FAKKING Skatteverket

Tror du kommer finna fler korrekta människor där. Jag har bara svårt att förstå hur du orkar klaga över folks skrivande finns tusentals inlägg som de går att ifråga sätta. Håll dig till ämnet och om du inte kan argumentera om de som gäller var tyst. Men jag ska inte vara omöjlig jag ska bättre mig skriver upp på min att göra lista.
Plats 36: Bättra mitt skrivande.

Här blev det en smula förvirrat vad du egentligen menar. Och vad är ämnet som det så hetskt diskuteras runt? Har du inte fattat poängen med Markus första inlägg är det verkligen synd om dig. På riktigt.

Precis! Och det är ju publikens fel att ingen skrattar åt Shan "The Man" Atci jätteroliga skämt.

Lägg av, du bemödade dig till och med att leta reda på ursporungstråden och förstod inte ens då.
Om Stoffer förstår från början borde du åtminstone haft en chans. :)

Hej på dej.
Jag lär väl få skriva någon typ av klargörande snart.
Föreslår att du läser lite i tråden så länge, om det fortfarande inte klarnar tycker jag att du läser mitt första inlägg (trådstarten alltså) sedan går till OT-huvudsida och scrollar 1-2-3 sidor bakåt i tiden och letar reda på tråden som heter FAKKING Hyresnämnden, skapad av Starstriker förra veckan. Om det fortfarande inte klarnar så är du lika hopplöst trög som t.ex. Kuritas vilket jag innerligt inte hoppas.
För övrigt tycker jag kamerafästet är B. På gränsen till lurendrejeri faktiskt, har länge funderat på att tala om det men har glömt det. När jag nu fick chansen tog jag den.
Om jag lyckats montera det? Läs spännbandstråden och go figura.

Jaha du använder ironi på något sätt...

I övrigt när det gäller kamerafästet så står det väldigt tydligt i annonsen vad som ingår och det är även en bild på fästet http://www.sporthoj.com/annonser/?id=106

Men om man bara kollar på bilder utan att läsa texten så missar man mycket här i livet.

Att montera det kräver att man har klarat av årskurs 9 i metallslöjd.

Ja vad jobbar du själv med dårå?

Jag är sysadmin på ett medelstort företag.

Om jag ska förklara/fördjupa min fråga: De flesta yrken handlar om att förmedla varor eller tjänster på olika sätt. Just mitt jobb handlar om att tillhandahålla tillgång till vårt produktionssystem för mina medarbetare i företaget, så att de kan hjälpa våra kunder att hantera ett par olika statliga institutioner (bland annat just Skatteverket).
Vad jag inte förstår är alltså hur det kommer sig att vissa människor söker sig till yrken i statliga institutioner som per definition är onda och inriktade på paragrafrytteri och därmed tillhandahålla motsatsen till service. Jag menar: Du verkar inte vara en i grunden ond människa (åtminstone inte såhär på ytan). De flesta man har kontakt med hos skatteverket är bittra och trötta på livet och verkar förakta allt vad mänsklighet och balans heter; du har inte riktigt kommit dit än, om jag får döma utifrån dina inlägg hittills, så jag tänkte liksom ställa frågan innan du kommit till den punkten, så kanske jag får en annan synvinkel på saken. :D

Här blev det en smula förvirrat vad du egentligen menar. Och vad är ämnet som det så hetskt diskuteras runt? Har du inte fattat poängen med Markus första inlägg är det verkligen synd om dig. På riktigt.

Då är han i så fall i, om inte gott så åtminstone, stort sällskap.

Jo då nog har jag fattat att han driver med någon annan tråd. men de utesluter väll inte att andra här inne kan få diskutera skatteverket?
tycker hela ot forumet handlar om 4 5 personer som driver med varandra och vi andra som inte hänger med i deras personliga skojade är puckon.

Nu blir det ingen dejt för din del i alla fall. :ajjabajja

Känns som en seger!:)

Jag är sysadmin på ett medelstort företag.

Om jag ska förklara/fördjupa min fråga: De flesta yrken handlar om att förmedla varor eller tjänster på olika sätt. Just mitt jobb handlar om att tillhandahålla tillgång till vårt produktionssystem för mina medarbetare i företaget, så att de kan hjälpa våra kunder att hantera ett par olika statliga institutioner (bland annat just Skatteverket).
Vad jag inte förstår är alltså hur det kommer sig att vissa människor söker sig till yrken i statliga institutioner som per definition är onda och inriktade på paragrafrytteri och därmed tillhandahålla motsatsen till service. Jag menar: Du verkar inte vara en i grunden ond människa (åtminstone inte såhär på ytan). De flesta man har kontakt med hos skatteverket är bittra och trötta på livet och verkar förakta allt vad mänsklighet och balans heter; du har inte riktigt kommit dit än, om jag får döma utifrån dina inlägg hittills, så jag tänkte liksom ställa frågan innan du kommit till den punkten, så kanske jag får en annan synvinkel på saken. :D
Utvecklingsmöjlighterna inom skattverket är oändliga, det finns hur många karriärvägar som helst.
Kursutbudet är enormt samt att lagstiftningen på skatteområdet är väldigt rörlig, den uppdateras var 6 månad.

Dessa saker gör att jag finner skatteverket som en bra arbetsgivare.

Bittra människor finns inom alla områden, men för att försvara mina kollegor som du uppfattar som bittra så kan jag bara säga att det är inte roligt att bli kallad både det ena och det andra på telefon av människor bara för att man har svarat i den.
Alla brev fulla med undanflykter, lögner samt rent ut sagt förakt gör int det hela bättre.

Last edited:
Det är bra Izah, har också hört att Skatteverket är en bra arbetsgivare... tror nog bara att de flesta har sådana problem att förstå för att de ser Skatteverket som maffian som snor deras pengar.

Hade jag själv pluggat till Revisor så hade jag nog garanterat försökt ordna plats på Skatteverket i några år, finns få revisorer som är så eftertraktade som de som jobbat på Skatteverket. :)
Men risken är som sagt stor att man fastnar då det sker så mycket internt, hela tiden, på Skatteverket.

Själv jobbar jag som IT-konsult och har det hyffsat bra mest hela tiden...

tror nog bara att de flesta har sådana problem att förstå för att de ser Skatteverket som maffian som snor deras pengar.

Till skillnad från Skatteverket har inte maffian för vana att roffa till sig högvis av mina pengar och dessutom ha mage att gnälla om man råkat missa nån skitregel. :D

Till skillnad från Skatteverket har inte maffian för vana att roffa till sig högvis av mina pengar och dessutom ha mage att gnälla om man råkat missa nån skitregel. :D

Näää maffian har väl för vana att att ta dina pengar och därefter döda dig när du har missat någon skitregel!:D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025