Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Nr:18 skrev:
Kan man inte argumentera mot åsikten är det lättare att kasta skit. Fortsätt med det, det rinnar bara av ändå. Jag tänker inte ge mej in i personangreppsträsket som du gör.

Du gjorde själv samma sak förut när du nämnde läsförståelse :va

Chrille skrev:
Jag ger upp. Jag förstår inte vad du vill eller vad du vill ha sagt. Jag förstår inte varför jag ens försöker förstå...

Som du vill. Jag ville bara ha sagt att "JO, det finns våldsuppmaning i islam!", vilket inte var klart tydligen.

Chris Ash skrev:
Fan du låter som en professionell debattör, om man läser hela koranen då?

Jag får tacka för "komplimangen". Om man läser hela koranen så stävjas inte på något ställe "den tidigare våldsuppmaningen".

Chris Ash skrev:
Dina inlägg tillhör samma kategori som övriga idioters inlägg här på forumet. Att tex gå till angrepp mot ens persons utseende är något som inte ens hör hemma på dagis, vilket småbarnen får lära sig också.

Exakt var gick jag till angrepp mot någons utseende? :fatta!

Inte nog med att man får diskutera med ointelligenta människor här.Man får prata med idioter till kunder hela dagen!

Jag gillar dispyter! :fatta! :4skrika :7peta :crash :smasha :finger :kulspruta :machinegu

Nova skrev:
Inte nog med att man får diskutera med ointelligenta människor här.Man får prata med idioter till kunder hela dagen!

Jag gillar dispyter! :fatta! :4skrika :7peta :crash :smasha :finger :kulspruta :machinegu
Jo, det är något särskilt med ett rejält gräl med människor man inte känner om saker som egentligen inte spelar någon roll :D

Här är en tråd för historien! Total avsaknad av ens grundläggande läsförståelse, personangrepp och vinklingar som man skulle behöva röka svamp för att ens ha en vag uppfattning om.

Keep it up!

En bekant som plöjde lite koran för nyfikenhets skull påstod att det stod nåt i stil med att en man har rätt att slå sin fru ifall hon varit otrogen och det finns vittnen. Det är dock inget jag kollat upp själv. Säkerligen innehåller koranen precis som bibeln många tveksamma inslag.

Det är kul å se hur Chrille, Nr:18, Bingo, Urrninja, Gladh med flera kämpar med sin moral. Så fort man skriver något fel så är de framme med sin kaxiga attityd :mattias . Säger man invandrare så börjar det gnällas direkt om att man drar alla över en kamm. Självklart finns det även bra invandrare och många av era :mattias är rätt men de hör hemma i en sagovärld. Man behandas inte indvidiuellt idag. Fanns säkert många Irakier som inte tyckte illa om Usa men fick endå betala för andras hat. Precis som jag som ännu inte kraschat med hojen. Får betala för andras krascher genom min försäkring.

Jag vet inte var alla har fått sin uppfattning om invandrare ifrån. Men det verkar som att många bildat sin uppfattnig utifrån vad man hört och inte vad man upplevt. Jag vill påstå att de flesta som är 30 och uppåt igentligen inte riktigt vet vad de snackar om. Jag som är 22 har växt upp med första generationen invandrare. Det är just dem och de yngre utlänningarna som jag har svårt för. Det är en rejäl kultur krock och jag med många andra svenskar upplever dem som extremt störande.

Min högstadieskola har efter mitt avslut förvandlats från en väldigt bra skola till en usel där t ex lärare misshandlas väldigt ofta. Detta beror enbart på det ökade antalet invandrare på skolan. Det är i varje fall vad lärarna på skolan påstår och lärare är idag de som har störst koll på hur yngre invandrare beter sig.

\Masonit

Last edited:
Jo man måste ha växt upp i det för att förstå,tyvärr har inte många som skriver gjort det utan kommer ändå med sin fakta o sina person angrepp...

Masonit skrev:
Det är kul å se hur Chrille, Nr:18, Bingo, Urrninja med flera kämpar med sin moral. Så fort man skriver något fel så är de framme med sin kaxiga attityd :mattias . Säger man invandrare så börjar det gnällas direkt om att man drar alla över en kamm. Självklart finns det även bra invandrare och många av era :mattias är rätt men de hör hemma i en sagovärld. Man behandas inte indvidiuellt idag. Fanns säkert många Irakier som inte tyckte illa om Usa men fick endå betala för andras hat. Precis som jag som ännu inte kraschat med hojen. Får betala för andras krascher genom min försäkring.

Jag vet inte var alla har fått sin uppfattning om invandrare ifrån. Men det verkar som att många bildat sin uppfattnig utifrån vad man hört och inte vad man upplevt. Jag vill påstå att de flesta som är 30 och uppåt igentligen inte riktigt vet vad de snackar om. Jag som är 22 har växt upp med första generationen invandrare. Det är just dem och de yngre utlänningarna som jag har svårt för. Det är en rejäl kultur krock och jag med många andra svenskar upplever dem som extremt störande.

Min högstadieskola har efter mitt avslut förvandlats från en väldigt bra skola till en usel där t ex lärare misshandlas väldigt ofta. Detta beror enbart på det ökade antalet invandrare på skolan. Det är i varje fall vad lärarna på skolan påstår och lärare är idag de som har störst koll på hur yngre invandrarna beter sig.

\Masonit

Nr:18 skrev:
Jösses vad ont det måste göra!

Men allvarligt, tror du verkligen att killar som rånar folk blir det minsta rädda för en paintballbössa? :rolleyes:

MEN JAG SÄGER JU ATT JAG INTE SKA HOTA DEM MED DET!!!,, det var ironi,
men eftersom det blev så mycket tjat om det, så tänkte jag bara förklara att
det iaf kan göra ont, om man nu skulle använda den. ,,,Typ!

Masonit skrev:
Min högstadieskola har efter mitt avslut förvandlats från en väldigt bra skola till en usel där t ex lärare misshandlas väldigt ofta...

\Masonit

Vilken skola?

Min före detta klasskompis slog sönder 2 revben på gympaläraren
Han var Jehovas å svensk

edit: Jag är också 22 och har växt upp med detta, hängde med gäng när man var ung å tuff. Då var det många personer med utländsk påbrå, väldigt trevliga hela bunten. Förutom en kille som var svensk, han var helt dum i huvudet.

Last edited:
Masonit skrev:
Jag vet inte var alla har fått sin uppfattning om invandrare ifrån. Men det verkar som att många bildat sin uppfattnig utifrån vad man hört och inte vad man upplevt. Jag vill påstå att de flesta som är 30 och uppåt igentligen inte riktigt vet vad de snackar om.
Jag är invandrare. Första generationens. Så jag vet vad jag snackar om. Det där om 30-årsgrejen är bara dumt. Sådär snackar korkade ungdomar/halvvuxna som tror att det de upplever är unikt.

Avelin skrev:
MEN JAG SÄGER JU ATT JAG INTE SKA HOTA DEM MED DET!!!,, det var ironi
Jaja, förlåt då. Jag trodde faktiskt du menade allvar :D

Masonit skrev:
Det är kul å se hur Chrille, Nr:18, Bingo, Urrninja, Gladh med flera kämpar med sin moral. Så fort man skriver något fel så är de framme med sin kaxiga attityd :mattias . ...

Och det är väl en jävla tur, eftersom det här lyckas krypa upp en hel kader med smågrisar alltsom oftast med vilda teorier om att 75% av alla skolungdomar med invandrarbakgrund rånar och våldtar, att det som deras religion tillåter dem (nämligen att råna och våldta) får man minsann inte göra i sverige och lite allmänt vanligt jävla skitsnack.

@holger, vilka personangrepp menar du? jag har sett dem komma från en "sida",och det är inte chrille, gladh o co...

Tycker du ska läsa om tråden från början isåfall....

t-rex skrev:
Och det är väl en jävla tur, eftersom det här lyckas krypa upp en hel kader med smågrisar alltsom oftast med vilda teorier om att 75% av alla skolungdomar med invandrarbakgrund rånar och våldtar, att det som deras religion tillåter dem (nämligen att råna och våldta) får man minsann inte göra i sverige och lite allmänt vanligt jävla skitsnack.

@holger, vilka personangrepp menar du? jag har sett dem komma från en "sida",och det är inte chrille, gladh o co...

Back