Fakta - Så här ligger det till

oFFkeFF skrev:
Hähä, det var den och gsxr750 85-87 som var de första klass7-hojarna ;)
Var inte RD500 oxå där??? (sänke?)...

Men med 80 talarna känns det som det går i 300 redan i 140....
:D
 
HanneZ skrev:
De där har dom redan ändrat på, klass 1-7 är borta, nu finns klass 1-14 lr va de va. Det blev jag tillsagd då ja ringde runt till th, folksam, if o nån mer, va nåt företag som hade kvar de gamla men de va på väg ut!

Intressant. Nån som har någon info om detta? Kan ju bli riktigt intressant om varje klass fortfarande ska betala för sig själv. Då kanske folk kan få råd att äga någon form av hoj iallafall.
 
sharpedge skrev:
Hör inte en del olyckor även ihop med att föraren försöker göra stunts som att köra på bakhjulet, stoppies osv.

Det blir sällan dödsolyckor när man stuntar.
men brutna ben/armar etc...

Och så blir dt ju lite plastskador, men det bryr ju inte regeringen sig om. De är däremot intresserade av lägre dödstal.
 
Intressant med siffror, eftersom ni bara redovisar dödsolyckor så stämmer de förhoppningsvis, ett problem är annars att långt ifrån alla olyckor anmäls.
Gamla siffror, jag vet. men de ger en fingervisning.


Enligt sjukvårdsstatistiken var antalet nya vårdfall i den slutna vården år 1998 ca 4 300 för skadade bilister, ca 1 000 för motorcyklister, drygt 500 för mopedister, ca 3 400 för cyklister samt närmare 900 för fotgängare. Till detta kommer ca 1 000 vårdfall som klassificerats som övriga.

Dessa uppgifter kan jämföras med den officiella statistiken på svårt skadade för 1998 som var 2 545 bilister, 215 motorcyklister, 153 mopedister, 538 cyklister, 403 fotgängare samt 29 övriga.

enl vv
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top