra det häftigt att köra / gassa på bana. Vi får inte gå omkull, fuska med försäkringer och te oss som respektlösa idioter.
Vi sporthojs åkare skal lär oss att se sporthojen som ett TRANSPORTMEDEL till banan - och när vi kommer dit - är den ett IDROTTSREDSKAB!
Jag har större respekt för han/hon som kör bra säkert och snabbt på bana, än för Fuckrider som ka köra 300 km/t på Sveavägen (han är en klant).
Det är endast vi själva som kan ändra hållningar i samhållet och hos F-bolagen. Bästa vi kan göra är att stödja SMC´s seriösa jobb.
Tycker du inte SMC gör nog och snabbt nog - får även Du hjälpa till.
Tyvärr är det flera här på SH, som tror att man som ett eller annat Curling-barn - kan klaga och skälla - och sen lösar dom vuxna problemet!
Lått oss få koll på allt det här - vi måste ha möjlighet att ha trafikförsäkring när vi övar Broms & Kurvteknik under ordnade former med SMC.
Vi måste ha ägaren av 0-Visionen att se till att f. ex. Gokartbanor öppnas för oss, som i Uppsala..