Kawapeter skrev:SNYGG HOJ !!!!!![]()
![]()
Tack detsamma!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kawapeter skrev:SNYGG HOJ !!!!!![]()
![]()
Ninjaboy skrev:Tack detsamma!Ser jäkligt bra ut i blått måste jag säga.
![]()
Asylum_Nakaza skrev:jag tror de kommer öka hästantalet lite.. blir väl suzuki eller kawa som blir först med 200 hästar på veven.. tycker deras motorer har bredast kolvar.. ja tror att att sådan motor skulle hålla bättre, än en som blir tvingad att varva så fruktansvärt...
Asylum_Nakaza skrev:jag tror de kommer öka hästantalet lite.. blir väl suzuki eller kawa som blir först med 200 hästar på veven.. tycker deras motorer har bredast kolvar.. ja tror att att sådan motor skulle hålla bättre, än en som blir tvingad att varva så fruktansvärt...
jag hade själv nöjt mig med 120 hästar på hjulet.. tycker min hoj har för mycket som det är. wheela är tråkigt, ge mig isr-bromsar runt om (bugar åt ravetrancer)och någon bra fjädring me.. öhlins som standard? ta ner vikten lite kanske.. det hade blivit en så mycket roligare hoj att köra....
![]()
Kawapeter skrev:Tackar !!!!
Svart är jäkligt snyggt oxå!!![]()
Hur långt har du kört??
Goodstuff skrev:En hoj med "breda" kolvar antar jag du menar är en hoj med storrt borr och kort slag. Den motorn varvar ju mer än en med liten borr och stort slag.
Sedan har inte "bredheten" på kolvarna att göra med tillverkaren.
Goodstuff skrev:En 1000-kubiksmotor på 200 hästar blir ju inte direkt underhållsfri eller billig i service. Iofs går utvecklingen framåt här också.
som sagt det stämmer inte på Suzuki just nu, den har längst slag och följdaktlingen minst borrning.Asylum_Nakaza skrev:hehe.. men kolla på hur olika tillverkare gör motorerna.. kawa o sukka brukade göra bredare kolvar faktikst!! iaf för några år sen... fast nu kanske bara de är nått ja fått för mig...![]()
Marcus skrev:Jag hade hellre sett en 4-500kubiks fyrtaktmotormotor på 100 hästar i ett 250-räser-liknande chassie med runt 120 kilos torrvikt. Det hade blivit en banhoj av rang. Men den hade nog inte sålt så bra dessvärre, speciellt inte här i Sverige. Jag hade köpt den iaf.
Bingo skrev:Men va fan, Ugluk, sitter du och är vrång och sur på nattkvisten och ska ge igen för alla orättvisor tillvaron har utsatt dig för![]()
![]()
RoLLER skrev:Jag förstår inte ens vad han skriver. Om jag bara visste vad han menade kanske man skulle kunna komma med ett svar. Det enda jag har snappat upp är att karln tycker att jag är ett Moppefucko. Egentligen så vet jag faktiskt inte vad ett moppefucko e heller. Men man kör moped då eller ?Ordet känns iaf negativt laddat.
![]()
Så är det nog, och jag lovar att bättra mig..Bingo skrev:Men va fan, Ugluk, sitter du och är vrång och sur på nattkvisten och ska ge igen för alla orättvisor tillvaron har utsatt dig för![]()
![]()
gråt inte mer, du kan komma ur det här.RoLLER skrev:Jag förstår inte ens vad han skriver. Om jag bara visste vad han menade kanske man skulle kunna komma med ett svar. Det enda jag har snappat upp är att karln tycker att jag är ett Moppefucko. Egentligen så vet jag faktiskt inte vad ett moppefucko e heller. Men man kör moped då eller ?Ordet känns iaf negativt laddat.
![]()
Zeb_Macahan skrev:2000 hade R1 152 (?) hästkrafter. Året efter kom GSXR1000 med 160 som senare blev 164 (utan ramair). En ökning på ca 10 hästar.
Under skiftet 2003-2004 har alla tillverkare valt att ange ursprungseffekten med ramair inkluderat, vilket har ökat effekten med massor på pappret. I själva verket skiljer det fortfarande inte så mycket mellan en R1000 och en ZX10R i bänken.
Om man nu ser att suzuki lyckas öka effekten med ca 15 hästar jämfört med dagens gamla harv(som ju är en lätt vidarutveckling av 01an), vilket inte alls är omöjligt med tanke på suzukis förmåga att bygga motorer, så hamnar effekten på ca 164+15=180 hästkrafter. Plussar dom sedan på ramairsystemets effektvinst så puffar dom upp effekten till minst 190 (gissar jag) pappershästar. Har dom lyckats med trimmningen av "oöverladdad motor" ännu bättre så är det ingen total omöjlghet att den lämnar 200 blankt med ramair. Däremot gissar jag på att det inte blir mer än 185 utan, men det är väl mer än vad någon behöver eller?
Hoppas bara att dom har kvar en riktig ljuddämpare (eller sätter dit en dämpad megafon a´la motoGP) och fortsätter att designa hojar som inte ser ut som R1or...
//jaG
Stämmer men det finns en stor skillnad: Datorn står still så att gå från 1 GHz till 2 GHz är inte så farligtZeb_Macahan skrev:Det är som utvecklingen inom datorer: det går bara fortare och fortare..//jaG
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |