Första turen förra året?

VaRvStopPEt skrev:
Jag plockade fram och körde i början på mars förra året. Hoppas på nåt i den stilen i år också, kanske inte i början men i mars. Annars så får jag nog tugga lite lugnande :gnissla
Mars låter soft...det är ju bara 4 veckor dit.... :tummenupp

Fast jag skulle gissa på att de blir premiär månadskiftet mars-april för min del :( men men 8 veckor går fort *hoppas*

Last edited:
LocDog skrev:
Mars låter soft...det är ju bara 4 veckor dit.... :tummenupp

Fast jag skulle gissa på att de blir premiär månadskiftet mars-april för min del :( men men 8 veckor går fort *hoppas*

jag kom fram till att jag tänker ungefär 2 timmar om dagen aktivt på mc-körning...kommer på mig själv när som helst precis när man ska dra iväg på någon skön slingrig väg i sommarvärmen...hoppas verkligen man kan börja i slutet på mars iaf...längtar så det värker i kroppen...

MiZou skrev:
jag kom fram till att jag tänker ungefär 2 timmar om dagen aktivt på mc-körning...kommer på mig själv när som helst precis när man ska dra iväg på någon skön slingrig väg i sommarvärmen...hoppas verkligen man kan börja i slutet på mars iaf...längtar så det värker i kroppen...
Jag tänker också en tokig massa minuter på hojåkning varje dag....när man sitter på tåget, går omkring på stan och framför allt på jobbet så flyter tankarna bort en aning. Blir tokig snart :huvet

Man sitter och planerar att ta hojen ut på lite semester och kanske åka till någon konferens eller så med jobbet. Ta en tur till Sigtuna och käka lite glass eller bara åka och åka, ingenstans överallt.

Nää nu måste jag sluta annars börjar jag snart böla :galen

LocDog skrev:
Jag tänker också en tokig massa minuter på hojåkning varje dag....när man sitter på tåget, går omkring på stan och framför allt på jobbet så flyter tankarna bort en aning. Blir tokig snart :huvet

Man sitter och planerar att ta hojen ut på lite semester och kanske åka till någon konferens eller så med jobbet. Ta en tur till Sigtuna och käka lite glass eller bara åka och åka, ingenstans överallt.

Nää nu måste jag sluta annars börjar jag snart böla :galen

usch... :gråta ...jag gråter redan...det är verkligen en hems känsla att längta så mycket...men va fan ska man göra?! man kan ju inte gärna åka ut och sladda i gruset, köra omkull o så var den sommaren förstörd...hur ska man göra för att inte gå igång för tidigt och kanske sabba hela säsongen?

förra året i feb(ingen enduro utan sport) dock har jag inget kort nu men skulle ändå inte ta ut den, drog mig i backen förra året pga av en underkyld kurva(is) bättre att vänta och vara på det säkra:)

MiZou skrev:
usch... :gråta ...jag gråter redan...det är verkligen en hems känsla att längta så mycket...men va fan ska man göra?! man kan ju inte gärna åka ut och sladda i gruset, köra omkull o så var den sommaren förstörd...hur ska man göra för att inte gå igång för tidigt och kanske sabba hela säsongen?
Nja de värsta är ju att när snön släpper så känner man sånt sug så att kanske "stressar" lite och lägger omkull den.

Efter snö skiten kommer som sagt efterdyningar....allt grus :(
Så det bästa är nog att ta och köra så lungt som de bara går, man får tänka att man faktiskt får köra....sen att de inte går att ordna knäskrap direkt får man ta.

Som sagt, man får ju köra i alla fall och de är huvudsaken :tummenupp

gabor2 skrev:
jag och polarn sportlover var ut och provkörde en fzr 1000 i januari förra året ! kommer inte ihåg vilket datum exakt men det var samma dag som stormen gudrun härjade som värst !tallarna böjde sig ner för att peta av en i
farten ,men det skall nog till mer om man skall lyckas ta en sh:are :tummenupp

12 januari i sala..var det, kallt, blåsigt, mörkt, grusväg första biten..

perkihlen skrev:
När tog ni ut hojen för första gången förra året? Hur var vädret? Gick det bra?
Sitter å spånar på om det kommer gå att åka redan i mars eller om man kommer få vänta ända till april. (Har svår abstinens :huvet )

Slutet av 2004 var jag ute någon kort sväng några dagar både, december(8 december tog jag hoj till jobbet), januari februari,några kortsvängar, körde till jobbet med hoj 4 mars, då det var bara vägar ialla fall...24 mars 2005 var det full säsong igen ända till 10 november då jag var ut sista turen, då hade det redan kommit snö en sväng i oktober(23-24 okt), så då fick hojen välförtjänt vintervila. KAN inte förstå de som tar ut hojen i maj o ställer in augusti, man missar 4 körbara månader!

Men nu när det börja bli lenväder och snart farbara vägar så..dags att peta ur gammal olja slå i ny frisk, på med nytt bakdäck så..... :)

Såfort andra hojen är ihop tar jag ut den på en runda, spelar nog ingen roll vilket väder det är sålänge det inte är snö o drivis... Men med mitt nuvarande schema jobb+skola blir det nog ändå i slutet av mars innan den är ihop. Men är det torrt o soligt kan man ta ut båda hojarna.

Enduro åkte ja i söndags iofs, men det kanske inte gills... dock så åkte ja odubbat så ja det va halt satan, kul o åka på sladd dock... :yoparty

Förra året ställde jag på i mitten-slutet av Mars och kollar man Götet grafen så ser man att slutet av Mars skulle kunna vara the shiet i år igen. 2005 kom en spik med lite varmare väder i slutet av Mars för att droppa lite igen innan vi gick in i April och det hela börjar stabilisera sig. Så Mars hoppas man ju på :tummenupp

(för att mildra abstinensen åker man på en all inclusive till Kamel-landet den 10/2 :banana :fyllisar :öl En vecka i total glömska som för mig lite närmare Mars)

I början av april, för att ställa av under större delen av maj, för att köra igen i juni. Har en sådan kraftig pollenalergi att jag inte brukar klara av att köra under maj :(

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret