FAKKING Skatteverket

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Något är snett.

Jag har skattefuskat tillsammans med min sambo i flera år.
Staten har behövt mina pengar så jag har gett dem en del.
Varje månad har staten behövt mina pengar och jag har via min arbetsgivare betalat in en del, bl.a. så kallad inkomstskatt. Dessutom betalade jag via min arbetsgivare löneskatt. En bra relation mellan mig och staten mao.

Staten fick tusentals kronor varje månad.
Min inkomst var dock decimerad på grund av detta så därför har jag fuskat på diverse sätt. Totalt har staten dock gått plus. Detta visste staten hela tiden. Fusket har heller ej accelererat under perioden utan varit konstant hela tiden.

I juli slutade jag fuska av personliga skäl.

Nu fick jag precis ett utlåtande från Skatteverket att vi är skyldig att betala tillbaka 25K + ränta eftersom fusket inte föll i god jord.

Skatteverket hävdar att fusket inte är önskvärt då det är olagligt att fuska.
Med fusk menas att undanhålla beskattningsbar inkomst.

Vilka FITTOR till skatteverksanställda- Är det verkligen vettigt att VI skall betala skatt (för att finansiera offentliga utgifter?)

Nåväl, det kommer bli rättssak av det här. Ska kolla om andra fuskare har tips för fuskare som mig. Kanske kan vi visa att fusket trots allt är bra fusk, men de har tyvärr lagen på sin sida...

Jag brukar hata sossarna i vanliga fall, men idag fullkomligt KOKAR jag av ilska. Vad är det för en idiot till finansminister som kommit på detta?

Ok att man inte får fuska riktigt hur mycket som helst, men om man fuskar på en rimlig nivå för att finansiera sitt leverne måste det väl för HELVETE vara okej?

Hur ska jag komma åt de här skatteverksanställda?

Förslag som innefattar baseballträn etc undanber jag mig från....

Du kanske kan ge dig på de med ett brännbollsträ? !!?!!oneonone?!?!kjeting

Den här tråden kan nog bli riktigt intressant.
*följer med spänning*

Jag tror att väldigt många människor försöker fuska till sig lite extrapengar. Det går inte alltid vägen o då kan det gå käpprätt åt helvete.

Den här tråden kan nog bli riktigt intressant.
*följer med spänning*

Jag tror att väldigt många människor försöker fuska till sig lite extrapengar. Det går inte alltid vägen o då kan det gå käpprätt åt helvete.

Klart man fuskar så mycket det går. Men ibland skiter det sig :huvet

Erkänn, du är bara förbannad på dig själv för att du suger på att fuska.
En bra fuskare åker inte dit.

Årets smashboll...

Markus i tråd om hyresocker skrev:
Men här rör du ju ihop erat eget ärende, som för övrigt på ett intressant sätt genom tråden utvecklats från att vara din sambos ärende till att nu vara ditt men nåväl , med lagstiftning och regelverk.
Enligt lagstiftning har ni gjort fel och det kommer ni få sota för. Förmodligen visste ni inte att ni gjorde fel men det kan man ju inte som brottsling skylla på i efterhand utan det är att snällt acceptera sin dom för sitt kriminella beteende, för din sambo likväl som för andra kriminella.

Att ni sedan inte gillar lagstiftningen, vilket jag heller inte gör, så gör det ju er inte mindre skyldiga.

Om jag skattefuskar till mig någon stor eller liten summa så kan jag ju inte med trovärdighet sitta och klaga på lagstiftningen i efterhand. Man vet vad man gör och man låter bli eller accepterar sitt öde eller man tar reda på vad som gäller.

Jag är ganska säker på att du egentligen begriper det här men i stundens hetta tänker inte Herrn klart.

Klart man fuskar så mycket det går. Men ibland skiter det sig :huvet

Det är egentligen inte så klart.
Jag drar inte av för sådant man inte får dra av. Men så klart allt man får dra av kör jag på.
Kan iofs ha med att en av ens bästa polare jobbar på sktteverket. Haha.

Jag skattar för ordinarie inkomst.
Extrajobb tar jag svart.
Enklare och lönsammare.
Känns inte som om jag fuskar.

Gör även avdrag för utgifter relaterade till allmännyttig frivilligverksamhet.
Inte tillåtet.
Skäms inte ändå.

Det är egentligen inte så klart.
Jag drar inte av för sådant man inte får dra av. Men så klart allt man får dra av kör jag på.
Kan iofs ha med att en av ens bästa polare jobbar på sktteverket. Haha.

:pannkyss

Som sagt Markus går bra att pma om du vill komma åt en skatteverksanställd.

Annars så kan vi träffas på Gullmarsplan.

Men låt mig tillägga att 25K känns väldigt lite har ett ärende nu där en person kommer att få betala ca 400K.

De e en redig skattesmäll!!

:pannkyss

Som sagt Markus går bra att pma om du vill komma åt en skatteverksanställd.

Annars så kan vi träffas på Gullmarsplan.

Men låt mig tillägga att 25K känns väldigt lite har ett ärende nu där en person kommer att få betala ca 400K.

De e en redig skattesmäll!!

Du fläker ut dig som en köttätande planta :tummenupp :tuttar

istockphoto_1850682_venus_fly_trap_2.jpg

Man behöver inte fuska för att dom där jävlarna ska sätta käppar i hjulet för en.

Min sambo pendlar till Stockholm för att jobba varje dag. Åker bill till tåget för det inte går några bussar hos oss och sen tåg.
Skatteverket tycker då att hon inte ska få dra av för bilåkandet för att det är jag som står som ägare på bilen hon har redovisat att hon har kört och jag har ju ockkså gjort avdrag för mina resor (Dock har inte jag redovisat vilken bil jag har kört).

Om dom nu är så jävla duktiga att dom kollar upp vem som äger fordonet så kan dom ju samtidigt kolla hur många fordon personen äger. :mad: :6surkart :fatta! :kulspruta

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025