Solid snake
2002
Ska du hålla på med bromsarna så byt till järnskivor istället, mindre kylning kanske men fan så mycket bättre bromsverkan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag bytte fr en sprillans ny Brembo radialpump till en ISR på min HYM. Ingen större skillnad, förutom att ISR pumpen är coolare...ser ut som en del från terminator. Barkbustersen är bara att glömma. För att slippa grisa med en ful plastslang, tog jag en pump med en liten integrerad behållare för vätska. Sedan in med en tryckkontakt och ansluta till sladden så var det klart. Vet ärligt talat inte om pumpbyte kan göra så stor skillnad om oken är kassa. Radialpump plus monobloc ok är nog det bästa alternativet. Sean kan man dutta med olika belägga och skivor.
Renoverat handtag ? Handtag skruvar man loss och slänger och monterar ett nytt....hur och varför skulle någon vilja renovera ett handtag ? Låter underligt.
Har du köpt en kinabrembo?? Spännande i så fall. Låt oss veta hur den känns.
Vet inte riktigt vilken kontakt just du behöver men själv köpte jag ett set såna där till mina brembobromsar.Ska nu köpa denna bromsljuskontak
men vet inte om det är en M10x1,25 eller M10x1 jag ska ha.
Den som satt på originalpumpen passade brembo pumpen om det är till nån hjälp.
Nu funkar inte länken men på riktiga brembo så är det en annan stigning än på original nissin. tror det var 1,25 på brembo å 1,0 på nissin. Men frågan är ju vad bromsljuskontakten har med banjon att göra?
Prisvärt!
Mitt tipps var annars att köpa en originalpump från något mindre åk.
Kanske en 125a tom.
På med den och du får ett jäkla tryck.
Men det du vinner i kraft förlorar du i väg så rörelsen kan bli längre.
Körde själv med ett liknande setup på min budgetbudget räser som numera Dr.Bike flåsar runt på.
Funkade för inga pengar alls.
Fick den gratis för att fästet till backspegeln var paj.![]()
Vet inte riktigt vilken kontakt just du behöver men själv köpte jag ett set såna där till mina brembobromsar.
Det enda problemet jag har haft är att det inte går att justera när bromslyset ska börja lysa, vilket betyder att jag måste trycka ner fotbromsen/dra in frambromsen ganska långt innan det ger någon signal.
Jag köpte även ett set brembo från ebay, väntade väldigt länge och fick till slut tag på ett par riktiga i en aktion för en spottstyver.
Jag blev riktigt överraskad hur bra de var, speciellt kopplingen som verkligen var som natt och dag.
Men hittar du någon annan bromskontakt som man kan justera signalen på så är nog den att föredra, då kan du skicka ett PM till mig också med inköpsställe
Mitt nästa ingrepp är att montera ett par inhandlade 6-kolvsok från en GSXR1000 istället för 4-kolvsoken som sitter original på ZX750R.
Har precis för mig att äkta Brembo kör med M10X1 och ISR kör med M10X1.25, men jag kan minnas fel. Håll lite koll på den typ av tryck kontakt, det är inte ovanligt att de börjar läcka mellan plasten vid kablarna och metall kroppen. Jag har råkat ut för 2st sådana händelser, bägge på bana iofs men ändå.
/J
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT