Första 1000cc standard på +200hp?

Suzuki ska släppa info om sina -05 modeller i september enligt KGK.

Swedie: Klart det blir lättare att wheela med mer effekt :7peta

Robban_C skrev:
Jag har inte orkat läsa hela tråden så häng mig inte om jag tjatar:

<besserwisser>
Kom väl ca -87? :7peta
</besserwisser>

-84 kom Suz 1100EF. Men man sa säkert likadant då också. Liksom när CBX kom. Och 1100R. Och Blade. Och så vidare.
Vad menar du här?
vad kom 87? inte fj1100 iaf som kom 84a.

Marcus skrev:
Jag hade hellre sett en 4-500kubiks fyrtaktmotormotor på 100 hästar i ett 250-räser-liknande chassie med runt 120 kilos torrvikt. Det hade blivit en banhoj av rang :yoparty . Men den hade nog inte sålt så bra dessvärre, speciellt inte här i Sverige. Jag hade köpt den iaf.
Höll inte Aprilia på med nåt liknande? Inte 100 hk men åtminstone 70 eller nåt sånt v-twin i ett 250-liknande chassie.

Ugluk skrev:
Bara en liten OT-fundering så här på småtimmarna.. :tungan RoLLER verkar ha gått så sakta i barndom det senaste året, från en fyndig filmskapare till ett moppefucko.
Men va fan, Ugluk, sitter du och är vrång och sur på nattkvisten och ska ge igen för alla orättvisor tillvaron har utsatt dig för :confused: :D

maxximus skrev:
Har för mig att de äger en i Japan eller så är det bara deras hemmabana o testbana. Men kommer tyvärr ej ihåg namnet på den!

Men du försökte väl vara ironisk misstänker jag, eller?

Hade Suzuki haft så många hojar med i MotoGP som Honda och satsat över 1 miljard kr på R&D av sin Motogp hoj så hade de nog varit med i täten från allra första början. Så det e så! It´s all about the money! No dineros no racing for you! You loco gringos! :)))

För att vara allvarlig, Ryoyu (stavning?) är Suzukis testbana.

Felix skrev:
Det låter lite som att titta i kristallkulan...
ser man på andra saker som utvecklas osv så är det den ungefär den takten som gäller...

2000 hade R1 152 (?) hästkrafter. Året efter kom GSXR1000 med 160 som senare blev 164 (utan ramair). En ökning på ca 10 hästar.

Under skiftet 2003-2004 har alla tillverkare valt att ange ursprungseffekten med ramair inkluderat, vilket har ökat effekten med massor på pappret. I själva verket skiljer det fortfarande inte så mycket mellan en R1000 och en ZX10R i bänken.

Om man nu ser att suzuki lyckas öka effekten med ca 15 hästar jämfört med dagens gamla harv :rolleyes: (som ju är en lätt vidarutveckling av 01an), vilket inte alls är omöjligt med tanke på suzukis förmåga att bygga motorer, så hamnar effekten på ca 164+15=180 hästkrafter. Plussar dom sedan på ramairsystemets effektvinst så puffar dom upp effekten till minst 190 (gissar jag) pappershästar. Har dom lyckats med trimmningen av "oöverladdad motor" ännu bättre så är det ingen total omöjlghet att den lämnar 200 blankt med ramair. Däremot gissar jag på att det inte blir mer än 185 utan, men det är väl mer än vad någon behöver eller?

Hoppas bara att dom har kvar en riktig ljuddämpare (eller sätter dit en dämpad megafon a´la motoGP) och fortsätter att designa hojar som inte ser ut som R1or...

//jaG

tja vissa år där effektökningen kanske inte varit så enorm så har det saknats konkurrens med.
R1 hade 150 hk 98-01, 152hk kom 02 (inte för att de går nåt bättre iofs).

Jag har läst att Suzukin skall ha 190 hästar på sin 2005 års modell.
Så vem vet vad som händer 2006 ??? Tanke på utvecklingen just nu så finns det ju inget stopp. Som i MotoGP , dom kan lätt bygga en hoj som har 300 hk , men det finns inga däck som klara det.
Tror det kan bli vilken som av det 4 japanska märkena!!

Tjing :tummenupp

Kawapeter skrev:
Jag har läst att Suzukin skall ha 190 hästar på sin 2005 års modell.
Så vem vet vad som händer 2006 ??? Tanke på utvecklingen just nu så finns det ju inget stopp. Som i MotoGP , dom kan lätt bygga en hoj som har 300 hk , men det finns inga däck som klara det.
Tror det kan bli vilken som av det 4 japanska märkena!!

2005 är ett generationskiftesbyte för suzuki. Därför talar man om att det kommer hända nått stort. 200 hästkrafter är ingen omöjlighet.

2006 kommer ZX10/CBR1000/R1 att uppdateras. Men bara "faceliftas", det är inget generationsbyte på G där. Det kommer inte förrän 2008, så hoppas inte på extrema skillnader innan dess.

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
2005 är ett generationskiftesbyte för suzuki. Därför talar man om att det kommer hända nått stort. 200 hästkrafter är ingen omöjlighet.

2006 kommer ZX10/CBR1000/R1 att uppdateras. Men bara "faceliftas", det är inget generationsbyte på G där. Det kommer inte förrän 2008, så hoppas inte på extrema skillnader innan dess.

//jaG

Det var exakta angivelser det.

200 hästar i en gathoj? Inte på ett tag tror jag, på pappret kanske men det är en annan historia som har mer med annonsavdelningen att göra än hojen i sig.

Zeb_Macahan skrev:

//jaG

Ja det är klart , blir en aning dyrt för fabrikerna att komma med ny generation varje år. Ser fram emot å se vad Suzuki kommer hitta på till nästa år , men 200 hk är nog lite mycket ännu. Skulle tippa på 180-190 hk.

Jag tror att han syftar på de 2-års cykler som japanerna använt för att uppdatera hojarna på sistone. Eftersom Kawa, Honda och Yama har nya i år blir det bara BNG (Bold New Graphics) nästa år. 2006 är det dags för något mer. Suzuki däremot borde ha något till nästa år men så länge de kör Hayabusa-stuket med kåpan så går det ju inte att köpa i alla fall. Nog för att man vill ha det värsta men någon måtta får det ju vara. :hihi

Ninjaboy skrev:
Jag tror att han syftar på de 2-års cykler som japanerna använt för att uppdatera hojarna på sistone. Eftersom Kawa, Honda och Yama har nya i år blir det bara BNG (Bold New Graphics) nästa år. 2006 är det dags för något mer. Suzuki däremot borde ha något till nästa år men så länge de kör Hayabusa-stuket med kåpan så går det ju inte att köpa i alla fall. Nog för att man vill ha det värsta men någon måtta får det ju vara. :hihi

SNYGG HOJ !!!!! :Bugar :tummenupp

Goodstuff skrev:
Det var exakta angivelser det.

200 hästar i en gathoj? Inte på ett tag tror jag, på pappret kanske men det är en annan historia som har mer med annonsavdelningen att göra än hojen i sig.

184 angivna har kawan nu. Suzuki har arbetat i 4 år med att släppa något värre än 2001 1000R. Jag tror inte att det är någon omöjlighet. Utan ramair: 185 som max.

Det är som utvecklingen inom datorer: det går bara fortare och fortare..

//jaG

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...