Stortryne
Ful gubbe.
- Gick med
- 11 Jul 2005
- Hoj
- Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Det kanske borde vara något slags teoriprov och uppkörning var 5 år![]()
Precis vad jag brukar propagera för

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske borde vara något slags teoriprov och uppkörning var 5 år![]()
Nåt liknande hände mig häromdagen.
Tant i vit VW Polo (vad annars?) tillverkad någon gång mellan krigen.
Jag kommer i helt kontrollerade 50 km/h. 2-filigt så jag glider om tanten i ytterfil då hon håller 40 km/h.
Vid rödljuset så kommer hon ikapp i filen bredvid och ligger nervöst och gnider lameller på 5500 varv i den stackars polon. Det är rött länge eftersom att klockan är runt kvart över fyra.
Efter rödljuset så är det en backe med lite korsningar, mycket bilar, rondell lite längre fram och framförallt så går två filer ihop till en.
Jag och alla andra lägger oss tidigt i vänsterfil eftersom att den högra försvinner strax. Vem kommer då alldeles för fort, lika slirande på kopplingen, lika skräckslagen blick? jodå, hon håller sina 5500 varv och slirar i uppförsbacken och hamnar förstås bakom mig i kön.
Jag blev ju skitskraj och spände ögonen i henne (hon var ca en halv meter bakom mig) och varvade fortfarande 5500 slirandes. Vad hade hänt om hon tappat pedalen? Jag hade väl suttit som ett frimärke på lastbilen framför mig med en förvirrad tant på min nummerplåt.
Inför kontroll var femte år, iaf efter att objektet gått i pension!
Kan nog vara bra med kontroll även för yngre förmågor som verkar ha en övertro på sin egen körförmåga!
Det där får du nog utveckla lite, när/var har jag utgett mig för att vara nåt?
Varför ringde du inte snuten?
Den enda anledningen jag kan köpa är att du är en fegis.
så var ja förbannat nära men sen öland och på vischan å så vidare innan dom kommit dit.. ja behöver ja säga mer!
Skönt att ni klarade er. Jag vet hur jävligt det är med en massa idioter i trafiken, men lets face it, Ni körde för fort, ganska mycke för fort om ni låg i 90 på en 70 väg. Vill inte vara moraltant, jag kör också för fort ibland, men det är bara ert eget fel att ni hamnar i sånna situationer. hade du legat i 60 i den där kurvan så hade du antagligen hunnit bromsa för gubben oavsett om han var full, bild eller sovandes i sin bil.
Skönt att ni klarade er iaf, kanske blev en liten tankeställare.
Det kan hända i låga hastigheter också!
Var ute och körde i utkanten av stan och precis när jag ska passera en parkerad bil så kör den ut rakt framför mig i den tväraste vinkel ut jag någonsin sett någon starta i. Hade jag inte tagit ut avstånd i rädsla för en bildörr hade det smällt.
Nu till det värsta - när jag med en hårsmån passerar och chokad tittar in i bilen ser jag att kärringen med ena handen (klumpigt) håller på att ta på sig sina solglasögon.. blundandes. Samtidigt som hon kör ut! Snacka om blindstyre.
Det där får du nog utveckla lite, när/var har jag utgett mig för att vara nåt?
Word !! Malmö är en skräckstad när det gäller idioter i trafiken!
speciellt när det gäller att göra ut från parkeringsplatser eller parkerings
fickor .. då ligger man hellre vid mitten på vägen än för nära in på bilarna!
folk bara drar rakt ut i banan!
Tar en runda i Malmö vilken dag i veckan som helst. Där finns åtminstoned tempo o rytm i trafiken. Här är det rysk rolette om de ens ska köra på rätt sida i rondellen......
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |