Första turen förra året?

Kocken

shit fan va knas!
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
daytona
När tog ni ut hojen för första gången förra året? Hur var vädret? Gick det bra?
Sitter å spånar på om det kommer gå att åka redan i mars eller om man kommer få vänta ända till april. (Har svår abstinens :huvet )

perkihlen skrev:
Sitter å spånar på om det kommer gå att åka redan i mars eller om man kommer få vänta ända till april. (Har svår abstinens :huvet )

Jag tog första turen på XTn idag :D
Dock bara till jobbet, inte så långt, 8km ca. Var ganska halt här o där. Men det är det värt!! :tummenupp

Standard de senaste åren har väl varit en långrunda sista helgen i mars.

Jag plockade fram och körde i början på mars förra året. Hoppas på nåt i den stilen i år också, kanske inte i början men i mars. Annars så får jag nog tugga lite lugnande :gnissla

På asfalt kan det bli en sväng i januari ibland om förutsättningarna är de rätta. Första pendlingen in till jobbet (7 mil landsväg) blev i mitten av mars förra året. 3 plusgrader, men soligt och torrt!! I år blev det dubbat på grusvägar ett par dagar efter nyår...

Förra året ställde jag på 9e januari med min dåvarande hoj (Kawa ZX-6r). I år lär det dock dröja till mars, kan jag tänka mig.

hållundan skrev:
Förra året ställde jag på 9e januari med min dåvarande hoj (Kawa ZX-6r). I år lär det dock dröja till mars, kan jag tänka mig.

Hej ja va ute & körde i dag typ 500m mellan mitt gamla o nya garage.
Det va snorhalt o -5 grader iget att rekomendera er andra att göra!!!! :kocko

Men det är skönt med ett eget garage nu iaf. Ska montera mitt nya Akrapovič :yoparty i helgen ska bli kul sedan lär man ju ha ännu mer abstinens......... :gnissla

Tog ut min till påsk förra året och det blev ganska omgående en 13milarunda. :) Det var inte någon tryckande hetta precis men med rätt utrustning så frös jag inte iaf.

I år blir det troligen lite senare (vi får väl se jag kan hålla mig :) ). Minimotosäsongen utomhus drar igång i början av April så det lär väl hålla en upptagen ett tag iaf.

Ställde på 15 mars förra året. Kanske går att åka tidigare i år eftersom man åker motard i år :banana

jag och polarn sportlover var ut och provkörde en fzr 1000 i januari förra året ! kommer inte ihåg vilket datum exakt men det var samma dag som stormen gudrun härjade som värst !tallarna böjde sig ner för att peta av en i
farten ,men det skall nog till mer om man skall lyckas ta en sh:are :tummenupp

gabor2 skrev:
jag och polarn sportlover var ut och provkörde en fzr 1000 i januari förra året ! kommer inte ihåg vilket datum exakt men det var samma dag som stormen gudrun härjade som värst !tallarna böjde sig ner för att peta av en i
farten ,men det skall nog till mer om man skall lyckas ta en sh:are :tummenupp

He he..... gött blev det någe köp då?? :D

japp nog blev det köp !kan man åka från vindarna en sådan dag så kunde det inte vara några större fel på hojen :tummenupp

perkihlen skrev:

Tjena!
Tog ut min i mars-april, för tidigt som vanligt. Brukar få någon krafig förkylning på våren men denna gång blev det värre.
24 april, solsken, lösgrus i en kurva, flög 40 meter, båda benen paja, resten höll, fortfarande sjukskriven men hoppas vara tillbaka på jobbet till årsdagen(men blir nog efter).
Köpte dock en ny mc efter jag lämnade sjukan(27 dagar, suck). Ville upp igen, åkte sen 300 mil med kryckor på tanken under hösten.

Har ingen gathoj nu, bara en racehoj.
Hade jag haft en reggad så skulle jag nog ändå åka i mars-april, dum som man är :kocko

Ifjol blev det 24e mars. Inte många plusgrader och det var drivor av grus överallt. Men det var ju årspremiären så då står man ut. :)

Som vädret har sett ut de senaste dagarna kan det nog bli tidigare premiär i år. För tillfället är alla större vägar bara. Det känns ju ganska frestande att ta fram någon hoj. Men enligt smhi.se så ska det vara plusgrader fram till på torsdag och då ska det bli smällkallt igen.

Hmm... Att köra, eller att inte köra. Det är frågan... :gnissla

20 mars var min första hojtur förra året. Lite kallt, snö på isarna och i diket men vägarna var helt ok!

köpte min hoj i höstas, (sep.), tog kortet i okt. och hoppas man kan börja ta några turer i mars :D (svår abstinens nu ;) han med att köra 120 mil i höstas men nu vill man verkligen ut på vägarna.

hata snön :huvet

Ja nu är det ju tortyr... Sitter och stirrar ut genom fönstret och solen skiner!
Dom kan väl passa på att lägga ner golvvärme på alla vägar dom asfalterar om nu, så man kan köra på vintern också :va
Hehe!

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...