Föräldrarna är värst

Hehe... Jag tycker att det är kul när någon som inte ens har varit på en allsvensk fotbollsmatch sitter och uttalar sig om huruvida det är bråkigt eller om det finns vakter. Jag har haft barn med mej på matcher och inte en enda gång har jag varit rädd för att få sk "blåmärken stora som dasslock". Barnen har heller inte fått men för livet (om man inte räknar "evigt trogen gnaget" som ett men:) ). Bristen på kunskap/erfarenhet är total.
Jag gillar tanken på att det finns en ultimat lösning på allt. Kanske borde någon ta tag i varför det fortfarande förekommer mord, fast det finns en lag som säger att man inte får mörda...:huvet

/Carin

Jag har varit på ett flertal ishockey matcher på allsvenk nivå och så många fula ord på så kort tid har inte ens jag som p-vakt hört. Hurvida man tycker det är lämpligt att släpa med sig barnen till en sån miljö får stå för var och en. Men visst det utbröt inget slagsmål de gångerna. Men de jag pratar om är på ännu högre nivå elitserie matcher osv... där det gång på gång faktiskt, oavsett om strutsarna som sticker huvudet i sanden nu vill erkänna det eller ej, har hänt att publik och/eller spelare fått spel. Jag personligen vill inte att mina barn eller jag själv för den delen ska behöva se eller uppleva nåt sånt.
Att jämföra med mord.... jaaa som ni tjatar om här på sh de stackarna som gör sånt är ju sjuka.... men okej de som går på sportarenorna och tappar humöret kanske också är sjuka och behöver lite terapi... :yoparty

Nu när vi ändå är igång, kan du inte ge några exempel på typiskt nordiskt beteende? :)

Hur ska han kunna ge några såna exempel...? Han är ju inte direkt av "nordisk härkomst"... :va :D

Last edited:
:huvet Varför ska det vara så illa att ha en annan åsikt än "alla andra"?? :huvet Som jag sagt så många gånger förut om vi inte tycker olika och kan diskutera så skulle det här bara bli ett jävla "ryggdunkarforum" där alla klappar händerna och prisar varandra och sig själva såklart... :zpy Om ni sen tycker argumenten suger... så skjut mig då. Herrejösses att försöka omvända alla som har en annan åsikt det är nog ett omöjligt jobb... så lägg ner det. :yoparty

*pang*
Dina argument suger och det är därför jag blir irriterad. Du är inte speciellt insatt, och har därför inga genomtänkta frågeställningar. Grundinformation borde du kunna ta reda på innan du slänger dej in i diskussionen, annars kanske du skulle kunna testa att vara lite mer ödmjuk och fråga dej fram i tråden, inte påstå saker du inte vet något om.

/Carin

*pang*
Dina argument suger och det är därför jag blir irriterad. Du är inte speciellt insatt, och har därför inga genomtänkta frågeställningar. Grundinformation borde du kunna ta reda på innan du slänger dej in i diskussionen, annars kanske du skulle kunna testa att vara lite mer ödmjuk och fråga dej fram i tråden, inte påstå saker du inte vet något om.

/Carin

Sannerligen kloka ord....
Ödmjukhet? Va det nåt du fick lära dig på kursen? :va

*pang*

/Carin

Aik, dif, bajen,alla andra lag i både hockey å fotboll, undar varför det visas en hel del på aktuelt/nyheterna varje gång delar av stockholm ligger delvis täkt av krossat glas.. Bilder från otaliga matcher som slutat i total kaos, busslaster med fans som fått gått hem igen, föräldrar som direkt efter matcher uttalat att de aldrig mer ska gå på matcher i stockholm för att det är förenat med livsfara...struts ?

Nä, det har ju aldrig hänt, för jag läser inte vare sig tidningar eller ser på tv.:rolleyes:

Du är inte irriterad på argument utan på personer, för du vill inte heller se.

Men det gör inget, tycker det är kul att läsa vad du skriver.:pannkyss

Jag vill egentligen inte ge mig in i den här bajsaktiga tråden (många argument från vissa parter är rent skitsnack), men jag vill klargöra ett par saker.

Jag har varit ute en del i Uppsala och aldrig blivit visiterad.
Har dock ej varit ut på "vuxenställen" (23+) som BJ, Flustret etc. Dom som bor i Uppsala och inte heter Gabor och Kia kan eventuellt intyga att dom ej generellt sett blir visiterade heller.

Sen Gabor och Kia, hur orkar ni egentligen?
Allvarligt talat, ni måste ladda upp med en skål chips varje kväll, sätta er framför datorn och sedan häva ur er tonvis med verbal dynga över detta forumet.

Ja, jag är fullt medveten om att det finns en fin funktion som man kan igonera folk med. Jag tänker dock ej använda mig av denna.

Ja vi vet att Gabor har en härlig salami av utomnordiskt ursprung.
Ja vi vet att ni har grym sex och att Gabor är en gud i sängen.
Ja vi vet att Kia är en skadeglad lapplisa som gärna ser sina kollegor ge bot på bot på bot.
Ja vi vet att..

Ska jag fortsätta?

Sannerligen kloka ord....
Ödmjukhet? Va det nåt du fick lära dig på kursen? :va

Det är väl i alla fall inget man har glädje av som lapplisa tydligen. Intressant att man enligt dej ska förbjuda publik för att några har slagits vid en match.

Å andra sidan är det inte det när dina argument gång på gång slås sönder och samman av övriga. Det är svårt att se slaget förlorat va? :)

Imponerade svar du lyckades uppbringa. Nästa gång kanske du ska hålla käften istället. :)

Inget personligt, men du är från skåne, du skulle ändå inte förstå om jag svarade seriöst. :D

Jag vill egentligen inte ge mig in i den här bajsaktiga tråden (många argument från vissa parter är rent skitsnack), men jag vill klargöra ett par saker.

Jag har varit ute en del i Uppsala och aldrig blivit visiterad.
Har dock ej varit ut på "vuxenställen" (23+) som BJ, Flustret etc. Dom som bor i Uppsala och inte heter Gabor och Kia kan eventuellt intyga att dom ej generellt sett blir visiterade heller.

Sen Gabor och Kia, hur orkar ni egentligen?
Allvarligt talat, ni måste ladda upp med en skål chips varje kväll, sätta er framför datorn och sedan häva ur er tonvis med verbal dynga över detta forumet.

Ja, jag är fullt medveten om att det finns en fin funktion som man kan igonera folk med. Jag tänker dock ej använda mig av denna.

Ja vi vet att Gabor har en härlig salami av utomnordiskt ursprung.
Ja vi vet att ni har grym sex och att Gabor är en gud i sängen.
Ja vi vet att Kia är en skadeglad lapplisa som gärna ser sina kollegor ge bot på bot på bot.
Ja vi vet att..

Ska jag fortsätta?

Personliga påhopp å tjafs skulle vi ta på pm. Helt enligt moderatorn.
Du har pm.

Last edited:
Ap ap ap, dra nu inte alla över en kam :tungan

Nä du är ok, hantverkare. Dom är bra.:tummenupp

Det där kan nog ha varit bland det dummaste, och nu skojar jag inte, som jag har läst på SH. :fakta :pangihuve

Visst var det ett jobbigt svar. :D Men du frågade faktiskt.

Annars hade DU tänkt mig mer i stil som :

Dryga, inskränkta, kalla, humorlösa, tja det finns säkert några till.

Inte alla på en gång utan lite allmänt så där bara....:D

Var det så du menade ? :)

Jo , jag glömde en sak. Ironin är nog död, helt.:rolleyes:

Last edited:

Personliga påhopp å tjafs skulle vi ta på pm. Helt enligt moderatorn.
Du har pm.

Varför får jag inga PM. Alla älskar att hoppa på mig här där det finns vittnen. :D

Varför har vi ens ett diskussions forum när alla måste tycka så lika och vara så eniga för att inte bli påhoppade från diverse medlemmar??? :va

Visst kan jag också le gullig, nicka och säga: " Ja jättebra, så tycker jag också." Men hur kul får man då?

Jo , jag glömde en sak. Ironin är nog död, helt.:rolleyes:

Nej, men alldeles för många idioter springer omkring och tror sig kunna använda den.

En sak är åtminstone helt säker, du och Kia är verkligen som gjorda för varandra. :tummenupp

Over and out.

Undrar om det är mer lämpligt som förälder att fläka ut sitt sexliv på Internet, så att hela världen kan läsa om det. Och berätta hur mycket man kn*llar och hur bra Salami snuskgubben har. Eller ta med sina barn på en hockeymatch?

Vad otrevliga ni är mot varandra i den här tråden.
Kan inte alla bara sitta i en ring och hålla hand och sjunga Kumba-Jah-Jah och spela gitarr?

Man ska vara snäll mot varandra och respektera varandras åsikt :D

Undrar om det är mer lämpligt som förälder att fläka ut sitt sexliv på Internet, så att hela världen kan läsa om det. Och berätta hur mycket man kn*llar och hur bra Salami snuskgubben har. Eller ta med sina barn på en hockeymatch?

Jaaa, vi får nog slå upp det i en bok.... eller invänta att någon barmhärtig allvetare på forumet ger sitt geniala svar....

:corn

Vad otrevliga ni är mot varandra i den här tråden.
Kan inte alla bara sitta i en ring och hålla hand och sjunga Kumba-Jah-Jah och spela gitarr?

Man ska vara snäll mot varandra och respektera varandras åsikt :D

Du glömmer en viktig detalj.... vi befinner oss på Sporthoj... Här sysslar man inte med sånt, uppenbarligen.

Last edited:

Kärlek vinner över våld. Moralens väktare antar vi serverar hellre mycket våld å lite kärlek. Välj själv vilket världen skulle må bättre av.

Lär hellre mina barn hur man beter sig med en partner än hur man på lika många sätt tar livet av någon eller tillfogar skada på en människokropp.

Vad som sedan är lämpligt eller inte, tja det är nog inte så svårt att räkna ut.

Ingen har heller fläkt ut något, talat om mängd, snarare andra som gärna tar upp ämnet, spär på och allmänt är otrevliga.

Men fortsätt ni, mig stör det inte. :D

Jag skulle vilja försöka förklara för kia hur urbota idiotiska hennes argument är men då blir jag väll bannad igen..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman