FAKKING Skatteverket

Hur fuskade du då? Jag har också fuskat och de påstod att det inte var ok men när jag påtalade att alla andra gjorde samma sak så godkände de mitt fusk. Ok, jag eftersände lite kvitton som jag lyckades få fram, men ändå...

Skatteverket måste vara jävulens påfund. Hela systemet bygger på att blåsa oss stackare som inte förstår sig på alla jävla undantag hit och dit. De är bara de rika smarta som drar nytta av de.

Var på banken igår tjejen skulle pensionsspara. då vart jag påmind om den underbara regeln att du tar dina skattade lönepengar sätter in dem på ett konto sen om 50år när du tar ut dem ska du skatta igen woho!!!!:huvet :kulsprutaSkatteverket :FU

Skatteverket måste vara jävulens påfund. Hela systemet bygger på att blåsa oss stackare som inte förstår sig på alla jävla undantag hit och dit. De är bara de rika smarta som drar nytta av de.

Var på banken igår tjejen skulle pensionsspara. då vart jag påmind om den underbara regeln att du tar dina skattade lönepengar sätter in dem på ett konto sen om 50år när du tar ut dem ska du skatta igen woho!!!!:huvet :kulsprutaSkatteverket :FU

Fast även vi som är smarta blir blåsta, tyvärr. Hur du än gör så blir rövknullad, så det är bara att dra ner dem :arsele

Ja för den VINST (som du förhoppningsvis) gjort.
Inte på grundbeloppet.

Det är väl kul o skatta när man ser vad det går till: Södertälje...
De känns skit bra södertälje och de dära egypterna som vart utvisade. de fick nog iaf 2 personer totala livsskatt i skadestånd.

Fast även vi som är smarta blir blåsta, tyvärr. Hur du än gör så blir rövknullad, så det är bara att dra ner dem :arsele

ska smörja in röven med chilli så de får lära sig att ge fan i saker som inte är deras!:skrämd

Det är dax att lägga ner Skatteverket! Låt folk betala vad de tycker är skäligt, på frivillig basis! Det funkar säkert lika bra, och alla blir glada!

Det är dax att lägga ner Skatteverket! Låt folk betala vad de tycker är skäligt, på frivillig basis! Det funkar säkert lika bra, och alla blir glada!

Drar mig till minnes något slags debattprogram med "mindre partier" som Aschberg ordnade i förra valet. Var god underhållning. Linda Rosing var med och uttalade sig, några som kallade sig humanisterna var med och så en mycket påstridig herre från ett parti som på fullt allvar menade att vi inte behövde skatta alls :)

Ja för den VINST (som du förhoppningsvis) gjort.
Inte på grundbeloppet.
:va Är du helt säker på de? Jag är allmänt kass på de här men har fått för mig att de var för hela beloppet.
Vart tvungen att kolla upp de hela. De jag pratade om var privat pensionsparande och bankerna lämnar uppgifter om hur mycket man pensionsparat på ett år detta dras då av från din skattepliktiga lön. Sedan när du tar ut pengarna så skattar du för dem då precis som vanligt.

Lugn och fin nu. Vi ska inte ta i så vi spricker.

Last edited:
De känns skit bra södertälje och de dära egypterna som vart utvisade. de fick nog iaf 2 personer totala livsskatt i skadestånd.

ska smörja in röven med chilli så de får lära sig att ge fan i saker som inte är deras!:skrämd

Jag tycker att man ska fördela mer skatt till skolan. Onekligen verkar svenska språket inte stå högst upp på agendan i läroplanen.

Men vänta nu, alla förstår väl att Mackan driver med Starstrikers tråd va?

Visst är det så?

Snälla..?

alla förstår väl

Nepp, inte alla! :)

Det är inte lätt när det är svårt...

Gör som jag, ät popcorn.

axfpkp.gif
<- :markus

:va Är du helt säker på de? Jag är allmänt kass på de här men har fått för mig att de var för hela beloppet.
Vart tvungen att kolla upp de hela. De jag pratade om var privat pensionsparande och bankerna lämnar uppgifter om hur mycket man pensionsparat på ett år detta dras då av från din skattepliktiga lön. Sedan när du tar ut pengarna så skattar du för dem då precis som vanligt.

Lugn och fin nu. Vi ska inte ta i så vi spricker.

Ja :) Det är jag säker på.
Riktigt SÅ djävliga har de (ännu!) inte blivit.
Du skattar (alltid) på inkomster.
Så den värdeökning som är översjutande på det du sparat blir då föremål för beskattning.
Precis som "vanligt" alltså.

Men visst... rent filosofiskt är det ju märkligt att så fort kapital är ute och rör på sig, och man själv ställer upp för moder Svea och tar en risk ( i aktier t.ex) så ska man bestraffas för det senare, om man lyckats.

Skatterakan är ju överallt.
Och den roffar åt sig, inte bara EN gång på ett givet belopp, utan ibland två, tre och faktiskt fyra gånger.

Men vänta nu, alla förstår väl att Mackan driver med Starstrikers tråd va?

Visst är det så?

Snälla..?

Nä, ingen utom Starstriker och korvgubbe. Se själv.
Till synes normalbegåvade personer som Dr.Bike och Kuritas verkar fortfarande inte ha begripit.
:3freak

Du skattar (alltid) på inkomster.

Nä, fastighetsskatt är ett av många exempel.
Fordonsskatt ett annat.
Trängselskatt ett tredje.
Moms ett fjärde.

Håll dig till kedjespänning. :D

Last edited:
Snacka om att man känner sig borta... hade ju helt förträngt gangstertråden från Starstriker och hans kriminella sambo... reagerade inte ens på FAKKING... well, får skylla på nerverna inför torsdag. :)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025