Förläng motorcykelsäsongen. Med ISEN!!!!!!

hmm, tror jag glömde bilden förra gången.. :rolleyes:

nåja, här kommer bilder. :)
 

Bifogat

  • DSC00487.jpg
    DSC00487.jpg
    129.6 KB · Visningar: 160
  • DSC00488.jpg
    DSC00488.jpg
    90 KB · Visningar: 151
  • DSC00499.jpg
    DSC00499.jpg
    100.5 KB · Visningar: 169
verkar hålla tätt helt UTAN någon tätning över huvudtaget. inte ens slang har jag i.

Jag och polare har knåpat ett tag med egna däck, helt ovetandes om att så många håller på! Skoj! Vore kul att få lite bra tips från de som har mer erfarnhet i ämnet, Andersson ex. Vore även kul att veta hur det går utan slang. Jag gissar att bulten flexar när den sätter sig och därför kör vi med slang..
 
Vad tror ni om 350 dubb fram och 410 dubb bak? :yoparty :yoparty
 
Jag och polare har knåpat ett tag med egna däck, helt ovetandes om att så många håller på! Skoj! Vore kul att få lite bra tips från de som har mer erfarnhet i ämnet, Andersson ex. Vore även kul att veta hur det går utan slang. Jag gissar att bulten flexar när den sätter sig och därför kör vi med slang..

Får se hur det går imorgon. ska ut å brumma lite då har jag tänkt.. har inte hunnit mer än en snabbrunda här hemma runt huset.

Jag har 312dubb fram å 295 bak. vill ju inte det ska släppa fram. :tungan
det blev lite trångt fram, men det gör nog inget.

VA ? är det en stackart harpalt i bakgrunden :D

Korrekt.

Vad tror ni om 350 dubb fram och 410 dubb bak? :yoparty :yoparty

Det bör ju inte vara för lite iaf... frågan är hur du ska få plats... :va
kolla bilden på mitt framdäck. det är 312st i det... å det va fan lite för trångt. brickorna ligger omlått på några ställen.

Den fastnade i däcket när han körde genom skogen på väg till isen :D

Enda haken är att jag inte har kört till isen än.. :rolleyes:

hur som hellst så är haren död :) gott med hargryta föresten. :tummenupp

Hur gick provkörningen? :tummenupp eller :huvet

Återkommer med Uppdatering imorn. :tummenupp
 
Last edited:
nu har jag testat lite mer... :näsblod

kan säga att det är lite läskigt.. ovant läskigt på något vis. :va man vurpar ju på arslet om man kliver av hojen... nåja, bett i däcken fanns det gott om iaf, gick utan problem upp på bakhjulet. är ensam så det är lite svårt att fota.. :tungan men som sagt, det biter i fullt tillräckligt..

det blev lite vingligt när man fick upp lite fart, ni som kört lite mer, har ni något bra förslag på hur man kan få det att gå lite stadigare? inte något större problem, lite småläskigt bara... eftersom jag inte har nån hastighetsmätare på hojen vet jag inte hur fort det gick, å det är svårt att bedömma när det inte finns något i närheten mer än is då... runt 9000rpm på trean rör det sig om iaf. :yoparty

å föresten, det är värt mödan att stå och slipa å skruva i alla skruvar i däcken. :) :tummenupp

Edit: BILD!!
 

Bifogat

  • DSC00553.jpg
    DSC00553.jpg
    86 KB · Visningar: 149
Last edited:
nu har jag testat lite mer... :näsblod

Jag har kört xr 650 med liknande däck...som motard då o de ja kan säga e att den osså var " nervös" o ville vandra lite...provade i ändra mönstret i framhjulet och plockade bort ca 50 dubb. Satte inte dubbarna i en rad i mitten på hjulet ,utan zick zack med en tom rand i mitten :rolleyes: resultatet blev en mycket "lugnare" framända..Det verkar som att de flesta som bygger egna däck tror att ju fler dubb desto bättre grepp, men så e de inte ,hojen måste kunna trycka ner dom i isen annars greppar de inte....hade ca 200 fram o 280 bak på xr:en då var greppet optimalt:yoparty
 

Bifogat

  • dubb.jpg
    dubb.jpg
    80.9 KB · Visningar: 124
  • 15 februari i Lövskär 016.jpg
    15 februari i Lövskär 016.jpg
    137.7 KB · Visningar: 132
Jag har kört xr 650 med liknande däck...som motard då o de ja kan säga e att den osså var " nervös" o ville vandra lite...provade i ändra mönstret i framhjulet och plockade bort ca 50 dubb. Satte inte dubbarna i en rad i mitten på hjulet ,utan zick zack med en tom rand i mitten :rolleyes: resultatet blev en mycket "lugnare" framända..Det verkar som att de flesta som bygger egna däck tror att ju fler dubb desto bättre grepp, men så e de inte ,hojen måste kunna trycka ner dom i isen annars greppar de inte....hade ca 200 fram o 280 bak på xr:en då var greppet optimalt:yoparty

Min hoj är stadig å bra så länge den orkar trycka ner dubbarna i isen, dvs upptill omkrint 130-140km sen blir den orolig och börjar orma sig lite. fram har jag sex rader skruv, alltså ingen rad i mitten, och bak har jag sju rader, det känns som det är fram det blir vingligt, men det kanske är bak... :va

Nåja, greppet är det inga problem med än iaf, fast då har jag inte riktigt vågat testa hur mkt man kan svänga innan det släpper, lite träligt å sopa sönder motorkåporna på de viset. så jag har byggt mig en liten motorbåge som jag skall montera på lördag :)
 
Last edited:
Min ekonomi har bajsat ihop sig totalt... nån som vill köpa mina däck?

Maila mig på fluxir@hotmail.com

börja ämnet med " ang: " så får jag sms när jag får mailet, skriv sedan telefon nummer först i mailet så får jag det direkt i mobilen.

Mvh Patrik
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top