Tjoffe skrev:
Hoppas du inte får nån ersättning när du klotar den..
På sätt o viss ser det ut som alla tänker/tror,skenförsäkring.
Dock finns det bolag som godkänner att det står på förälder osv om man bor i samma hushåll.
Hur det är i detta fallet vet jag inte.
Tycker dock om man inte bor i samma hushåll att det bör kollas upp vad som verkligen gäller när olyckan är framme om nu bolaget godkännt det så vore det även skönt att det är dokumenterat på papper.
Själv alltid haft och stått för mina försäkringar själv.Hade dock frågan uppe hos mitt tidigare bolag ca 7 år sen när man var yngre (24 då) och då bodde jag än hemma.
Hur det skulle bli att ha hojen försäkrad på farsgubben i samma hushåll men att båda fick rätten att köra hojen.
Skumt nog skulle det bli dyrare än vad det blev att ha hojen på mig själv.
Någon skenförsäkring var inte på tal eller aktuellt,det hade annars varit klart billigast på farsgubben men då hade jag inte haft rätten till laglig ersättning
om jag trots allt vurpat hojen.
Och till dom som skenförsäkrar,visst kan det gå vägen men ni kan oxå stå där med svansen mellan benen att få ut någon ersättning.
Är liksom olyckan framme och man hamnar på sjukan,hojen skrotad då är det klart att bolaget kommer att nysta i det hela.
Du kommer att får vård osv men bli förmodligen utan ersättning för hoj och utrustning.