förnedrad och irriterad

svar

Silwer skrev:
Det är en merit skull jag säga, en sån hoj väger väl minst 260kg, jag har kört nån och visst är de starka men inte särkilt villiga att uiila på växlarna.
Jag vill minnas att den helst spann med det smala bakdäcket om man provocerade (däcken var ju inet direkt breda på den tiden)
tja!Nja min var iofs ganska ombyggd på slutet(innan den klöv en lyktstolpe tre meter up)bred bakfälg med ett astronomiskt*ler*brett 160 bakdäck,1325cc,mikuni 38:or,prostocktopp o allt annat junk.Men det gälde att hålla exakt 4000 varv på ettan,snärta till exakt lagom med kopplingen o sen börja balansera o växla vidare.provade man på annat varv eller växel så slirade det bara.Men efter ett tag så lärde man sig.Slutade dock med att man låg på fulla spett på 4an i ca 200 blås på slangen,träffade ett brunnslock som sjunkit av tjälen.Studsade upp en meter i luften,tappade hojen,kasade 200m på asfalten,drog ut i buschen o allt va frid o fröjd.Men för hojen gick det sämre.Den behagade att landa på två hjul igen,passera rakt över en korsning,klippa trottoarkanten så den stack snett upp i luften o knäckte en lyktstolpe tre meter upp.Bara sopor av allt.Det var efter den vurpan jag började tatuera mig(åkte i adidasoverall).så kan det gå,men jag hade änglavakt o gick ut från hospitalet på kryckor 2 dar senare.

ktmjacke skrev:
tja!Nja min var iofs ganska ombyggd på slutet(innan den klöv en lyktstolpe tre meter up)bred bakfälg med ett astronomiskt*ler*brett 160 bakdäck,1325cc,mikuni 38:or,prostocktopp o allt annat junk.Men det gälde att hålla exakt 4000 varv på ettan,snärta till exakt lagom med kopplingen o sen börja balansera o växla vidare.provade man på annat varv eller växel så slirade det bara.Men efter ett tag så lärde man sig.Slutade dock med att man låg på fulla spett på 4an i ca 200 blås på slangen,träffade ett brunnslock som sjunkit av tjälen.Studsade upp en meter i luften,tappade hojen,kasade 200m på asfalten,drog ut i buschen o allt va frid o fröjd.Men för hojen gick det sämre.Den behagade att landa på två hjul igen,passera rakt över en korsning,klippa trottoarkanten så den stack snett upp i luften o knäckte en lyktstolpe tre meter upp.Bara sopor av allt.Det var efter den vurpan jag började tatuera mig(åkte i adidasoverall).så kan det gå,men jag hade änglavakt o gick ut från hospitalet på kryckor 2 dar senare.

Jo de behövde nog byggas om en del för sånna övningar, den jag körde var ju ostrypt orginal bara.
Hojarna har blivit bättre helt enkelt.

svar

von reisen skrev:
Folk har väl olika syn på vad man vill ha ut av en hoj vad man ska ha den till osv. HD är ju mkt kult och skinn o såna prylar. Enklaste sättet är väl och ställa sig lite frågor om hojen tex Är den snabb? Kan jag ta en start med den? Går det åka på bakhjulet med den? Har den schysst Vikt/effekt förhållande? svarar man nej på allt det så är det ju ingen hoj för mig i alla fall... :tummenupp
He he he,blir ju nej på det mesta.Men din husa klipper jag i både ax i starten(för du kommer att wheela o hd:n drar i väg bra just i starten)och i toppfart(200).Orginal vikt/effekt är ju komisk,håll i dig,300kg/52häst.*ler*Men min ligger iaf på 75kusar så den går riktigt hyffsat.Men man behöver inte va rädd att bli överraskad av nåra ofrivilliga wheelies direkt.Har smiskat koppling o rubbet,men det ända som händer är att belten smäller till slut.Ja just ja,ja glömde väl inte att berätta att detta tekniska mirakel drivs framåt av en "gummisnodd" *asg* mvh//jacke

Slösaextrapengarpånamnköp (köp en riktig hoj ge inga mer pengar till feta amrikanare)
Harleyvaddå
Har.du.vad.problem
he he hoppas de hjälper

svar

Pejo skrev:
He he he,hajar va du syftar på.Lite ironi där va?fast t.o.m hd har ju blivit bättre,nuförtiden kan man ju köra(åka)med dom i flera tusen mil utan att ha följebil med verktyg med sig.Såg att du va från västerås,var där ifjol o byggde ljudanläggningen i erat nya konserthus.Känner nåra killar som jobbar på en välkännd trimfirma för hojjar där oxå.Mina gamla racebitar inhandlades alltid där. tjo o tjim kontaktlim

svar

von reisen skrev:
Folk har väl olika syn på vad man vill ha ut av en hoj vad man ska ha den till osv. HD är ju mkt kult och skinn o såna prylar. Enklaste sättet är väl och ställa sig lite frågor om hojen tex Är den snabb? Kan jag ta en start med den? Går det åka på bakhjulet med den? Har den schysst Vikt/effekt förhållande? svarar man nej på allt det så är det ju ingen hoj för mig i alla fall... :tummenupp
Ha ha ha! Här sitter man o e skitnöjd över att man kan dra en skogsmoppe i nånting iaf,*rodnar*

svar

Kawa Tina skrev:
Slösaextrapengarpånamnköp (köp en riktig hoj ge inga mer pengar till feta amrikanare)
Harleyvaddå
Har.du.vad.problem
he he hoppas de hjälper
Nää,det e helt riktigt.Ge dom till små sneögda risätare istället.Allvarligt talat så kommer det ingen tjock fabbo från amerika o hämtar nåra pengar.vinsten som handlarna tjänar ihop får dom behålla i sverige,precis som med japanska mc.(ironi)

svar

Davester skrev:
Kalla skiten för vad det är - en bögbåge.
Det är faktiskt sant,alla jag känner som åker hd är bögar.........jag med.Vad gör du på lördag kväll*blink*

Du menar speeeeden ;-) Dom är duktiga, ena riktiga rackare.

Vahetere. Kan du inte svara på en fråga: Vad gör du här?

Du sträcker verkligen på halsen och putar ut med hakan... det finns knappt nåt sämre ställe att försvara kromslädar på.... så vad är syftet ?

ktmjacke skrev:
He he he,hajar va du syftar på.Lite ironi där va?fast t.o.m hd har ju blivit bättre,nuförtiden kan man ju köra(åka)med dom i flera tusen mil utan att ha följebil med verktyg med sig.Såg att du va från västerås,var där ifjol o byggde ljudanläggningen i erat nya konserthus.Känner nåra killar som jobbar på en välkännd trimfirma för hojjar där oxå.Mina gamla racebitar inhandlades alltid där. tjo o tjim kontaktlim

ktmjacke skrev:
He he he,blir ju nej på det mesta.Men din husa klipper jag i både ax i starten(för du kommer att wheela o hd:n drar i väg bra just i starten)och i toppfart(200).Orginal vikt/effekt är ju komisk,håll i dig,300kg/52häst.*ler*Men min ligger iaf på 75kusar så den går riktigt hyffsat.Men man behöver inte va rädd att bli överraskad av nåra ofrivilliga wheelies direkt.Har smiskat koppling o rubbet,men det ända som händer är att belten smäller till slut.Ja just ja,ja glömde väl inte att berätta att detta tekniska mirakel drivs framåt av en "gummisnodd" *asg* mvh//jacke

Duu vad har du KTM:en till?
Mvh Frank :)

suck

von reisen skrev:
Duu vad har du KTM:en till?
Mvh Frank :)
kör på den dagligen under säsongen,som det står i ett tidigare inlägg i denna tråden.Trickar o spexar,sladdar o leker.

svar

Pejo skrev:

Du sträcker verkligen på halsen och putar ut med hakan... det finns knappt nåt sämre ställe att försvara kromslädar på.... så vad är syftet ?
pejo,jag förklarade ju det i ett tidigare inlägg ju.Jag försvarar ingenting,jag ville bara flika in lite FAKTA.Jag har aldrig läderkläder o fransar o skit när jag drar omkring.Alla som kör hd är inte bögar som nån intelligent person bestämde.Det är såna inlägg man till slut tröttnar på o försöker försvara som PERSON.Klanka gärna på hd som fabrikat,men när det blir personangrepp mot en grupp åkare med en massa felaktiga påståenden blir jag lack.Vill du bli kallad bög t.ex.Skulle nån göra det rakt i fejset på mig nån annanstans skulle jag nita kisen så hårt att armen sprack.

strange

Pejo skrev:

Och hittar du nåt krom på min hoj förutom avgassystemet så ska du få det av mig.night train e helsvart.Det som inte va det från början e utbytt,i hate chrome.

wonderwizard skrev:
Så här är det..
jag jobbar ihop med en kille som hela sitt liv varit i kontakt med Harley Davidsson och pratar inte om annat.

nu är jag ju helt till mig och upphetsad över att jag ska köpa SPORTHOJ i vår..

och han bara kommer med irriterande glåpord.

japse,
plasträcer
riskokare
symaskin
moppe

mfl mfl

Har NI/DU några bra nedlåtande ord för HD ?

skriv gärna ... han ska nog få i morrn :D

Ge honom den här:

"Varför hälsar aldrig HD-åkare?
Försök köra en skottkärra med en hand så får du se!"

:banana

natt tåg, vilket jädra namn.
Vad heter kromversionen då?

Nä det här blir för mycket för en vanlig dödlig, man börjar känna för att köpa fransjacka och snusnäsduk.

svar

nosense skrev:
Ge honom den här:

"Varför hälsar aldrig HD-åkare?
Försök köra en skottkärra med en hand så får du se!"

:banana
schysst avatar,vart kan man få tag på den?

svar

Silwer skrev:
natt tåg, vilket jädra namn.
Vad heter kromversionen då?

Nä det här blir för mycket för en vanlig dödlig, man börjar känna för att köpa fransjacka och snusnäsduk.
Håll i dig nu,den heter nämligen supersport.Finns ju ganska lattjo namn på en del jappsar oxå om man översätter det.Men nattåg låter onekligen lite passande,va säkert nån hippie i nåt hörn på fabriken som kläckte det.too much dope.

ktmjacke skrev:
Ska börja montera upp lite plasmaskärmar till veckan,då kommer jag få biljetter o passerkort.Vart i huddinge bor du då?

Jag bor i stuvsta & i rågsved... :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...