FAKKING Skatteverket

vem vare! vem vare som tog mina fakking pengar!

I detta sammanhanget är det faktiskt läge att fråga Skatteverket vad MarCus ska göra med sin fakking deklaration! O vem det fucking var som kastade tärningen in tha first place! :mad:

Onej buhu skrev jag inte på korrekt svenska jobbigt för lilla dig att du inte förstod. jaja bättre lycka nästa gång. Prova att hålla dig i de kristna forumet tror du passar bättre där.

Jodå, jag förstår även barnspråk trots att det är totalt osammanhängande. Av vilken anledning ska jag hålla mig till ett kristet forum?

Last edited:
Antingen så kan du sätta in beskattade pengar och då betalar du inte skatt en gång till när du tar ut dem. Sen kan du däremot sätta in obeskattade pengar och istället skatta för dem när du tar ut dem, poängen med detta är att du dels får skjuta upp skatten och att du vid din pension troligen inte hamnar över brytgränsen för statlig inkomstskatt.

EDIT: Fett pucktvåa
Okej tack ! äntligen har jag förstått hur de fungerar har legat sömnlös många nätter och funderat på mitt pensionssparande.:D

Jodå, jag förstår även barnspråk trots att det är totalt osammanhängande. Av vilken anledning ska jag hålla mig till ett kristet forum?
Tror du kommer finna fler korrekta människor där. Jag har bara svårt att förstå hur du orkar klaga över folks skrivande finns tusentals inlägg som de går att ifråga sätta. Håll dig till ämnet och om du inte kan argumentera om de som gäller var tyst. Men jag ska inte vara omöjlig jag ska bättre mig skriver upp på min att göra lista.
Plats 36: Bättra mitt skrivande.

För att komma åt en skatteverksanställd så kan du ju pma mig :tuttar

Förlåt om jag kraschar tråden lite; min fråga är inte 100% allvarlig, men det finns lite allvar bakom, och jag måste bara ställa den till nån som faktiskt jobbar på någon av myndigheterna jag stör mig på, för detta är något jag undrat över väldigt länge:
Vad i hela friden är det som driver en människa till att frivilligt ta anställning på något av dessa ställen?
Jag menar: Jag förstår att det är mer eller mindre vanliga svensson som skaffar sig ett jobb på Skiteverket, Rånartjänst, blir lapplisor, heltidspolitiker, telefonsäljare, etc, men hur tänker ni? Eller är det bara att ni föredrar detta framför konsekvenserna (men Sverige har inte infört livstidsdeportering till Gulag än, så jag förstår i så fall inte vilka konsekvenser ni försöker slippa)...?

Är det inte bättre att peta in dom på Skandia banken då som har ca 3.5% ränta +/- 0.5?

Absolut, jag svarade bara på en rak fråga.

Men jag tror att SBAB har 6% på sitt sparkonto.

Det som är bra med att ha pengar på skattekonto är att man kan ju lixom inte logga in på fyllan och ta ut lite pengar nu och då.

Absolut, jag svarade bara på en rak fråga.

Fast i ärlighetens namn tror jag att du missförstått frågan.
Jag tolkade den i alla fall som att han ville veta hur han inte bara betalar in mer pengar till ett skattekonto utan hur han även kan övertyga Skatteverket att konfiskera (även) dem.
Sedan tycker jag den spetisga frågan till dig ovan är lite intressant också. :)

Fast i ärlighetens namn tror jag att du missförstått frågan.
Jag tolkade den i alla fall som att han ville veta hur han inte bara betalar in mer pengar till ett skattekonto utan hur han även kan övertyga Skatteverket att konfiskera (även) dem.
Sedan tycker jag den spetisga frågan till dig ovan är lite intressant också. :)

Det kan inte jag svara på i och med att jag inte jobbar med skattekontot.

Varför skall jag rättfärdiga mitt val av arbetsgivare när det stora flertalet på detta forum vägrar att berätta vad de jobbar med!!

Det kan inte jag svara på i och med att jag inte jobbar med skattekontot.

Varför skall jag rättfärdiga mitt val av arbetsgivare när det stora flertalet på detta forum vägrar att berätta vad de jobbar med!!

Aj då, nu känns det som vår dejt blir kylig. :(
Man skulle ju kunna hävda att de som frivilligt berättar om sitt yrkesval kan stå ut med en del frågor kring det. Jag tycker frågan är intressant, inget mer med det.

Själv är jag chef, det är för att jag gillar att bestämma.

Aj då, nu känns det som vår dejt blir kylig. :(
Man skulle ju kunna hävda att de som frivilligt berättar om sitt yrkesval kan stå ut med en del frågor kring det. Jag tycker frågan är intressant, inget mer med det.

Själv är jag chef, det är för att jag gillar att bestämma.

Närå, vår dejt kommer inte att bli kylig.
Att säga att man är chef ger ju inte så mycket. Vilket företag och chef övervadå?

Jag har gjort ett val i min karriär och om vissa inte kan förstå det så säger väl det mer om dem än om mig!:tuttar

Närå, vår dejt kommer inte att bli kylig.
Att säga att man är chef ger ju inte så mycket. Vilket företag och chef övervadå?

Jag har gjort ett val i min karriär och om vissa inte kan förstå det så säger väl det mer om dem än om mig!:tuttar

Jag kommer inte berätta mer än så, måste ju spara lite till dejten. :hihi

Att folk är nyfikna på ens karriärval säger egentligen ganska lite om dem.

Jag gissar på skiftsledare på McDonald's. :)

Platschef på Sibylla faktiskt. :fakta

Last edited:
Jag kommer inte berätta mer än så, måste ju spara lite till dejten. :hihi

Att folk är nyfikna på ens karriärval säger egentligen ganska lite om dem.

Platschef på Sibylla faktiskt. :fakta

Är inte ett dugg intresserad av det mer intresserad av hur människan är på det stora hela...

Skatteverket...

Så du jobbar på skatteverket.:)

Du har en kollega i mina trakter, vilket hade stora problem när hon skulle göra upptaxering pga förmånsvärde av bil, och kom aldrig till någon riktig slutsats.

Fallet rörde sig om att en sopgubbe åkte med sopbilen hem för att äta lunch. Vad är förmånsvärde för en sopbil?

Bäste Herr Markus

Först berättar du att du har fuskat och sedan blir du upprörd över att myndigheterna inte tolererar detta.

Om man nu ska fuska så måste man göra det på ett sådant sätt att det inte går att uppdaga, först då finns det en chans att göra en hacka.

Detta kräver dock att man är väldigt insatt i vad som gäller och endast utnyttjar lagliga kryphål.

En snygg och proper fasad kan dölja massor av skavanker, det gäller att sminka sanningen sådär lite lagomt så att det ändå ser bra ut.

Moraliskt så är det förkastligt att fuska på riktigt, det drabbar ju Sverige och det vill vi inte.

Skatteplanering samt att vara smart är fortfarande lagligt :notme

Bäste Herr Markus

Först berättar du att du har fuskat och sedan blir du upprörd över att myndigheterna inte tolererar detta.

Hej på dej.
Jag lär väl få skriva någon typ av klargörande snart.
Föreslår att du läser lite i tråden så länge, om det fortfarande inte klarnar tycker jag att du läser mitt första inlägg (trådstarten alltså) sedan går till OT-huvudsida och scrollar 1-2-3 sidor bakåt i tiden och letar reda på tråden som heter FAKKING Hyresnämnden, skapad av Starstriker förra veckan. Om det fortfarande inte klarnar så är du lika hopplöst trög som t.ex. Kuritas vilket jag innerligt inte hoppas.
För övrigt tycker jag kamerafästet är B. På gränsen till lurendrejeri faktiskt, har länge funderat på att tala om det men har glömt det. När jag nu fick chansen tog jag den.
Om jag lyckats montera det? Läs spännbandstråden och go figura.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025