Förslag till förnyelse av ERF-serierna 2010

Inga bilar!!! Alla som någonsin kört samma helg som det varit bilrace håller förmodligen med..! Det finns INGA fördelar!

Några nackdelar:

Bilar går sönder och innehåller massor med olja! Detta hamnar på banan!
Bilar tar plats, både på banan och i depån!
Bilar kastar ut massor med grus mm på banan!
Bilar fastnar i sandfållorna och kräver traktor för att bärga. (Det tar 10 minuter för en traktor att hämta en bil i norra banänden på A-torp...)
Högst personlig åsikt: Bilförare har en lite annorlunda mentalitet gentemot konkurrenter, och oftast då inte åt det positiva hållet...:gnissla

Inga bilar!
 
ERF & BOTT på Lördag, BOTT & TR Lic/Gatåkare Söndag.

Gatåkare ger bra med deg samt att några säkert ställer upp och flaggar.
 
ERF & BOTT på Lördag, BOTT & TR Lic/Gatåkare Söndag.

Gatåkare ger bra med deg samt att några säkert ställer upp och flaggar.

På sätt o vis är det rätt bra med race på Lördag så bränner man inte hela helgen men man kan inte få allt här i världen

Jag gillar förslaget men om man vänder på det BOTT & TR Lic/Gatåkare på Lördag och ERF & BOTT på Söndag. På så vis får de ERF team som vill träna lite en möjlighet till det och man säkrar ett visst antal betalande till licens gruppen.

Undra om inte Humlan mumla om något åt det hållet i fredags kväll!?!?!

Hur mycket lobbas det hos våra grannar om att komma o köra i våra fantastiska ERF o BOTT serier?? Det har väl varit finnar på besök lite då o då!?! Ett finnpajsar team var väl på finalen! Fick man upp intresset hos grannarna kanske man kunde börja jobba på ett riktigt Nordic Endurance Challenge till 2011. Race i Sverige, Norge, Danmark och Finland.
 
På sätt o vis är det rätt bra med race på Lördag så bränner man inte hela helgen men man kan inte få allt här i världen

Jag gillar förslaget men om man vänder på det BOTT & TR Lic/Gatåkare på Lördag och ERF & BOTT på Söndag. På så vis får de ERF team som vill träna lite en möjlighet till det och man säkrar ett visst antal betalande till licens gruppen.

Undra om inte Humlan mumla om något åt det hållet i fredags kväll!?!?!

Hur mycket lobbas det hos våra grannar om att komma o köra i våra fantastiska ERF o BOTT serier?? Det har väl varit finnar på besök lite då o då!?! Ett finnpajsar team var väl på finalen! Fick man upp intresset hos grannarna kanske man kunde börja jobba på ett riktigt Nordic Endurance Challenge till 2011. Race i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Ja det låter smartare med BOTT & TR Lic/Gatåkare på Lördag och ERF & BOTT på Söndag.
 
Rec kunde söka wildcard till falkenberg1. 5 lag tog chansen


Sen var det en inbjudan till racet oxo på Falkenbergmotorklubb.


1.6.4 Wild Card *
Team kan ansöka om wild card för enskild deltävling i NEC.
Ansökan görs skriftligen till ERF:s Koordinator. Ansökan och skall vara ERF:s koordinator tillhanda 20 dagar företävling. Anmälan anses inte giltig fören serieavgift och startavgift erlagts.

1.6.5 Antagande av anmälan.
Anmäla antas enlig följande prioritet:
- Team som tagit poäng i serien.
- Serieanmälda team.
- Wild Card.


Skaffa synservon och lär er att läsa och sluta tjafsa....Eller börja spela moderat bandy el liknande fjollsport...Nog för att det är känt att raceåkare har hjärnskador..men det är lite övertjafsat med Falkenbergs racet som var i sommras...PUNKT
 
Sen var det en inbjudan till racet oxo på Falkenbergmotorklubb.


1.6.4 Wild Card *
Team kan ansöka om wild card för enskild deltävling i NEC.
Ansökan görs skriftligen till ERF:s Koordinator. Ansökan och skall vara ERF:s koordinator tillhanda 20 dagar företävling. Anmälan anses inte giltig fören serieavgift och startavgift erlagts.

1.6.5 Antagande av anmälan.
Anmäla antas enlig följande prioritet:
- Team som tagit poäng i serien.
- Serieanmälda team.
- Wild Card.


Skaffa synservon och lär er att läsa och sluta tjafsa....Eller börja spela moderat bandy el liknande fjollsport...Nog för att det är känt att raceåkare har hjärnskador..men det är lite övertjafsat med Falkenbergs racet som var i sommras...PUNKT


Det är inte du Humlan som det är menat...det är Bimota mlf..tack
 
Hur mycket lobbas det hos våra grannar om att komma o köra i våra fantastiska ERF o BOTT serier?? Det har väl varit finnar på besök lite då o då!?! Ett finnpajsar team var väl på finalen! Fick man upp intresset hos grannarna kanske man kunde börja jobba på ett riktigt Nordic Endurance Challenge till 2011. Race i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Understödes av ART#88 men det lipades en del på SH när racet på Kemora / Mo i Rana genomfördes och deltagarmässigt var det också skralt.

Å andra sidan fanns det "beställning" från flera håll på Mantorp, men när väl racen genomfördes var det inte direkt någon deltagar succé. Skumt gäng.

Kemora som förövrigt fick ++++ av oss tävlande för trevligt arr. med gott om entusiastiska funktionärer, träningstid mm. Obegripligt nog genomfördes ett "lokalt" långlopp före vilket avspeglades på antalet deltagande finnar i ERF. Depåboxarna kunde gärna uppgraderas, men var heller inte speciellt dyra.

Mer Nordenrace, ja! :banana

/AM
 
Vad sägs om 8-timmars på finalen nästa höst? Vi kan få ihop det tidsmässigt med BoTT också om man är lite finurlig. Kan detta vara intressant?
 
Inga bilar!!! Alla som någonsin kört samma helg som det varit bilrace håller förmodligen med..! Det finns INGA fördelar!

Några nackdelar:

Bilar går sönder och innehåller massor med olja! Detta hamnar på banan!
Bilar tar plats, både på banan och i depån!
Bilar kastar ut massor med grus mm på banan!
Bilar fastnar i sandfållorna och kräver traktor för att bärga. (Det tar 10 minuter för en traktor att hämta en bil i norra banänden på A-torp...)
Högst personlig åsikt: Bilförare har en lite annorlunda mentalitet gentemot konkurrenter, och oftast då inte åt det positiva hållet...:gnissla

Inga bilar!

Jag förstår inte riktigt resonemanget, om det tar 10 minuter att bärga en bil? Det drabbar inte MC gänget om deras race är sist på dagen. Är det under kvalet så hinner den tas bort innan nästa grupp, värre är det om banan måste "städas" redan efter deras kval.

Givetvis ska inte MC och Bilar köra samtidigt (!) så för mig får de gärna köra folkracestil om de vill. Men vi lägger ned bilresonemanget för tillfället, ville bara vända på alla stenar, det har redan kommit bättre alternativ med allmänåkning tex - annars kan ju Brånalt hota med ta in ER-Cup om inte annat....:tungan

Mvh AM
 
Jag förstår inte riktigt resonemanget, om det tar 10 minuter att bärga en bil? Det drabbar inte MC gänget om deras race är sist på dagen. Är det under kvalet så hinner den tas bort innan nästa grupp, värre är det om banan måste "städas" redan efter deras kval.

Givetvis ska inte MC och Bilar köra samtidigt (!) så för mig får de gärna köra folkracestil om de vill. Men vi lägger ned bilresonemanget för tillfället, ville bara vända på alla stenar, det har redan kommit bättre alternativ med allmänåkning tex - annars kan ju Brånalt hota med ta in ER-Cup om inte annat....:tungan

Mvh AM

Du känner väl till historien om ER-cup? Är ganska säker på att det aldrig nånsin kommer att samarrangeras mellan ERF och ER-Cup.
 
Du känner väl till historien om ER-cup? Är ganska säker på att det aldrig nånsin kommer att samarrangeras mellan ERF och ER-Cup.

Nej ! Men det är ju inte annat än att man blir nyfiken när du lägger fram texten så där....

//AM
 
Det är inte officiellt ännu! Måste förankra det hos berörda parter först.

Är helt säker på att man kan fylla en av dagarna med ett BOTTrace, Stafettrace typ bikechallenge ett par timmar och träning lic/gatgrupp.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top