Förbereda gareget inför hoj köp

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Hej SH!
Nu till våren är det då jag kommer vara "en i gänget" eftersom det är då jag kommer ta mitt motorcykel kort och jag knappt bärga mig längre. Men jag tycker faktiskt mitt garage är rätt fattigt på saker som man kan behöva till hojen.

Vad tycker ni man borde köpa så man har allt förberett när hojen står hemma? Lista så mycket ni tycker är nödvändigt att ha.

Har det flesta verktyg, men skriv gärna upp viktiga/bra verktyg så jag kan checka ifall jag har det.

Tack på förhand!

Depåstöd är väl det första jag tänker på.

Nu har jag ju inte läst hela tråden, men har du provat att borra?

Bättre lås och larm till garaget är en bra början.
Klockrent! :tummenupp

När det gäller specialverktyg och depåstöd beror det ju helt på vilken hoj du köper vad som passar och vad som behövs. Tänker du köpa en lite nyare hoj behöver du ju inte fixa med den värst på ett tag (om du inte har otur).

Tycker du ska sopa golvet noga, sätta upp mer belysning, väggmontera en sopkorg samt ordna upp verktygen. I övrigt är det bara att sukta på Blocket och mc-mässor. :banana

Last edited:
Ett depåstöd är ett måste sen är det väl bara kedjespray,polerprylar, hink, tvättsvampar och en vattenslang.

Och som Wiseguy skrev, ett sjudundrandes lås :tummenupp

Momentnyckel är inte helt galet. (Inte sällan man läser om hur folk drar av skruvar på hojen)

En plats att läsa manualer/instruktionsbok/mekmanual.

Golvankare till kedjan för att låsa fast hojen är inte fel heller.

981015_iajxsk.jpg

Fikabord stereo dator och gott om plats så polarnas hojjar får plats med och så sitter ni o ljuger om hur bra ni kör och dricker kaffe !

981015_iajxsk.jpg

Fikabord stereo dator och gott om plats så polarnas hojjar får plats med och så sitter ni o ljuger om hur bra ni kör och dricker kaffe !

Flyttar jag till Vaggeryd hör jag av mig och önskar er bekantskap. Ser mycket trevligt och gemytligt ut.

Skälet till att jag tycker man skall börja med att förstärka skalskyddet är att man får ha de saker man köper senare i fred, då tänkt både på hoj och verktyg.

Tänk som en inbrottjuv och förhindra eller fördröj sedan ett dylikt angrepp. Oftast går det inte att förhindra helt men dock fördröja tillräckligt för att de skall ge upp.

Tack för tipsena, verkar som att jag kommer få ha prio 1 på ett riktigt bra lås :hihi

Överdrag alt lakan att täcka motorcykeln under framförallt vinterhalvåret. Blank och fin när man tar ut den på våren :tummenupp

På tal om vinterförvaring är en underhållsladdare från CTEK ett bra inköp. Tack vare den kommer din motorcykel att starta utan problem och batteriet kommer att ha bättre livslängd.

Elhydrauliskt lyftbord står som nummer ett på din önskelista, jag VET jag LOVAR, så är det, finns inget underbarare än att skruva i rätt höjd.:tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!