F: Polisjakt på snorisar i stulen bil mitt i stan

Itacha75 skrev:
Myser när jag ser att idioterna får lida. Är det fel på mig?

Absolut inte, jag satt och mös jag med, men jävlar vilket pådrag det var.

Zergh skrev:
Vart var du under början av 90talet?, på den tiden var det skinnbulorna som härjade, och annat drägg, nu är det invandrare istället, olika årtioden, olika drägg.

Åtminstånde i den här lilla förorten.

Behöver jag påminna om att jag är född 1988.

Edit: förresten, min farmor bodde i malmö när jag var liten
när jag var där nä rjag var kanske 5år gammal (1993)
så blev jag slagen i magen av en invandrare på 12-13år.
Varför? för att han tyckte det var roligt, två stycken var dom.

Back to topic (börjar spåra ur lite mycket nu)

Last edited:
burner skrev:
Satt bara och väntade på att dom skulle råka tappa snorvalparna framför någon bil och sedan råkat köra över lite armar och ben när de skulle flytta på bilarna. Fyfan vad jag hade garvat. :rofl

Behöver jag tillägga att jag hatar tjuvpack? :va

McFille skrev:
...över 80% av alla brott begås av s.k. "helsvenskar"....det är snarare ett integrationsproblem. Det är inte lätt att integrera sig i ett samhälle med massor av fördomar...Dock blir det svårt att dra gränsen för vilka som är "invandrare", och vid vilka brott som utvisning skulle vara aktuellt...

Fy fan vad indoktrineringsapparaten fungerar bra. Du fick nog med alla multikultiklyschor som finns. :tummenupp

De som filmade i den efterföljande bilen var lite lätt upphetsade lät det som. Riktigt stor offensiv från polisen, som gav önskvärt resultat :tummenupp

Satt också och trivdes när ungjävlarna blev omhändertagna! Svensken som var ljushårig var ju en riktig tuffing :rolleyes: Vet hut för bövelen, pojkslyngel :smasha

Nu när adrenalinet stillat sig och jag slutat svettas så kan jag bara skriva att det var en riktigt bra insats av Polisen. Tyvärr verkar dom inte riktigt ha koll på hur man stoppar en bil helt och hållet men försöket var iaf bra.

Sedan kan jag meddela för er osäkra att det i allra högsta grad är i Malmö. I ett område som heter Värnhem. Mycket folk under hela dygnet i princip.

För övrigt så förstår jag vissa av polisernas ordval. Jag har själv varit i många liknande situationer och till och med värre och frustrationen över små skitar som yttrar sig på ett visst sätt är alldeles horribelt. Däremot behöver man inte plocka dom i baksätet. Vilket jag inte tror att han hade gjort. Men som sagt, jag förstår verkligen poliserna situation. Tråkigt men sant.

Bra insats iaf som sagt.

McFille skrev:
Tvärtom, kan man inte sköta sig och anpassa sig till ett nytt samhälle så tycker jag inte man ska få stanna kvar. Folkpartiet propagerar för det, och jag tycker det låter som ett bra förslag.
Dock blir det svårt att dra gränsen för vilka som är "invandrare", och vid vilka brott som utvisning skulle vara aktuellt...

Gränsen för utvisning ska gå vid snatteri, kasta in dom i en mörk cell i ett halvår för att se så att det inte bara var en solbränna och sen ifall dom fortfarande ser utlänska ut så är det bara sätta dom på en flotte och trycka ut med foten. :3freak

McFille skrev:
Trött på invandrare? Varför det? Det finns rötägg som rånar, våldtar och misshandlar överallt, och det är verkligen inte bara invandrare som gör det.
över 80% av alla brott begås av s.k. "helsvenskar".
Det är inte precis så att invandrare är genetiskt sätt mer benägna att begå brott, det är snarare ett integrationsproblem. Det är inte lätt att integrera sig i ett samhälle med massor av fördomar, men jag tycker heller inte att det är en ursäkt för att begå brott. Tvärtom, kan man inte sköta sig och anpassa sig till ett nytt samhälle så tycker jag inte man ska få stanna kvar. Folkpartiet propagerar för det, och jag tycker det låter som ett bra förslag.
Dock blir det svårt att dra gränsen för vilka som är "invandrare", och vid vilka brott som utvisning skulle vara aktuellt...

Du är välkommen till malmö på studiebesök. Tills dess: http://www.polisradio.net/pls/polismalmo.pls

Kanske du ändrar uppfattning? Eller nja... man måste kanske bo här ett tag först ;)

Det är roligt att se hur lätt man ändrar uppfattning om en situation

När jag såg filmen först tyckte jag polisernas betende var förjävligt. (vid gripandet)
När jag sedan läste historien bakom tyckte jag polisens agerande var endast lite över det våld som händelsen krävde.

OT? Har kanske haft 5-6 invandrare i vilhelmina och kan inte sätta mig in i en malmöares synvinkel på invandrare men jag tycker MattE har ett mycket bra inlägg i #11

Berrkan skrev:
Det är roligt att se hur lätt man ändrar uppfattning om en situation

När jag såg filmen först tyckte jag polisernas betende var förjävligt. (vid gripandet)
När jag sedan läste historien bakom tyckte jag polisens agerande var endast lite över det våld som händelsen krävde.

OT? Har kanske haft 5-6 invandrare i vilhelmina och kan inte sätta mig in i en malmöares synvinkel på invandrare men jag tycker MattE har ett mycket bra inlägg i #11

Jag skrev inte #11 :va

Kay skrev:
För övrigt var det ju en svensk med i bilden och han beter ju sig svinigast av de 3...
Så du märkte också att en av killarna var jävligt blond? :tomten
Och dessutom så verkar ju han vara den som beter sig svinigast som sagt var.

Vad gör alla civila mitt i situationen? Har de inte vett att hålla sig utanför? Och varför låter polisen en tjomme filma hur som helst? Visst ska de kunna stå för sitt handlande, men man ska inte behöva bli filmad i sitt yrkesutövande.

Jävligt gött att dem tog dem jävlarna, tycker att polisen skulle vart ännu hårdare mot dem.

Helt klart en rimlig insats för det tuffa brottet "rymt från en ungdoms anstalt"!! :tummenupp
Är det någon som vet vad dem egentligen hade gjort?

bonny skrev:
Helt klart en rimlig insats för det tuffa brottet "rymt från en ungdoms anstalt"!! :tummenupp
Är det någon som vet vad dem egentligen hade gjort?
brottslingar sen tidigare? rymt? vårdslösa i trafik?

Swedie skrev:
brottslingar sen tidigare? rymt? vårdslösa i trafik?
Du menar inte att det kan vara brotslingar från ett LVU-hem!? Vilken nyhet! :tungan
Frågan kvarstår eftersom om man sätter in en hel hög med bilar och drar igång en, med stor sannolikhet onödig, biljakt bland barn, pensionärer och andra trafikanter så bör det vara något som svarar till risken att köra ihjäl någon. Så med tanke på riskerna för att osyldiga skulle skadas bör de väl ha gjort något allvarligt, frågan jag ställde var vad.
det är ju sällan man här på SH ser att det jublas över den här typen av insatser för ett trafikbrott.
dessutom är det i sig inte brottsligt att rymma från ett LVU-hem...

För att inte folk skall hänga upp sig på "onödig biljakt": Personer som sitter på LVU tillhör sällan ett rikt och välorgansierat nätverk av brottslingar, så risken att de skall gå under jorden eller rymma till Brasilien är inte så överhängande. Istället drar dem till ett av följande:
1. Flickväm
2. Kompisar
eller 3. Familjen.
detta för att få mat, vila och sedan pengar, efter det är det normalt att de vill ha droger om de har det behovet.
Det är ju därför man normalt tar rymlingar efter kort tid, man vet var dem drar.
Så sätt en civilbil att följa dem, bevaka deras vänner och ta dem när dem kommer fram. Låg risk för oskyldiga men å andra sidan inte lika kul för polisen.
Men som sagt: bara ett förslag!

Bättre polisen hade låstas snubbla o ramlar över dom i glassplittret så dom hade blivit lite xtra köttiga i ansiktet. :hihi

Spiken skrev:
Satt bara och väntade på att dom skulle råka tappa snorvalparna framför någon bil och sedan råkat köra över lite armar och ben när de skulle flytta på bilarna. Fyfan vad jag hade garvat. :rofl

Behöver jag tillägga att jag hatar tjuvpack? :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...