Förbud mot Sporthojar.

Mögel skrev:
När du säger köra ifrån polisen så tycker inte jag att dom e bättre själva körde inne i gbg i dag och så kommer en mc polis bakom mig och han körde fan inte lagligt körde om alla bilar och mig utan blå ljus eller nått sånt.. Polisen=moppefucko!!!!

Har du mögel i huvet eller?

Kan vara så att han hade en uppgift att uträtta och behövde köra så. Du vet inte men gör dig bara otroligt korkad om du klankar ner på hur mc-snuten kör. De får köra hur fan de vill.

Mögel skrev:
Då har man ju sparat pengar när man slipper betala försäkringen! Nu menar jag om det blir löjligt dyr försäkring!!! Inte som det e i dag okej det e dyrt men det går att betala...

Det är ju bara för att du har en gammal mögelhoj. Skaffa dig en ZX-10R så ska du se att du inte ens kan lösa trafikdelen :banana

Mögel skrev:
Blir det så kommer jag köra utan försäkring... Och betala böter istället för det lär bli billigare...

Det är verkligen skillnad i mogenhet beroende på ålder...

Tänk om du skulle köra oförsäkrat och sen skada någon?
eller om du själv blir svårt skadad???

Framför allt hur rolig blir åkningen när du hela tiden riskerar bli stoppad av polisen?

Mögel skrev:
Ja det kommer dom säkert att göra men om försäkringen e högre så kännar man ju på de!!!

"Böter" får man redan idag om man har ett påställt fordon utan trafikförsäkring!
Dessutom handlar det inte om straffet för att köra utan försäkring, utan vad som händer om du klotar in i nån som skadar sig, och saknar försäkring. Det kan kosta några miljoner, dvs får du leva på existensminimum resten av livet! :kocko

Mavve skrev:
Har du mögel i huvet eller?

Kan vara så att han hade en uppgift att uträtta och behövde köra så. Du vet inte men gör dig bara otroligt korkad om du klankar ner på hur mc-snuten kör. De får köra hur fan de vill.

Får dom köra hur dom vill i tätt trafik inne i gbg med folk som springer ut i vägarna och barn som leker på trottoarena... BRA PG tror nog att du e lite korkad det hade ju vart en sak om han hade blåljusen på så att han varnar att han kommer som ett svin.....

Vattenskotrar är ju idag förbjudna utom på vissa speciellt utvalda platser av länsstyrelesen.

Det vore ju busenkelt att förbjuda sporthojar på samma sätt.

Om man nu inte dödar dem med skatt+försäkring+hög åldersgräns

Victor skrev:
Det löser trafikskadenämnden åt mig :tummenupp

Du blir väl ersättningsskyldig till trafikförsäkringsföreningen? Tänk dig att bränna in i en ny bmw, skadade människor osv. Lär kosta en slant.

Jåke skrev:
Ett exempel är EU-direktiv om 28-årsgräns på "sporthojar" och flera uppkörningar :3freak

När man läser en del historier på detta forum tror man nästan att något liknande krävs för att sporthojar skall få fortsätta säljas på sikt...

Hagster skrev:
Du blir väl ersättningsskyldig till trafikförsäkringsföreningen? Tänk dig att bränna in i en ny bmw, skadade människor osv. Lär kosta en slant.

Jag tror inte att jag blir ersättningsskyldig. Nån som vet säkert?
Däremot lär jag kunna snylta lite på Sveriges fina sjukvård som ni skattebetalare fixar åt mig.

Det vore för jäkligt om dom förbjöd det.....allt som e roligt ska förbjudas. Snart knappt lönt och gå till jobbet ju....om man bara ska jobba för mat på bordet och få tak över huvudet. Det e bara en massa förbud på allt....lagar och paragrafer. Nej, jag hoppas folk protesterar och inte finner sig i det om dom ens skulle få för sig nått så dumt. :tummenner

Victor skrev:
Jag tror inte att jag blir ersättningsskyldig. Nån som vet säkert?
Så fort det räknas som olovlig körning kan ersättning utebli, t ex rattfull, utan körkort och utan giltig försäkring.

Vet en som rattfull körde in i ett hus som tog eld via bilen. Försäkringsbolaget vägrade betala och han blev ersättningsskyldig på miljonbelopp. Han lever på existensminimum fortfarande 15 år senare.

Hoztic skrev:
"Böter" får man redan idag om man har ett påställt fordon utan trafikförsäkring!
Dessutom handlar det inte om straffet för att köra utan försäkring, utan vad som händer om du klotar in i nån som skadar sig, och saknar försäkring. Det kan kosta några miljoner, dvs får du leva på existensminimum resten av livet! :kocko

Personskador är alltid alltid alltid täckta i trafiken. Kör hur du vill och på vem du vill, men kör du på bilar kan det nog bli dyrt ja.
Någons ev. rehabilitering får du aldrig betala....

Neutral skrev:
Så fort det räknas som olovlig körning kan ersättning utebli, t ex rattfull, utan körkort och utan giltig försäkring.

Vet en som rattfull körde in i ett hus som tog eld via bilen. Försäkringsbolaget vägrade betala och han blev ersättningsskyldig på miljonbelopp. Han lever på existensminimum fortfarande 15 år senare.
Men att inte ha en giltig försäkring är inte samma sak som olovlig körning, eller hur?

Kent W skrev:
Vad är det för nått....?
KentW
Ingen aning, långa ord är inte min grej.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti