F: Polisjakt på snorisar i stulen bil mitt i stan

Det som är lite kul i den här diskussionen är att samma personer som fäktar febrilt mot fakta och påstår att invandrare inte alls är överrepresenterade alltid övergår till att förklara varför invandrare är överrepresenterade.

McFille:
Är de överrepresenterade eller inte?

Jag orkar ej läsa alla inlägg här för det mesta handlar om rasism nu och inte om själva polisjakten.

Det jag först och främst vill säga är att brottslingar SKA tas med hårdhet, dem ska f*n inte sitta där och smeka o försiktigt få dem under kontroll även försöka leka förhandlare så dem kanske slipper sätta handbojor eller något, detta är något som jag tycker behövs på all sorts brottslighet (till viss måtta) för det skapar större respekt av polisen. Bör påpeka att jag inte sitter här och skriver en massa eftersom jag går efter lagarna till fullo utan jag själv räknar med att tas hand av polisena på det viset om jag skulle göra en sådan sak.

Mannen som kommer fram frustrerad och predikar för brottslingarna vet vi inte om han kanske gick med barnbarnet i en vagn på den trottoaren så därför ska man inte säga för mycket.
Annars så håller jag med den gubben till 110% att dem självklart är idioter som kör rundor på de viset i stan mitt på dagen och jag tror det även är en liten skala till varför polisen tog dem så hårt men som sagt, jag hoppas dem fortsätter med det!!!

Quaya skrev:
Jag orkar ej läsa alla inlägg här för det mesta handlar om rasism nu och inte om själva polisjakten.

Det jag först och främst vill säga är att brottslingar SKA tas med hårdhet, dem ska f*n inte sitta där och smeka o försiktigt få dem under kontroll även försöka leka förhandlare så dem kanske slipper sätta handbojor eller något, detta är något som jag tycker behövs på all sorts brottslighet (till viss måtta) för det skapar större respekt av polisen. Bör påpeka att jag inte sitter här och skriver en massa eftersom jag går efter lagarna till fullo utan jag själv räknar med att tas hand av polisena på det viset om jag skulle göra en sådan sak.

Mannen som kommer fram frustrerad och predikar för brottslingarna vet vi inte om han kanske gick med barnbarnet i en vagn på den trottoaren så därför ska man inte säga för mycket.
Annars så håller jag med den gubben till 110% att dem självklart är idioter som kör rundor på de viset i stan mitt på dagen och jag tror det även är en liten skala till varför polisen tog dem så hårt men som sagt, jag hoppas dem fortsätter med det!!!

Håller med,

sålänge man inte stannar självmant och gör som polisen säger
då borde polisen bli hårdhänta och göra som dom vill.

ja sålänge det inte är en fjunig moppepojke som körde ifrån saaben mellan två bommar, eller en sporthoj som körde lite fort :hihi
men ni förstår var jag menar :rolleyes:

Hur ska en polis bära sig åt för att inte skada såna där horungar? :confused:

Vägrar dom göra som man säger/möter med våld så måste man ju slå dom halft medvetslösa för att sedan lägga dom på marken och fängsla dom samtidigt som man vrider axeln ur led, därefter så kan dom klappa packet mothårs i polisbilens baksäte också...

Nej jag är inte ironisk, jag tycker polisen använder ett bra våld. Öppna med några smällar för att sedan bryta ner är väl ändå det enklaste sättet att få pli på buset, polisen måste ju bli tvungen att slå ibland??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT