Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skatteverket måste vara jävulens påfund. Hela systemet bygger på att blåsa oss stackare som inte förstår sig på alla jävla undantag hit och dit. De är bara de rika smarta som drar nytta av de.
Var på banken igår tjejen skulle pensionsspara. då vart jag påmind om den underbara regeln att du tar dina skattade lönepengar sätter in dem på ett konto sen om 50år när du tar ut dem ska du skatta igen woho!!!!![]()
Skatteverket
![]()
Skattesnack
well, får skylla på nerverna inför torsdag.![]()
När vi ändå har dig på tråden, hur funkar det om man vill betala mer skatt? Inte för att det är aktuellt för mig, men blir jag någon gång snuskrik skulle det vara en skön grej att peta in några mille bara för att.
Hur gör jag?
Presidentvalsdebatt?![]()
Nä, fastighetsskatt är ett av många exempel.
Fordonsskatt ett annat.
Trängselskatt ett tredje.
Moms ett fjärde.
Håll dig till kedjespänning.![]()
Utöver det så skattar man även för fastigheter, vägskattepliktiga fordon, trängsel och betalar moms plus en massa andra skatter.
tråkigtvem vare! vem vare som tog mina fakking pengar!
tråkigt
bra humor i tråden, dock är jag lite ambivalent kring vissa deltagares ironi-knöl.. den verkar saknas![]()
Risken är uppenbar men jag skrockar gott ändå..Förstörde jag det roliga..?![]()
Det var inte ironi.Det har inte slagit dig att det kanske är du som har dålig humor?![]()
![]()
Som sagt Markus går bra att pma om du vill komma åt en skatteverksanställd.
Annars så kan vi träffas på Gullmarsplan.
Men låt mig tillägga att 25K känns väldigt lite har ett ärende nu där en person kommer att få betala ca 400K.
De e en redig skattesmäll!!
Är du helt säker på de? Jag är allmänt kass på de här men har fått för mig att de var för hela beloppet.
Vart tvungen att kolla upp de hela. De jag pratade om var privat pensionsparande och bankerna lämnar uppgifter om hur mycket man pensionsparat på ett år detta dras då av från din skattepliktiga lön. Sedan när du tar ut pengarna så skattar du för dem då precis som vanligt.
Lugn och fin nu. Vi ska inte ta i så vi spricker.
Jag tycker att man ska fördela mer skatt till skolan. Onekligen verkar svenska språket inte stå högst upp på agendan i läroplanen.
Det har inte slagit dig att det kanske är du som har dålig humor?![]()
Mja det var snarare tajmingen som felade. Någon humor har du inte bjudit på så det kan jag inte avgöraehy. dissa han mig för dålig humor eller vad hände nu![]()
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |