Kia
Guest
Hehe... Jag tycker att det är kul när någon som inte ens har varit på en allsvensk fotbollsmatch sitter och uttalar sig om huruvida det är bråkigt eller om det finns vakter. Jag har haft barn med mej på matcher och inte en enda gång har jag varit rädd för att få sk "blåmärken stora som dasslock". Barnen har heller inte fått men för livet (om man inte räknar "evigt trogen gnaget" som ett men). Bristen på kunskap/erfarenhet är total.
Jag gillar tanken på att det finns en ultimat lösning på allt. Kanske borde någon ta tag i varför det fortfarande förekommer mord, fast det finns en lag som säger att man inte får mörda...![]()
/Carin
Jag har varit på ett flertal ishockey matcher på allsvenk nivå och så många fula ord på så kort tid har inte ens jag som p-vakt hört. Hurvida man tycker det är lämpligt att släpa med sig barnen till en sån miljö får stå för var och en. Men visst det utbröt inget slagsmål de gångerna. Men de jag pratar om är på ännu högre nivå elitserie matcher osv... där det gång på gång faktiskt, oavsett om strutsarna som sticker huvudet i sanden nu vill erkänna det eller ej, har hänt att publik och/eller spelare fått spel. Jag personligen vill inte att mina barn eller jag själv för den delen ska behöva se eller uppleva nåt sånt.
Att jämföra med mord.... jaaa som ni tjatar om här på sh de stackarna som gör sånt är ju sjuka.... men okej de som går på sportarenorna och tappar humöret kanske också är sjuka och behöver lite terapi...

Nu när vi ändå är igång, kan du inte ge några exempel på typiskt nordiskt beteende?![]()
Hur ska han kunna ge några såna exempel...? Han är ju inte direkt av "nordisk härkomst"...

Last edited: