sandstream
Guest
Suzuki ska släppa info om sina -05 modeller i september enligt KGK.
Swedie: Klart det blir lättare att wheela med mer effekt
Swedie: Klart det blir lättare att wheela med mer effekt

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du här?Robban_C skrev:Jag har inte orkat läsa hela tråden så häng mig inte om jag tjatar:
<besserwisser>
Kom väl ca -87?![]()
</besserwisser>
-84 kom Suz 1100EF. Men man sa säkert likadant då också. Liksom när CBX kom. Och 1100R. Och Blade. Och så vidare.
Säker på det?Silwer skrev:Vad menar du här?
vad kom 87? inte fj1100 iaf som kom 84a.
Höll inte Aprilia på med nåt liknande? Inte 100 hk men åtminstone 70 eller nåt sånt v-twin i ett 250-liknande chassie.Marcus skrev:Jag hade hellre sett en 4-500kubiks fyrtaktmotormotor på 100 hästar i ett 250-räser-liknande chassie med runt 120 kilos torrvikt. Det hade blivit en banhoj av rang. Men den hade nog inte sålt så bra dessvärre, speciellt inte här i Sverige. Jag hade köpt den iaf.
stenandes skitsäker, 86 kom fj1200.Robban_C skrev:Säker på det?
Ok, jag tar tillbaks. Sorry!Silwer skrev:stenandes skitsäker, 86 kom fj1200.
Men va fan, Ugluk, sitter du och är vrång och sur på nattkvisten och ska ge igen för alla orättvisor tillvaron har utsatt dig förUgluk skrev:Bara en liten OT-fundering så här på småtimmarna..RoLLER verkar ha gått så sakta i barndom det senaste året, från en fyndig filmskapare till ett moppefucko.
maxximus skrev:Har för mig att de äger en i Japan eller så är det bara deras hemmabana o testbana. Men kommer tyvärr ej ihåg namnet på den!
Men du försökte väl vara ironisk misstänker jag, eller?
Hade Suzuki haft så många hojar med i MotoGP som Honda och satsat över 1 miljard kr på R&D av sin Motogp hoj så hade de nog varit med i täten från allra första början. Så det e så! It´s all about the money! No dineros no racing for you! You loco gringos!))
ser man på andra saker som utvecklas osv så är det den ungefär den takten som gäller...Felix skrev:Det låter lite som att titta i kristallkulan...
Nu kommer jag kunna wheela lättareSwedie skrev:Vad jag ser framför mig är folk som säger "Nu kommer jag kunna wheela lättare". Jag bara skakar på huvet till såna kommentarer.
Kawapeter skrev:Jag har läst att Suzukin skall ha 190 hästar på sin 2005 års modell.
Så vem vet vad som händer 2006 ??? Tanke på utvecklingen just nu så finns det ju inget stopp. Som i MotoGP , dom kan lätt bygga en hoj som har 300 hk , men det finns inga däck som klara det.
Tror det kan bli vilken som av det 4 japanska märkena!!
Tjing![]()
Zeb_Macahan skrev:2005 är ett generationskiftesbyte för suzuki. Därför talar man om att det kommer hända nått stort. 200 hästkrafter är ingen omöjlighet.
2006 kommer ZX10/CBR1000/R1 att uppdateras. Men bara "faceliftas", det är inget generationsbyte på G där. Det kommer inte förrän 2008, så hoppas inte på extrema skillnader innan dess.
//jaG
Zeb_Macahan skrev:2005 är ett generationskiftesbyte för suzuki. Därför talar man om att det kommer hända nått stort. 200 hästkrafter är ingen omöjlighet.
2006 kommer ZX10/CBR1000/R1 att uppdateras. Men bara "faceliftas", det är inget generationsbyte på G där. Det kommer inte förrän 2008, så hoppas inte på extrema skillnader innan dess.
//jaG
Ninjaboy skrev:Jag tror att han syftar på de 2-års cykler som japanerna använt för att uppdatera hojarna på sistone. Eftersom Kawa, Honda och Yama har nya i år blir det bara BNG (Bold New Graphics) nästa år. 2006 är det dags för något mer. Suzuki däremot borde ha något till nästa år men så länge de kör Hayabusa-stuket med kåpan så går det ju inte att köpa i alla fall. Nog för att man vill ha det värsta men någon måtta får det ju vara.![]()
Goodstuff skrev:Det var exakta angivelser det.
200 hästar i en gathoj? Inte på ett tag tror jag, på pappret kanske men det är en annan historia som har mer med annonsavdelningen att göra än hojen i sig.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |