Förolyckade systrar och bröder.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Hade en fundering om det inte skulle vara en fin grej att lägga upp ett memorial där alla sporthojs medlemmar som förolyckas får sitt namn.

Vad sägs???

SENSEI skrev:
Hade en fundering om det inte skulle vara en fin grej att lägga upp ett memorial där alla sporthojs medlemmar som förolyckas får sitt namn.

Vad sägs???

Jag tycker det är en bra idé!

SENSEI skrev:

Vad sägs???

:fakta Fixa Swedie.....

Vi har diskuterat det förut, och kommit fram till att det blir lite makabert.

Det är nästan som att sätta upp bronsplattor med de omkomnas namn på Apberget på Skansen.

valmers skrev:
Samt oerhört respektlöst mot vederbörandes anhöriga.

Varför skulle det vara det? finns väl dom här på forumet vars kompisar förolyckats.Dom kanske vill ha en plats att dela sina tankar och funderingar,slänga in en hälsning mm.Samt att det kanske skulle ge oss andra en tankeställare.Att skriva en rad lite då och då kan ju symbolisera samma sak som att lägga blommor på någons grav.

Mattias skrev:
Vi har diskuterat det förut, och kommit fram till att det blir lite makabert.
Om man skulle sätta upp en minnsesten till minne av medlemmar är då det makabert?

Blir en virtuell minnessten mer makaber?

Jag tycker inte det. Tycker snarare att det är ett sätt att hedra någons minne.

valmers skrev:

Måste bara lägga mig i och fråga hur det kan vara Respektlöst att man vill att ens kompis ska bli ihågkommen. Man måste ju inte precis lägga ut namn och adress. Men kanske bara en enkel funktion där nicket finns på personen och kanske en liten text om just denna underbara människa. Kanske är jag som tänker fel men hade verkligen inte tyckt det var negativt om någon skulle vilja hedra sin kompis eller göra så att denna inte glöms bort. Glöms ju förmodligen ändå inte bort men ändå en påminnelse.

Nej tack, jag skulle inte vilja läsa och bli påmind om vänner som dött varje gång jag är inne på SH. Jag kommer att för alltid minnas dem ändå.

valmers skrev:

Oerhört respektlöst???? :confused:

Det behöver ju inte vara som startsida direkt... bättre kanske än att flera gånger få tråden "nu har det hänt igen..."
Alltid lika tråkigt när det händer.. men tillsammans blir man starkare. :krama

Last edited:
Mr.Dna skrev:
Måste bara lägga mig i och fråga hur det kan vara Respektlöst att man vill att ens kompis ska bli ihågkommen. Man måste ju inte precis lägga ut namn och adress. Men kanske bara en enkel funktion där nicket finns på personen och kanske en liten text om just denna underbara människa. Kanske är jag som tänker fel men hade verkligen inte tyckt det var negativt om någon skulle vilja hedra sin kompis eller göra så att denna inte glöms bort. Glöms ju förmodligen ändå inte bort men ändå en påminnelse.

Håller med dig till 100%.

Min röst blir ett nej.
Likaså till alla idiotiska inlägg om trafikolyckor med motorcyklister inblandade.

Bingo skrev:
Jepp, oerhört.

Vill du/ni utveckla detta och berätta VARFÖR du/ni tycker det är så fruktansvärt respektlöst?
Inte för att det ändrar min åsikt men skulle ändå vara intressant att se VAD det är ni tycker är så hemskt med att påminna världen om sin kompis.

Den förolyckades anhöriga måste få bestämma. Hur skulle detta gå till? Ska man ringa anhöriga och fråga om man får slänga upp en tråd på SH om vederbörade?

Trådar med en massa "R.I.P", "RIP", R.I.P.", "VIF", "V.I.F." och så vidare, tycker jag är smaklösa, för övrigt.

Det är många människor som besöker sidan och ännu fler finns i dessas bekantskapskretsar. Folk dör och folk föds hela tiden. Vill man läsa om tragiska olyckor är det bara att slå upp dagstidningen. Jag är ganska så säker på att en "dödsannonsdel" på SH skulle röstas ner med stor majoritet ifall en poll gjordes.

SM 570 RR skrev:
Min röst blir ett nej.
Likaså till alla idiotiska inlägg om trafikolyckor med motorcyklister inblandade.

Jag tycker att det är bra att vi konstant blir påminda om att man lätt kan förolyckas på en motorcyckel. Det krävs inte mycket, speciellt när man sitter där och har makten över en så enorm kraft!

Blir man inte påmind om detta kommer man snart att glömma bort det och det är då det smäller...

Jag röstar nej.

Och det där med att "ge folk en tankeställare" och att man "måste påminnas hela tiden om hur farligt det är med MC" ser jag som en förolämpning mot min intelligens. Kan man inte själv göra en riskbedömning så är man inte mogen att köra MC helt enkelt. Olyckorna läser man ju ändå om i tidningarna m.m.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025