Kent W skrev:Vad är det för nått....?
KentW
Trafikförskringsföreningen heter det.
Om du blir påkörd av en smitare, någon utan försäkring eller liknande så täcker de dina skador.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kent W skrev:Vad är det för nått....?
KentW
Vet inte om det är den korrekta termen men man är ju skyldig att ha trafikförsäkring just för tredje part så visst är det olovligt att köra så. Trafikskadeföreningen ersätter tredje part direkt men du blir återbetalningsskyldig och det kan bli enorma belopp om någon blir invalid t ex.Victor skrev:Men att inte ha en giltig försäkring är inte samma sak som olovlig körning, eller hur?
bsajanne skrev:Fundera på varför politiker och andra vill ha ett förbud mot sporthojar.![]()
Om du kommer på nåt svar på den funderingen så ställ dig följande fråga. Vad kan jag göra åt det?![]()
![]()
Om du vill undvika förbud eller liknande restriktioner mot sporthojar så är det väl upp till dig att ta ditt ansvar och agera därefter så att det inte blir förbud mot sporthojar, eller...???!!!
Politikar har makt over lagar m.m.![]()
Du har makt över gasrullen!!!![]()
Återkrav av utbetald skadeersättningVictor skrev:Jag tror inte att jag blir ersättningsskyldig. Nån som vet säkert?
Däremot lär jag kunna snylta lite på Sveriges fina sjukvård som ni skattebetalare fixar åt mig.
Hätts mot folk grup.Goodstuff skrev:Time for a classic.
"Only in Göteborg."
![]()
SJOLLA skrev:HUr vore det om staten lät vissa övergivna flygrakor vara öppen för frivilliga att köra på. på egen risk.en liten fundering bara![]()
No1 skrev:Fasiken, då är det du som e denna där Ghosten Raidern eftersom att du verkar veta allt om dom filmerna...![]()
:corn
Patrik,
SWT Racing...
Racercukel skrev:Vad tror ni här inne om det, kommer dom verkligen kunna förbjuda Sporthojarna? Man är ju själv lite orolig för det, att dom ska plocka bort ens största intresse.
Mavve skrev:Personskador är alltid alltid alltid täckta i trafiken. Kör hur du vill och på vem du vill, men kör du på bilar kan det nog bli dyrt ja.
Någons ev. rehabilitering får du aldrig betala....
No1 skrev:Fasiken, då är det du som e denna där Ghosten Raidern eftersom att du verkar veta allt om dom filmerna...![]()
:corn
Patrik,
SWT Racing...
hållundan skrev:Hätts mot folk grup.![]()
En blind leder en blind.freddexwing skrev:Stavas inte mot med två t (mott)?
Mögel skrev:När du säger köra ifrån polisen så tycker inte jag att dom e bättre själva körde inne i gbg i dag och så kommer en mc polis bakom mig och han körde fan inte lagligt körde om alla bilar och mig utan blå ljus eller nått sånt.. Polisen=moppefucko!!!!
danne_boy69 skrev:Tja de är många som inte vet om att polis, brandkår och ambulans inte behöver ha blåljusen i gång när dom har bråtom..
Har dom en anledning till att behöva ta sig snabbt från A till B är de upp till föraren att själv välja om de behövs.. De är en risk i sig att sätta igång blåljusen för de drar till sig mycket uppmärksamhet o vissa kan ren panik för att inte va i vägen för de uttryckande fordonen osaka en olycka...
MEN de är alltid föraren som är ansvarig om något skulle hända.. Med eller utan blåljus!
Så ingen ska va så snabb på att dömma..
Poliser är bra att ha! Så länge dom inte stoppar mig när jag bryter mot alla regler som finns när jag kör hoj...![]()
Passarej!freddexwing skrev:Stavas inte mot med två t (mott)?
Hoztic skrev:Vad jag menade är om man kör helt oförsäkrat och är vållande, då åker man väl på att betala allt själv?![]()
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |