F: Polisjakt på snorisar i stulen bil mitt i stan

Varför snackar ni ens om invandrare i frågan här!? Det var för fan svensken som körde som en idiot och prejade polisbilar osv, skriker snuthora osv, de andra kvider ju bara och satt passagerare, ge er nu.
Och för er som helatiden skriver "Har du ens varit i malmö?" eller "har du ens varit i rosengård?", -har NI?

Alltså Rosengård är helt stilla på kvällar och nätter, ett ställer jag föredrar o gå igenom vilken dag somhelst nattetid, än gustav a. torg eller någon annan central plats, där fulla odrägliga svenskar och annat pack rullar fram.

Jag märker fan ingen skilnad mellan blattar och svenskar som slåss om jag skall vara ärlig, och jag bor i centrala Malmö och har gjort det hela mitt liv. Tycker faktiskt att intergreringen svenskar och invandrare emellan har blivit väldigt mycket bättre senare tid, än för låt säga 10 år sedan.

Kay skrev:
Varför snackar ni ens om invandrare i frågan här!? Det var för fan svensken som körde som en idiot och prejade polisbilar osv, skriker snuthora osv, de andra kvider ju bara och satt passagerare, ge er nu.
Och för er som helatiden skriver "Har du ens varit i malmö?" eller "har du ens varit i rosengård?", -har NI?

Alltså Rosengård är helt stilla på kvällar och nätter, ett ställer jag föredrar o gå igenom vilken dag somhelst nattetid, än gustav a. torg eller någon annan central plats, där fulla odrägliga svenskar och annat pack rullar fram.

Jag märker fan ingen skilnad mellan blattar och svenskar som slåss om jag skall vara ärlig, och jag bor i centrala Malmö och har gjort det hela mitt liv. Tycker faktiskt att intergreringen svenskar och invandrare emellan har blivit väldigt mycket bättre senare tid, än för låt säga 10 år sedan.

Man ska inte dömma alla efter en, jag vet, men kolla här...
www.newshunter.se
"filmer" "filmer 2004" "scrolla ner lite" "Bitsk hund i Arlöv"

addegbg skrev:
Man ska inte dömma alla efter en, jag vet, men kolla här...
www.newshunter.se
"filmer" "filmer 2004" "scrolla ner lite" "Bitsk hund i Arlöv"

Eh, jaha? Ska jag visa filmer på när svenskar skriker "jävla invandrare!" då och kontra eller? Vad skulle jag se den för?

Många snackar om utvisning men är det inte så att de flesta ungdomsligisterna som ser ut att vara av utlänsk härkomst är födda i sverige.......vart ska man då skicka dom?

RWD skrev:
Många snackar om utvisning men är det inte så att de flesta ungdomsligisterna som ser ut att vara av utlänsk härkomst är födda i sverige.......vart ska man då skicka dom?
Södermalm!!! :hihi

McFille skrev:
och Alex - Håller med dig, Rosengård är inte en plats jag vill gå själv en kväll, och det är för jävligt. Det är ett stort problem, och det krävs nya tag för att lösa det, som jag skrev tidigare.
Men tror du verkligen det är för att invandrare är mer benägna att begå brott som det har blivit så i Rosengård m.m?

Mer benägna vet jag inte egentligen.. MEN
felet som jag ser det.. är att de har fått "sitt lilla getto" hade det inte varit så, så tror jag mycket väl att de kunde anpassat sig mycket bättre.
Jepp anpassa sig.. Man tar seden dit man kommer..

Maldiani skrev:
väldigt intressant att läsa alla inlägg om hur jävla getto Rosengård är,

jag är väldigt intresserad av att höra hur ofta du befinner dig i Rosengård eller Malmö!
Jag.. ja inte så ofta mellan 5 och 10 gånger imånaden och mer eller mindre alla av dessa så kör jag antingen igenom eller förbi rosengård.

Har du varit där?
Som sagt man ska inte dra alla över en kam.. det finns de som är "ordentliga med" tyvärr syns inte dessa...

RWD skrev:

Det kan vi väl börja fundera på när brottslingar som inte hunnit få medborgarskap är utvisade?

Härligt att se att det inte daltas med fuckona...

Kay skrev:

mycket vettigt skrivit!
Men tyvärr är Malmö ett riktigt offer för medierna just nu, oavsett om det är Aftonblaskan, expressen eller CNN!

heinz_p skrev:
Huh?
.pls är inte endast Winamp..streamar i iTunes..

Winamp är företaget som lanserat och använt .pls. Om sedan Apple's musikköp-program-spelare hanterar denna filen så är det ju en sak. Jag personligen sitter hellre och lyssnar via Winamp än ett fönster som tar hela skärmen till sin plats.

McFille skrev:
Sa han verkligen det då? Jag hörde aldrig honom säga något sånt, bara att snorungen sa det.
Bra att de tog de jäklarna, de skall tuktas!

Hörde ni den rassegubben som var framme och snackade med en av de svarthåriga killarna? "Åk hem med dig istället!!! Vad gör du här?! Lever på vår välfärd!!" Sånt blir jag så förbannad på...han lade inte märke till den blonda killen som kallade polisen för "snuthora"?
Han stod och gormade och hade sig när de låg på marken med 3 poliser ovanpå sig, fast i handbojor...vilken hjälte. :7peta
Är man rasist för att man vill att invandrare som tackar för gästfriheten med att missköta sig kraftigt, ska åka hem igen ?
Såna uttalanden blir jag förbannad på !

Du verkar dessutom inte ha koll på läget i Malmö, ...gör ett studiebesök på fängelset i Kirseberg så kan du vända upp&ner på dina procentsiffror & lite till.

Zoidberg skrev:
Är man rasist för att man vill att invandrare som tackar för gästfriheten med att missköta sig kraftigt, ska åka hem igen ?
Såna uttalanden blir jag förbannad på !

Du verkar dessutom inte ha koll på läget i Malmö, ...gör ett studiebesök på fängelset i Kirseberg så kan du vända upp&ner på dina procentsiffror & lite till.

Även om det kanske inte känns så i din värld, så består faktiskt Sverige av mer än Malmö...siffror är inget mer än siffror, men om du tänker efter själv så förstår du nog också att det är ganska rimligt att de allra flesta brotten begås av svenskar, då vi trots allt bor i Sverige.

Och som svar på din fråga; Nej, det tycker jag inte. Missköter de sig grovt vid upprepade tillfällen tycker jag också att utvisning skulle vara ett alternativ, men det vet vi ju knappast om så var fallet här. Och varför gick inte hjältegubben fram och skrek på den blonda killen? Är det OK för honom att begå brott för att han är "riktig" svensk?

Till McFille

Hjältegubben skrek kanske inte på den svenska killen då det inte var han som körde?

I realiteten så använde nog han detta till att få utlopp för sina undertryckta fördomar han inte kan släppa ut när som helst annars.

McFille skrev:
Även om det kanske inte känns så i din värld, så består faktiskt Sverige av mer än Malmö...siffror är inget mer än siffror, men om du tänker efter själv så förstår du nog också att det är ganska rimligt att de allra flesta brotten begås av svenskar, då vi trots allt bor i Sverige.

Och som svar på din fråga; Nej, det tycker jag inte. Missköter de sig grovt vid upprepade tillfällen tycker jag också att utvisning skulle vara ett alternativ, men det vet vi ju knappast om så var fallet här. Och varför gick inte hjältegubben fram och skrek på den blonda killen? Är det OK för honom att begå brott för att han är "riktig" svensk?

Nu finns det av mystiska skäl inte jätte mycket siffror att tillgå i detta ämne, varför man absolut får tänka efter själv också, ...men en studie från -97 visade att drygt 50 % av dom som i Sverige dömdes till långa fängelsestraff för våldsbrott hade sitt ursprung i ett annat land. Jag gissar att det (av terminologin att döma) då inte är inräknat 2:a generationens invandrare, ...samt att man kan slå på x antal %-enheter i dags dato.

En undersökning från BRÅ 2001 visade att gällande ungdomsrån i Malmö så var 69% av de misstänkta födda utomlands & 21% hade minst en utlandsfödd förälder (summa 90%). Dom som bor i Malmö behöver inte läsa dessa undersökningar för att veta hur det ligger till. Därmed tycker jag "gubbens" reaktion är både förståelig & försvarbar.

Filmklippet är ingalunda heltäckande så vad/om han hackat på den svenske killen eller inte går ju inte att veta, ...en anledning till varför jag ogillar ditt "rasse"-utlåtande.
Han beter sig vad man kan se iaf klart mest illa och gås logiskt nog &så hårdast åt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT