förnedrad och irriterad

Såg inte om nån redan hade sagt det men:
Skottkärra, släpper man ena handtaget så välter den. :D

chrilleus skrev:
Haschmoppe :arsele

Världens sämsta pris/effekt, pris/kvalitet, pris/funfactor etc. alla kategorier!! :kocko

*Garvar högt* Tror jag har hört "haschmoppe" förut, men kul e det!! :D

svar

vore jag som du skå skulle jag bara skita i honom,såna där snubbar finns det i bägge lägren.varför sjunka till hans nivå.vem som helst med en gnutta intelligens kan ju lista ut att det är två helt skillda saker att åka sporthoj o glidare.som att jämföra en saab 99 mot nyaste vrålåket från bmw ju.själv tillhör jag en utdöende art som har provat på att KÖRA bägge typerna av mc vilket dom flesta som kastar skit på varandra sällan gjort.kan meddela att bägge typerna av hoj ger stort nöje om man använder respektive modell till det den är avsedd.skulle aldrig drömma om att ta ut h-d:n på en bana skulle bara se löjligt ut ju.skulle aldrig sitta på en gixxer o wheela med ett gäng customs heller,skulle oxå se lattjo ut ju.nää fram för lite mer hojkänsla mellan leden tycker jag,det ena behöver ju inte utesluta det andra,vi är ju lovers av 2-hjulingar allihopa i grunden,eller hur. mvh//jacke

svar

fy fan va präktigt det där kändes.heil jacke :yoparty

Jordbruksmaskin är ett namn på skiten.

Fråga om han har fransar på sig när han kör, gynekologstolsförare brukar nämligen ha det för att knyta ihop skiten när det skakat sönder.

//P

Kruxet är att en HD betingar till sin funktion ett fruktanvärt respektlöst och hutlöst pris, något som dess användare frenetiskt och till förbannelse förnekar. Köper man en HD till det pris en handlare skall ha är man GRUNDLURAD.

//P

ktmjacke skrev:
vore jag som du skå skulle jag bara skita i honom,såna där snubbar finns det i bägge lägren.varför sjunka till hans nivå.vem som helst med en gnutta intelligens kan ju lista ut att det är två helt skillda saker att åka sporthoj o glidare.som att jämföra en saab 99 mot nyaste vrålåket från bmw ju.själv tillhör jag en utdöende art som har provat på att KÖRA bägge typerna av mc vilket dom flesta som kastar skit på varandra sällan gjort.kan meddela att bägge typerna av hoj ger stort nöje om man använder respektive modell till det den är avsedd.skulle aldrig drömma om att ta ut h-d:n på en bana skulle bara se löjligt ut ju.skulle aldrig sitta på en gixxer o wheela med ett gäng customs heller,skulle oxå se lattjo ut ju.nää fram för lite mer hojkänsla mellan leden tycker jag,det ena behöver ju inte utesluta det andra,vi är ju lovers av 2-hjulingar allihopa i grunden,eller hur. mvh//jacke

Last edited:
Hd

Finns många namn p en sådan :D
1. Fiske båt

Trålare e nästan bättre, går lia fort o låter detsammma :D

svar

Pejo skrev:
Kruxet är att en HD betingar till sin funktion ett fruktanvärt respektlöst och hutlöst pris, något som dess användare frenetiskt och till förbannelse förnekar. Köper man en HD till det pris en handlar skall ha är man GRUNDLURAD.

//P
min bäste herr pejo,nu är du faktiskt ute o cyklar.en gång i tiden köpte jag mig en susuki gsx 1000-84,spritt ny.ägde den i två år o sålde den för 10000kr mindre=10000kr förlust om man vill kalla det så.år 2001 köpte jag en h-d,flång ny night train.körde två säsonger o sålde den billigt för 5000kr mer än jag gav.alltså känade jag 5000kr på affären.vart vill jag nu komma med detta,jo,jag håller med om att priserna på den uråldriga tekniken som harley har att erbjuda jämtemot alla moderna japsar är hutlösa.men,STORT men.i slutänden har du inte förlorat några pengar om du vet hur man gör affär o vid vilken tidpunkt du gör den.generalagenten i sverige får nämligen alltid in färre ex än vad efterfrågan kräver.vilket i sin tur hausar upp begpriserna på en "nästan"ny maskin över inköpspriset på vissa modeller.så jag kan inte påstå att jag känner mig direkt LURAD som du skriver.men troligtvis tillhör väl du den kategori jag nämnde förut,aldrig kört,vet inget,men kakhålet glappar som fan ändå.men du får säkert ut mer än du gav för din hoj när du säljer den va?GRUNDLURAD asg.sen kan jag nämna för alla er som tror att en modern h-d med insprutningsmotor o balansaxlar vibrerar som dom gamla modellerna borde provköra en,då skulle ni få känna att så ej är fallet.

Är det nån som är bekant med begreppet HD-skruv? I bilvärlden kallas det för fordskruv. Somliga kallar det visst för ståltråd också.

Men människa! Sätt punkt mellanslag och stor bokstav och kanske ett nytt stycke nån gång!

Ok. Du menar att bara för att man blir grundlurad så är det stor chans att man kan grundlura nån annan stackare så man får tillbaks sina pengar ? Ja, det rättfärdigar... inte ett skit.

Fundera över begreppet 'bruksvärde' en stund.

Skulle du köpa en ny Trabant för samma pris som för en ny Volvo S40, bara för att den har ett starkt varumärke, och är populär hos allmänheten?

Ajöken. We agree to disagree.

ktmjacke skrev:
min bäste herr pejo,nu är du faktiskt ute o cyklar.en gång i tiden köpte jag mig en susuki gsx 1000-84,spritt ny.ägde den i två år o sålde den för 10000kr mindre=10000kr förlust om man vill kalla det så.år 2001 köpte jag en h-d,flång ny night train.körde två säsonger o sålde den billigt för 5000kr mer än jag gav.alltså känade jag 5000kr på affären.vart vill jag nu komma med detta,jo,jag håller med om att priserna på den uråldriga tekniken som harley har att erbjuda jämtemot alla moderna japsar är hutlösa.men,STORT men.i slutänden har du inte förlorat några pengar om du vet hur man gör affär o vid vilken tidpunkt du gör den.generalagenten i sverige får nämligen alltid in färre ex än vad efterfrågan kräver.vilket i sin tur hausar upp begpriserna på en "nästan"ny maskin över inköpspriset på vissa modeller.så jag kan inte påstå att jag känner mig direkt LURAD som du skriver.men troligtvis tillhör väl du den kategori jag nämnde förut,aldrig kört,vet inget,men kakhålet glappar som fan ändå.men du får säkert ut mer än du gav för din hoj när du säljer den va?GRUNDLURAD asg.sen kan jag nämna för alla er som tror att en modern h-d med insprutningsmotor o balansaxlar vibrerar som dom gamla modellerna borde provköra en,då skulle ni få känna att så ej är fallet.

Jag må vara moralens väktar i detta ämne. Vad vet jag. Men att kasta tillbaka samma skit han säger till dig är ju att vara lika kass å knäpp isf. Ja ja, jag kan inte säga att jag gillar HD, men ändå. Har iaf kört en så jag har en åsikt. Vet itne hur många som kört en HD som yttrar sig i denna tråden. Okej, den vibrerar som as, låter helvete, har konstruktion från 40-talet, går långsamt, väger mycket och går inte att svänga med. Men det har väl en tjusning det oxå?

Nä, jag vet inte...

:hej

yonsson skrev:
Min signatur säger det bäst... :yoparty :yoparty

The inventor of the Harley Davidson Motorcycle Corporation, Arthur Davidson, died and went to heaven. At the gates, St. Peter told Arthur, "Since you've been such a good man and your motorcycles have changed the world, your reward is you can hang out with anyone you want in Heaven."

Arthur thought about it for a minute and then said, "I want to hang out with God."

St. Peter took Arthur to the Throne Room, and introduced him to God.

Arthur then asked God, "Hey, aren't you the inventor of woman?"

God said, "Ah, yes."

"Well," said Arthur, "professional to professional, you have some major design flaws in your invention:

1. There's too much inconsistency in the front-end protrusion.
2. It chatters constantly at high speeds.
3. Most of the rear ends are too soft and wobble too much.
4. The intake is placed way too close to the exhaust.
5. And the maintenance costs are outrageous."

"Hmmmm, you may have some good points there," replied God, "hold on." God went to his Celestial super computer, typed in a few words and waited for the results. The computer printed out a slip of paper and God read it.

"Well, it may be true that my invention is flawed," God said to Arthur,

"...but according to these numbers, more men are riding my invention than yours."

HD TESTRIDE

HD=mutterspridare

eller HD = KLIPPO både låter å går ungefär lika....

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla