För kort för FZ1-N?

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Hej!

Ni som har en FZ1-N hoj, är det någon av er som möjligtvis är i min längd (164 cm lång) och tycker att den är helt okay att köra? Jag är lite sugen på den hojen, men vet inte riktigt om jag är för kort... Skulle vara tacksam att få lite respons från de som kör eller har kört den hojen! :)

Frugan lånar ofta min FZs1 (gammelfazern) och hon gillar den.
Matchar din längd riktigt bra.

Vill gärna höra vad folk har att säga om hojen! Tänkte mest på om det bara är att fetglömma just den hojen, med tanke på min längd...
:)

Sadeln är jäkligt bred på den, var rätt tajt trots att man är 184 med långa spindelben :)

Så sjuuuukt tråkig hoj bara; "händer inget, händer inget, händer inget, händer inget, händer lite". Den ser tjyvens tuff ut men motorn är helt fel för hojen.

Ska du verkligen byta bort en R6 för en FZ1?

Känns inte som du får mer att åka med om du gör det!

Köp en R1 omgjord till sf så det blir lite skillnad iaf!
Om du sänker någon av dessa är det nog inga problem plus att du kan be en skomakare sula på 1cm till på dina skor!

Sadeln är jäkligt bred på den, var rätt tajt trots att man är 184 med långa spindelben :)

Så sjuuuukt tråkig hoj bara; "händer inget, händer inget, händer inget, händer inget, händer lite". Den ser tjyvens tuff ut men motorn är helt fel för hojen.

Så sant... En ballare motorkaraktär hade nog gjort den bättre. Nu blev det en aprilia i stället. Den är snabb, men det känns inte.

Om det inte händer nåt på fz1:an som har 150hk, får du då skjuta fram din er6:a med 70hk?? :arsele

Fz1an går jäkligt bra, går jämt med min r1a ända tills det är dags för fz1:an att växla... bror hade en sån nyligen och jag tycker det är en skön hoj, går att ligga på bra med på kurviga vägar.

Till frågan, jag når precis ner med mina 175 och korta ben. Men vafan det är ju bara köra "häng" stuket med bara en fot i backen vid rödljusen. Still ska man ju ändå inte stå! :tummenupp

FAttar inte er som tycker Fz1 är slö har ni provat att snura på höger handtaget :va
Ni kan ju inte gemföra den med R1 och andra R1000 hojar för det är ingen R hoj!!
Min går på bak slange på 1,2 och 3an !

Du vet väl att det är höger sida gasen sitter på??
Annars är det inte så konstigt att inget händer!

Om det inte händer nåt på fz1:an som har 150hk, får du då skjuta fram din er6:a med 70hk?? :arsele
Motorkaraktärerna är så olika de kan bli. Min lilla skrutt tar sig direkt, medan Yamahan inte gör mycket väsen av sig någonstans i registret. En Cheva-jänk kan ha 400 hästar och kan ändå vara tristare än en Polo GTI med 120 hetsiga pållar :P

FAttar inte er som tycker Fz1 är slö har ni provat att snura på höger handtaget :va
Ni kan ju inte gemföra den med R1 och andra R1000 hojar för det är ingen R hoj!!
Min går på bak slange på 1,2 och 3an !

Det gjorde min Crescent Compact oxå, it's all about skillz ;)

Du vet väl att det är höger sida gasen sitter på??
Annars är det inte så konstigt att inget händer!

Jepp, lärde mig det när jag började åka cross när jag var 3. FZ1 HAR en sävlig motorkaraktär, det säger t o m de som skriver i dyra tidningar. Snygg som få är den dock!

Jag är helnöjd med min FZ1-N måste jag säga. Kan inte hålla med om att den är slö men kan dock tycka att motorkaraktären inte riktigt passar i en nakenhoj då den har alldeles för mycket effekt på topp och aningen för lite vrid. Fantastiskt chassi dock, smidig och rolig... Sedan tycker jag personligen att den är jäkligt snygg också, en faktor som jag tror är viktigare än folk vill erkänna :) Till sist får jag väl säga att jag tror den passar fint för din längd om du skaffar sänkningssats, kanske tom utan faktiskt!
/Robban

Motorkaraktärerna är så olika de kan bli. Min lilla skrutt tar sig direkt, medan Yamahan inte gör mycket väsen av sig någonstans i registret. En Cheva-jänk kan ha 400 hästar och kan ändå vara tristare än en Polo GTI med 120 hetsiga pållar :P

Kan ju också ha med vikt, modernitet och väghållning att göra. Dessutom är nog, i jämförelsen, din ER6:a inte med säkerhet GTI:n. Jag säger inte att den är jänken, men en ER6:a med "hetsiga pollar"? Nja. Fin nybörjar/brukshoj, men kanske inte något för den fartgalne.

Till trådskaparen; provat CB1000R? Tjejen är ett par centimeter längre än du, men väldigt mån om att ha en hoj som inte känns "för stor" för henne. Hon gillar R6:an väldigt mycket, men sitter kanon på CB1000R:n också. Har för mig att det "bara" är 125 pollar i jämförelse med FZ1-N:s 150, men det räcker ju det med. Bara, såsom föreslagits i tråden, vrida på rullen liksom. Tror dessutom att det kan vara lite bättre vrid på låga varv.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back