FAKKING Skatteverket

Skatteverket måste vara jävulens påfund. Hela systemet bygger på att blåsa oss stackare som inte förstår sig på alla jävla undantag hit och dit. De är bara de rika smarta som drar nytta av de.

Var på banken igår tjejen skulle pensionsspara. då vart jag påmind om den underbara regeln att du tar dina skattade lönepengar sätter in dem på ett konto sen om 50år när du tar ut dem ska du skatta igen woho!!!!:huvet :kulsprutaSkatteverket :FU

Köp en kapitalförsäkring, ej avdragsgillt när du sparar skattefritt när du tar ut.

I en privat pensionsförsäkring får du dra av det insatta beloppet till en viss gräns -skattas när det utbetalas.

När vi ändå har dig på tråden, hur funkar det om man vill betala mer skatt? Inte för att det är aktuellt för mig, men blir jag någon gång snuskrik skulle det vara en skön grej att peta in några mille bara för att.

Hur gör jag?

Då gör du en inbetalning till ditt skattekonto
http://www.skatteverket.se/skatter/skattekonto/postgirobankgiro.4.18e1b10334ebe8bc80005163.html

Du kan spärra ditt skattekonto för utbetalningar och låta dem sitta där och samla ränta. F.n 1,8% inte mycket men alltid något.

Sedan kan du häva spärren och få en utbetalning.:tummenupp

Nä, fastighetsskatt är ett av många exempel.
Fordonsskatt ett annat.
Trängselskatt ett tredje.
Moms ett fjärde.

Håll dig till kedjespänning. :D

Hur menar du att det skulle motsäga att man alltid skattar på inkomster?
Man betalar alltid skatt på inkomst (Om man inte har avdrag som är lika stora som inkomsten förstås)
Utöver det så skattar man även för fastigheter, vägskattepliktiga fordon, trängsel och betalar moms plus en massa andra skatter.

vem vare! vem vare som tog mina fakking pengar!

:pannkyss

Som sagt Markus går bra att pma om du vill komma åt en skatteverksanställd.

Annars så kan vi träffas på Gullmarsplan.

Men låt mig tillägga att 25K känns väldigt lite har ett ärende nu där en person kommer att få betala ca 400K.

De e en redig skattesmäll!!

Vafan, det springer alltför mycket löst folk på gullmars redan!

:va Är du helt säker på de? Jag är allmänt kass på de här men har fått för mig att de var för hela beloppet.
Vart tvungen att kolla upp de hela. De jag pratade om var privat pensionsparande och bankerna lämnar uppgifter om hur mycket man pensionsparat på ett år detta dras då av från din skattepliktiga lön. Sedan när du tar ut pengarna så skattar du för dem då precis som vanligt.

Lugn och fin nu. Vi ska inte ta i så vi spricker.

Antingen så kan du sätta in beskattade pengar och då betalar du inte skatt en gång till när du tar ut dem. Sen kan du däremot sätta in obeskattade pengar och istället skatta för dem när du tar ut dem, poängen med detta är att du dels får skjuta upp skatten och att du vid din pension troligen inte hamnar över brytgränsen för statlig inkomstskatt.

EDIT: Fett pucktvåa

Haha! Den där var rolig, och kreativ!
Hade lite samma tankar då jag lästa orginal tråden, dock inte lika kreativa tankar som du .

Jag tycker att man ska fördela mer skatt till skolan. Onekligen verkar svenska språket inte stå högst upp på agendan i läroplanen.

Onej buhu skrev jag inte på korrekt svenska jobbigt för lilla dig att du inte förstod. jaja bättre lycka nästa gång. Prova att hålla dig i de kristna forumet tror du passar bättre där.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025