KalleBalik
Karata!
Är det bara folksam som ska ändra klasserna eller gäller det alla bolag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr inte, men som det lät får man nog räkna med 60-70% mer... Och det är ju vi med R hojar som drabbas... sporttourers blir väl billigare..Jocke K skrev:Vet du hur stor höjningen är i procent jämfört med nuvarande klass 7??
Som det lät på honom så sa han att de andra redan låg före och att dom gör likadant, jävla kartellbildning är vad det är!Kallebalik skrev:Är det bara folksam som ska ändra klasserna eller gäller det alla bolag?
Kongo skrev:Nä, inte om du STÄLLER AV, men om du väljer att inte ha någon garageförsäkring alls, DÅ räknar dom det som nytecknande... du får då samma beräkningsgrund som innan MEN om de ändrar hojens klass så åker du likt förbenat upp....
sant i ditt fall eftersom du inte har stöld...Markus skrev:Jag skrev ju till henne att jag skulle ställa av, hon svarade att det inte påverkade. Det kan ju bero på att jag har trafik, där egendomsskydd inte ingår så det finns ingen logisk anledning till att teckna en garageförsäkring.
Kongo skrev:Tyvärr inte, men som det lät får man nog räkna med 60-70% mer... Och det är ju vi med R hojar som drabbas... sporttourers blir väl billigare..
JEEZ så jävla billigt du åkt!13k hel... Det får man inte där jag bor, nä får väl flytta till voukkotjolme med närmaste granne 25 mil därifrån.Jocke K skrev:Jag betalar ca 13 000 hel/hel för min hoj. Ska jag betala upp mot 21 000?
Kongo skrev:JEEZ så jävla billigt du åkt!13k hel... Det får man inte där jag bor, nä får väl flytta till voukkotjolme med närmaste granne 25 mil därifrån.
Är 34....fyller "rettifem" i januari.. Vill fan inte bli äldre än så!Jocke K skrev:Ett sätt att sänka premien, är att bli äldre..
Kongo skrev:Är 34....fyller "rettifem" i januari.. Vill fan inte bli äldre än så!![]()
Har kört halvförsäkrat 956kr/mån... Nu ska jag ju då betala avställning 474/mån, HEL skulle ha kostat mig 2456kr/mån=29472kr hel/hel... Betänk då att de var det BILLIGASTE bolaget för migJocke K skrev:Du nej! Men FB vill nog att du ska bli minst 85.
Hur mycket betalar du ??
Kongo skrev:Har kört halvförsäkrat 956kr/mån... Nu ska jag ju då betala avställning 474/mån, HEL skulle ha kostat mig 2456kr/mån=29472kr hel/hel... Betänk då att de var det BILLIGASTE bolaget för mig![]()
Iceman1975 skrev:Men bara 11 klasser?
Jag har ju klass 13 på min Honda nu..![]()
Jocke K skrev:Jag skulle betala ca 180kr/månad för garageförsäkring, är 33 år ung och bor i Karlskrona (Liten stad med ca 60 000 invånare).
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |