Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jas-95 skrev:23-26 Juni: MotoGp i Assen
22-25 Juli: MC-dagarna i Västervik
21 Augusti: Knutters i Kisa
18 September: 2 veckors dykning i Karibien
18 November: Rammstein i globen
20 december: Könsbyte
/ JB
Kongo skrev:Är 34....fyller "rettifem" i januari.. Vill fan inte bli äldre än så!![]()
Det är ju just det... Har man en gång kört R-hoj så vill man inte ha något annat! så vad ska man byta till? äldre hoj? spelar ju nästan ingen roll blir ju snordyrt iallafall! Nä och Retard känns inge' kul heller...Kan lika gärna köpa cab & crossGustav1 skrev:Ja det är väl bara att byta hoj?
Om man gillar att köra motorcykel, vill säga.
Kongo skrev:Det är ju just det... Har man en gång kört R-hoj så vill man inte ha något annat! så vad ska man byta till? äldre hoj? spelar ju nästan ingen roll blir ju snordyrt iallafall! Nä och Retard känns inge' kul heller...Kan lika gärna köpa cab & cross
Sååå , äntligen lite gota nuheter för en kuppe på rettifem! Rettan lär bli såld när som helst nu! Mailen går varm och jag snackade med folk på Lelles(Den står till försäljning där) och de sa att det är flera stycken som redan börjat snacka finansiering...Peno skrev:men "rettifem" är ganska bra att vara, just om man vill försäkra mc hos Folksam. Det bör bli ordentligt mycket billigare än att invänta premiehöjningen i mars/april.
#Olsson# skrev:Om man ringer runt i europa o kollar försäkringar kanske? Det borde ju finnas alternativ.
[PlastRaket] skrev:det är en tidsfråga innan de svenska försäkringsbolagen kommer att gå under.
Vi är ju med i EU och jag har hört ryktas om att utländska bolag är på gång att etablera sig i sverige inom kort. Det kommer innebära mycket lägre premier så de bolag som höjer nu är de bolag som kommer att gå under förstdet finns ingen rimlig anledning att tex. ta ut 25000kr/år i trafikförsäkring eftersom det troligaste är att den som kör i inte gör någon åverkan på nå'n annan än sig själv och sin hoj. Dessa ockerpriser kan orimligen vara marknadsmässigt satta, jag tippar på olaglig kartellbildning eller ren ocker och det är olagligt i båda fallen. Skulle inte förvåna mig om den där pundaren stockholmssnuten som uttalade sig i somras är inblandad, vill inte låta pessimistisk men Sverige är inte ett demokratiskt land, inget i sossarnas historia tyder på det, och det är vi svenskar somalltid gör som överheten säger som får betala för att vi är så dumma och aldrig gör uppror.
I tyskland är det iaf ännu dyrare än i sverige vad jag vet..#Olsson# skrev:Om man ringer runt i europa o kollar försäkringar kanske? Det borde ju finnas alternativ.
X-Expert skrev:En intresant frågeställning... Måste man ha svenska bolag att försäkra våra svenskreggade hojjar?
Vad gäller flygplan är det valfritt, bara den är försäkrad.
Min tanke är att nu när vi är med i EU på gott och ont, varför kan jag inte regga min hoj i något annat medlemsland inom EU, men det kanske är ett nerköp likförbannat.
Funderar mest på principen.
mvh
Dom pengarna lär ta slut snabbt....Miss_Orchidee skrev:Jävlar, är det här ett skämmt eller...fy fan vilka svin, dom tror att dom kan pumpa alla på pengar.........![]()
![]()
jag tycker vi gör såhär...nästa år så försäkrar ingen av oss....utan betalar in 2000 till SH så får Swedie dela ut mekjobben till olika mekare här, och ta av "2ooo" kassan....![]()
Kongo skrev:Nu kanske alla ens planer går i stöpet med ny hoj! , ringde till Folksam som är för mig den billigaste jag hittat, och Kollade varför min hoj skulle kosta 474 kr/mån i avställningsförsäkring! Fick bara svaret att det är uträknat på stöldbegärlighet, var man bor osv..
Sen berättade han att jag inte BEHÖVDE ha den, MEN om jag tog bort den så skulle jag komma in i den nya klassindelningen direkt när jag tecknade om, d.v.s KLASS 11!!!![]()
De ska alltså dela upp hojarna i 11 klasser och alla vi med sporthojar kommer upp i en ÄNNU enligt honom mycket dyrare klass! Halvförsäkring runt 20-25 papp om året spekulerade han i...
vad en helförsäkring kommer att kosta vågar man fan inte tänka på!
Yamaha DT50 kanske blir något man har råd att försäkra....
Nr:18 skrev:Dom pengarna lär ta slut snabbt....
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |