Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ge det 3-4 år, vad tror du man tänkte om 180hk orginal för bara 10 år sen?mb skrev:Samtidigt får man komma ihåg att en 200 hk-maskin påfrestas kolossalt mycket. Vill man verkligen ha en maskin som måste plockas ner och servas efter var och varannan åktur?
OlleR skrev:Gör som rossi! Trimma ner!
Jag vet inte riktigt om jag håller med, nog är det bättre att kunna åka utan att behöva få släpp 24/7, men jag vet inte, man e ju ny på banan.
Mavve skrev:Jo, det är det.
Det klommer inte hände på 5 år.
Ni som åker 125/250, är det en del av att man inte får så mycke släpp som gör att man hänger på större hojjar? Eller är det bara vikten som gör skillnad?RoLLER skrev:Man behöver ju inte dra fullt i rullen när pinnen skrapar i.... Men men... Det e en skön känsla att veta att resurserna finns där![]()
Crille skrev:Vi får väl vänta och se tills årsskiftet....
Chris Ash skrev:200 hästar?
1987 hade FZR1000 och Gixxer strax under 140 hästar, i år har hojarna ca 170, alltså 30 hästar på 15 år. Det kommer nog dröja ett tag till.
Chris Ash skrev:Det är alldrig tillräcklig acceleration oavsett vad man kör.....
Det är därför man lika bra kan köra 125.....![]()
Michelle No2 skrev:Finns ju ingen tuta på en Moto GP-hoj![]()
Masonit skrev:Det går inte tillräckligt fort att cykla. Därför köper man en 125:a.
![]()
\Masonit
Chris Ash skrev:Åk gärna runt med din Hornet på Sviestad nästa gång jag är där så ser vi hur många varv det tar att varva en sån.......![]()
RoLLER skrev:Säg det till Mattias polare... vad hette han.... Kommer inte ihåg. Men han var snabbast på sviestad av ALLA på sin hornet. Du skulle sett hans skinnställ oxå. Den mannen va HARDCORE!!!!!!
130-135hk tror jag de uppgav, de är tyvärr ännu mer överdrivna än på en modern hoj (minus det här förbannade larvet med luffarturbon).Chris Ash skrev:200 hästar?
1987 hade FZR1000 och Gixxer strax under 140 hästar, i år har hojarna ca 170, alltså 30 hästar på 15 år. Det kommer nog dröja ett tag till.
Alla kan bygga en sån motor hur lätt som helst, det är inte det.
Silwer skrev:130-135hk tror jag de uppgav, de är tyvärr ännu mer överdrivna än på en modern hoj (minus det här förbannade larvet med luffarturbon).
jag har tyvärr inga bra bänksiffror på dessa, men jag vill minnas att det inte är så uppseendeväckande siffror.Chris Ash skrev:Nja, de tappade ganska precis lika mycket.
Silwer skrev:jag har tyvärr inga bra bänksiffror på dessa, men jag vill minnas att det inte är så uppseendeväckande siffror.
Vilka banor äger Suzuki på?maxximus skrev:Suzuki - Own the racetrack!!)
valmers skrev:Vilka banor äger Suzuki på?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |