För egen del, vilket är en personlig åsikt, är att ett R.I.P i en tråd på internet inte är ett piss värt.
Ja, jag har haft en kamrat som dött, så sent som denna våren, jag hedrar honom på det sättet att jag skänker honom en tanke då och då, eller pratar med kompisar som var betydligt närmre kamrater med honom än jag var. Jag ser inte att ett V.I.F här med en ledsensmiley på något sätt skulle hedra honom, en tråd som sjunker i glömska och försvinner i 12 månader, tills en ny medlem på sporthoj 9 månader senare hittar tråden och skriver ytterligare ett R.I.P i den.
Om det är en nära vän som dör, kan man tala med den dödes familj och skicka en hälsning i dödsannonsen i tidningen.
Men precis som teddy skrev, om jag dör, så skulle kanske någon av mina närmsta vänner skriva på SH att jag dött, jag skulle inte vilja att 3000 andra personer som inte känner mig skriver R.i.p, utan precis som Teddy skrev, att nära personer till mig stödjer varandra istället.
Och det är just det, personer som inte kände den döde, vet kanske alls vad han önskade/tyckte/ville.